40 שנים ו-7777 גיליונות – לקראת 40 שנים נוספות

פלי הנמר, המייסד והעורך האחראי של קבוצת האירועים והמדיה אנשים ומחשבים, מביט אל העבר ומתבונן קדימה בתשוקה ● דבר המו''ל

02/08/2021 17:13
פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. צילום: מערכת אנשים ומחשבים

הכול בסימן שבע: השנה, 2021, מלאו לי 74 שנים, לאחר שנולדתי ב-1947. הערב (ב') מציין הניולטר היומי שלנו, באנשים ומחשבים, ה-DailyMaily, את הגיליון ה-7777 שלו. רעייתי, דליה אסיא-פלד, ואני חוגגים 50 שנים יחדיו, שבמשך 40 מתוכן אנחנו נמצאים ביחד 24 על 7 – בבית ובמשרד, לאחר שלפני ארבעה עשורים הקמנו את אנשים ומחשבים. כמי שמאמין שמילים שמניעות אנשים ומספרים מעלים בהם אסוציאציות, אני מוצא את עצמי להטוטן של מילים ומספרים.

אמנם, קבוצת אנשים ומחשבים תיחשב כעסק משפחתי, אבל מהיום הראשון לא ראינו בה רק עסק. משפחה – כן. הרחבה של המשפחה הגרעינית, שכוללת את שלושת ילדינו. בשבילנו, במשפחת אנשים ומחשבים, הילדים הם העובדים שלנו, שהם גם יוזמים, מייצרים, חושבים ואף מתמודדים יחד אתנו עם האתגרים הלא פשוטים של ניהול חברת הפקת אירועים מובילה ומדיה ייחודית כמו שלנו, שמשרתת את ההיי-טק בישראל ובחו"ל.

השפעות הקורונה

"אתגרים לא פשוטים" הוא ביטוי "חלש" למה שעבר עלינו בתקופה האחרונה. לפני שלוש שנים, ב-9 באפריל 2018, כותרת דבריי בגיליון ה-DailyMaily של אותו היום הייתה "70 שנים, 7,000 גיליונות והיד עוד נטויה". ברור שלא חזינו כלל את המשבר העולמי הגדול ביותר של 100 השנים האחרונות, הלוא הוא מגפת הקורונה. אף אחד לא חזה זאת. אז אפשר לתאר את קורותינו בין גיליון ה-7,000 לגיליון ה-7,777 במה נערכנו ומה עשינו. במשפט אחד: לרגע אחד לא הפסקנו את שירותינו, כחברת שירותי ידע לקהילת ההיי-טק IT שהקמנו. ב-17 במרץ אשתקד משרד הבריאות פרסם הנחיות חדשות, שלפיהן אין לצאת מהבית, למעט במצבים המחייבים זאת. בהיותנו חברת מדיה, אחדים מאיתנו יכולים היו להגיע למשרדי המערכת. אתם, חברי הקהילה, לא חשתם שינוי כלשהו, בין אם עבדנו מהמערכת או מהבית: האתר המשיך להתעדכן והניוזלטר היומי שלנו, ה-DailyMaily, המשיך להגיע אליכם כסדרו.

אז תשאלו: ומה עם האירועים הרבים והטובים שלכם? נכון, פיזית הם לא התרחשו כמעט שנה תמימה, אך אתם המשכתם לקבל את כל המידע הנדרש לפעילותכם המוצלחת בתעשייה – לאחר שמיד עם הכרזת הסגר הראשון עברנו לקיים את האירועים בפלטפורמות הדיגיטליות, כמו המוכרת ביותר, זום, וגם בפלטפורמות של חברות שלהן המשכנו להפיק ולנהל את האירועים – IBM Connections, Microsoft Teams, Hangouts Meet, Webex ואחרות.

משפחה של מחשבים, ובעיקר אנשים

המבחן המרכזי של כל משפחה היא הלכידות של חבריה. ובכן, בחברתנו בת ה-40, המנהלים הבכירים פועלים כ-25-30 שנים. הצעירים לפי גילם גם הם צברו כבר ותק של מעל עשור איתנו.

בני המשפחה שלנו הם גם האנשים שהולכים איתנו שנים רבות בעיתונות, בכנסים ובוועידות. הם החברים שלנו. אנשים שמאמינים במה שאנחנו עושים, כבר ארבעה עשורים. זה לא דבר מובן מאליו, וכך אנחנו מתייחסים בכל בוקר, כשאנחנו באים לעבודה עם שיר בלב, חיוך על השפתיים ומוטיבציית על לעמוד בכל האתגרים שלפנינו.

אפשר לסכם במשפט: על אלה הנתונים והעובדות תהיה תפארתי. אני מקווה שאתם מסכימים. וגם אם לא, אתם מוזמנים לכתוב לי אישית. תודה, להתראות ולהשתמע. הנמר החבר העוזר.

הכותב הוא יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי שובל

    כבוד !! וואו. לא יאמן. חלפו כבר 40 שנה מאז שפלי הודיע לי כי הוא מתכנן להוציא עיתון ..... מאחל לכם לפחות עוד 40 שנה מוצלחות !

אירועים קרובים