פודקאסט: כיצד עיריית הרצליה מסייעת לסטארט-אפים – ואיך הם עוזרים לה?

ראיון בפודקאסט אנשים ומחשבים עם אפרת בריט מרום, מנהלת מרכז החדשנות והיזמות של עיריית הרצליה, שמפעילה אקסלרטור לפתרונות אורבניים וחללי עבודה ליזמים תושבי העיר

אפרת בריט מרום, מנהלת מרכז החדשנות והיזמות של עיריית הרצליה. צילום: נמרוד גליקמן

עיריית הרצליה מפעילה מזה כשנתיים מרכז חדשנות ויזמות, שמאכלס מספר מצומצם של סטארט-אפים שמפתחים פתרונות בתחום האורבני. החברות שנבחרות מבצעות פיילוטים ביחד עם אגפי העירייה, ומסייעות בשיפור וייעול תהליכים ובפיתוח שירותים חדשים. המרכז הוא באחריות אגף המחשוב והטכנולוגיה של עיריית הרצליה, בראשותו של אמיר זיו, ומנוהל על ידי אפרת בריט מרום, יזמת ובעלים לשעבר של סטארט-אפ.

בראיון לפודקאסט אנשים ומחשבים, בריט מרום מספרת על הפתרונות שפותחו במסגרת האקסלרטור ועל הגיוס הקרוב של חברות חדשות למחזור הבא. מנחה הפודקאסט: יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. העורך: אורי אלון.

ספרי על עצמך ואיך הגעת לתפקיד.
"אני בתפקיד מזה כשנתיים. לפני כן הייתי יזמת בעצמי, הקמתי שני מיזמים בעולם האינטרנט של הדברים ומכרתי פטנט, כך שיש לי את הניסיון הרלבנטי. כשהגיע שלב האימהות, החלטתי לחפש אתגר שיאפשר לי גם לעסוק במה שאני אוהבת וגם לתפקד כאמא. מעבר לזה, כל חיי אני תושבת הרצליה. אני אוהבת את העיר ורואה שליחות בתפקיד הזה לסייע לה ולתושבים".

מה מאפיין את הפעילות במרכז החדשנות ומה מבדל אותו לעומת מרכזים אחרים?
"המרכז הוקם כבר לפני שבע שנים כאקסלרטור שעסק במגוון תחומים. לפני שנתיים הפכנו אותו למרכז יזמות וחדשנות, שמניע יזמות לתוך העיר בתחום האורבן טק, וזרוע נוספת שמאפשרת ליזמים תושבי הרצליה להתארח בחללים הפתוחים שלנו, בעלות מסובסדת, כשירות לתושב.

באקסלרטור, הפעילות כוללת את כל התהליכים המקובלים במיזמים מסוג זה – ליווי של מנטורים, סיוע ברעיונות והכי חשוב, וזה מה שמבדל אותנו – הגישה למשאבים וחשיפה פעילות של העירייה, שבמסגרתה היזמים יכולים לבצע פיילוטים בליווי שלנו ושל האנשים הרלוונטיים בעירייה. עבורם זה תהליך מאוד חשוב והוא לא קיים בכל רשות באופן מובנה".

אילו תחומים מעניינים אתכם?
"אנחנו מחפשים חברות שהמוצר שהן מפתחות הוא בעל פוטנציאל לביצוע פיילוט, כדי שישרת את המטרות של הרשות: מיצוב העיר כחדשנית וחכמה, שיפור תהליכים עירוניים, חיסכון במשאבים, תהליכי דיגיטציה ועוד.

אני מאמינה שלעיר יש השפעה רבה על חיי התושבים והם מהווים סוכני שינוי, ובעזרת החדשנות אנחנו יכולים להציע פתרונות לטובת התושבים והעיר".

מה המשמעות של פעילות שנמצאת תחת אחריות אגף המחשוב?
"היתרון המרכזי הוא שאגף המחשוב נוגע בכל מחלקות העירייה, ומאפשר לנו לדעת את הצרכים והאפשרויות הטכנולוגיות. קח בחשבון שרוב החברות אצלנו הן טכנולוגיות. בעזרת המנמ"ר, אמיר זיו, והצוות שלו אתה יכול גם להעריך האם למוצר של הסטארט-אפ יש פוטנציאל לביצוע פיילוט והאם כדאי להמשיך להשקיע בו. לסטארט-אפ זה יתרון חשוב – יש לו גישה למידע ומסייע לו לקדם את המוצר".

את יכולה לתת דוגמאות לחברות שפועלות במרכז?
"כן. פרויקט שמתיים ממש בימים אלה הוא של מטרוטרוול, שפיתחה אפליקציה שמרכזת במקום אחד את כל מה שקורה בעיר עבור אלה שבאים לבקר בה. חברה נוספת פיתחה מערכת הדרכה לבטיחות בדרכים, באמצעות קסדה של מציאות מדומה. היזם ניתח תאונות אמיתיות שהיו בסביבות בתי ספר ומקומות נוספים, ומסביר כיצד להימנע מזה. ראש העיר, משה פדלון, שצפה בזה התרשם מאוד, והחל מהשנה הבאה זה יועבר במסגרת תוכנית הלימודים בבתי הספר התיכוניים בעיר".

מה התוכניות להמשך השנה?
"בחודש הבא נפתח את ההרשמה למחזור הבא של האקסלרטור ואנחנו ערוכים לקלוט בין שישה ל-10 סטארט-אפים. אפשר לפנות אלינו דרך אתר העירייה או טלפונית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים