נשים ומחשבים: ירדן עטרי, AST SpaceMobile

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ירדן עטרי, מהנדסת בדיקות תוכנה ב-AST SpaceMobile

ירדן עטרי, מהנדסת בדיקות תוכנה ב-AST SpaceMobile. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: ירדן עטרי, מהנדסת בדיקות תוכנה ב-AST SpaceMobile.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב מ-HIT. בצבא שירתתי בתפקיד מסווג.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"הדרך שלי לתחום הטכנולוגיה התחילה עוד בתיכון. למדתי במגמת מדעי המחשב והייתה לי מורה מדהימה, מלאה בתשוקה לתחום המחשבים ולתכנות, והיא הדביקה אותי בחיידק. לפתע מצאתי את עצמי בשעות הפנאי שלי בונה אתרים, ולומדת וחוקרת את עולם הטכנולוגיה. תחושות האתגר והסיפוק מילאו אותי וגרמו לי לרצות לפתח קריירה בתחום.

בימים אלה אני עובדת ב-AST & Science, שבונה את רשת הפס הרחב הסלולרי הראשונה והיחידה שנגישה באמצעות סמארטפונים רגילים בכל מקום על פני כדור הארץ – בים, באוויר וביבשה. האתגר שכרוך בכך מזכיר לי בכל יום מחדש למה בחרתי בתחום הזה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"כשהגעתי ל-AST, החברה נמצאה יחסית בתחילת דרכה והייתה עדיין קטנה מאוד. אבל מהיום הראשון הרגשתי שהיה חשוב לצוות ההנהלה לשלב נשים בחברה ולדאוג לקידומן. כיום, כשהחברה גדלה וצומחת, הדגש על שילוב נשים אצלנו מורגש אפילו יותר, ויש לנו לא מעט נשים בתפקידים שונים ומעניינים.

אני חושבת שבדור הזה, המעסיקים מגלים עניין רב יותר בשוויון בין נשים לגברים ומנסים לגייס כוח אדם איכותי, ללא קשר למגדר".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"למזלי לא, והסטיגמות אודות אפליית נשים בהיי-טק גרמו לי להגיע לעבודה הראשונה שלי עם רצון עז להוכיח את עצמי ולהתבלט. שמחתי לגלות שההנהלה ועובדי החברה לא מתעניינים במגדר, ומכירים ומעריכים את העבודה שלי ללא קשר להיותי אישה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים