נשים ומחשבים: חדוה עובדיה, מלם תים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: חדוה עובדיה, מנהלת פיתוח עסקי, חטיבת הפרויקטים של מלם תים

חדוה עובדיה, מנהלת פיתוח עסקי, חטיבת הפרויקטים, מלם תים. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: חדוה עובדיה, מנהלת פיתוח עסקי, חטיבת הפרויקטים, מלם תים.

ותק בתפקיד: שנה וחצי.

גיל: 43.

השכלה: תואר ראשון בטכנולוגיה ותקשורת ותואר שני בניהול.

משפחה: נשואה ואמא לשישה.

תפקידים קודמים: שימשתי כמנכ"לית ומייסדת-שותפה באופלנט (OpalNet), בית תוכנה, וכמייסדת-שותפה, בג'ובטק, עמותה ללא כוונת רווח, הפועלת לשילוב חרדים בתעסוקה בענף ההיי-טק. מובילה את HWDC – קהילת המפתחות החרדיות, המונה כ-3,500 מפתחות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? נחשפתי לעולמות הטכנולוגיים בתפקידי הראשון בתחום, כמנהלת קשרי חוץ והשמה במכללה ללימודי הנדסת תוכנה. במסגרת תפקידי, הקמתי מערך השמה וקשרי מעסיקים נרחב, תוך שיתוף פעולה עם חברות מובילות בהיי-טק ובתעשייה, על מנת לשלב את המהנדסות החרדיות במשרות איכותיות. העשייה הדליקה בי את התשוקה, וגיליתי כי ההתפתחות המואצת בעולם ההיי-טק מלאה באתגרים, כשהקצב והעניין מייצרים עשייה מבורכת וסיפוק רב. מיד הבנתי שמצאתי את מקומי.
במהלך עבודתי נחשפתי לצורך ההולך וגובר בעובדים ועובדות מיומנים, ומנגד, בביקוש למשרות איכותיות. זיהיתי את הפוטנציאל הגדול בחיבור בין השניים וכך הקמתי עם שותפתי את בית התוכנה אופלנט, בית תוכנה לנשים חרדיות בירושלים, בו שימשתי כמנכ"לית במשך ארבע שנים.
העשייה היתה מדהימה, כאשר בשלב מסוים הרגשתי קושי בשלב הפריצה והבנתי שאני צריכה גב רחב של חברה גדולה ומנוסה. החלטתי לפרוש ולעבור לקבוצת מלם תים, על מנת לפרוץ קדימה ובגדול.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה והאם נתקלת אישית באפליה נגדך על רקע היותך אישה? אין ספק שקיים תת-ייצוג נשי במשרות בכירות בהיי-טק, אבל אני לא נתקלתי באופן אישי באפליה על רקע היותי אישה, לא בעבודתי הנוכחית ולא בתפקידים קודמים. בכל מקום אליו הגעתי קיבלתי יחס שוויוני, עסקי ומקצועי, ומעולם לא הרגשתי את תקרת הזכוכית המדוברת שחוסמת את דרכי, כאישה. תמיד הצלחתי להגיע לאן ששאפתי בסייעתא דשמיא, בזכות היותי אישה ובזכות התכונות המאפיינות אותנו הנשים, והרבה הרבה בזכות התמיכה הרחבה והשותפות המלאה של בעלי הנפלא, של משפחתי ושל הורי, שתמיד דחפו אותי קדימה.
חברת מלם תים, המשמשת עבורי בית, דוגלת בגיוון והכלה. קיים בה אחוז משמעותי של נשים בתפקידי ניהול בכירים, עם כבוד והערכה רבה לעובדים ללא קשר למגדר או למגזר, אלא בזכות עשייתם ותרומתם לחברה ובשל היותם קודם כל אנשים. לשמחתי, המנהלים שלי כיום מאפשרים לי לרוץ עם החזון והחלומות הכי גדולים שלי, ולראייה, בחודש הקרוב אנו חונכים מרכז פיתוח בהר-חוצבים בירושלים, בשיתוף ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון והרשות לפיתוח ירושלים. המרכז החדש ירכז מעל 100 מומחים טכנולוגיים במגוון תחומים, ואנו פועלים וחותרים לשיתוף פעולה פורה עם האקו-סיסטם הטכנולוגי הירושלמי ועם חברות ההיי-טק הממוקמות בעיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים