נשים ומחשבים: נטלי בר נתן, זום אינפו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: ראשת קבוצת אפליקציות, המנהלת מספר צוותי פיתוח Full Stack בזום אינפו

נטלי בר נתן, ראש קבוצה - אפליקציות. מנהלת מספר צוותי פיתוח Full Stack בחברת זום אינפו. צילום: יח"צ

שם ותפקיד: נטלי בר נתן, ראש קבוצה – אפליקציות. מנהלת מספר צוותי פיתוח Full Stack בחברת זום אינפו.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מפתחת Full Stack, מנהלת צוות פיתוח – שניהם בזום אינפו. למעשה, התחלתי את הקריירה בזום אינפו וצמחתי שם לתפקידי ניהול מרכזיים.

השכלה ושירות צבאי: הנדסת תוכנה בשנקר, מנהלת רשת בממר״ם.

משפחה: נשואה לפלג, אמא ליעלי, 4 חתולים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למעשה, כבר מגיל מאוד קטן הייתי דבוקה למחשב. זה התחיל מצביעת ברביות ב-DOS, והאמת שכבר בכיתה ו' הייתי בחוג בניית אתרים (כשהם עוד היו מכוערים, עם הסרגל הזה בצד, זוכרים?). בואו נגיד שבספרות או תנ"ך קצת פחות הצטיינתי, ופשוט היה ברור שהעולם הטכנולוגי יותר בשבילי.

אז היה לי טבעי להמשיך לתפקיד ניהול רשת בצבא. הייתי בבסיס מלא במתכנתים שתרם משיכה לתחום עוד יותר. אחרי הצבא מצאתי את עצמי מחפשת מקום להתחיל ללמוד בו, ובחרתי ספציפית את שנקר בגלל התמחות מיוחדת של מציאות מדומה (צחוק הגורל – היא בוטלה מיד כשהתחלתי ללמוד :( ) אבל במקביל נפתחה ההתמחות המדהימה של פיתוח WEB וכבר משנה ב׳ הכיוון היה ברור.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

האמת, אני חושבת ואפילו בטוחה שיש, אבל מצד שני רואה את ההתקדמות בתעשייה והכוונות הטובות לשים סוף לאפליה. אני מרגישה שבאיזשהו מקום הדרך שלי הייתה יחסית סלולה לתפקידים טכנולוגיים בזכות נשים אחרות שיצא לי להכיר בדרך. ההתמחות שלי בשנקר הייתה בראשות יונית רושו, שהיום היא ראש מחלקת הנדסת תוכנה בשנקר. יונית היא מודל לחיקוי והשראה, והרבה בזכותה הלכתי על הכיוון שהלכתי – היא הראתה לא רק שזה אפשרי, אלא שזה פשוט נון אישו.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

למזלי הרב לא נתקלתי בזה באופן אישי, וכנראה שזה בגלל המקום הספציפי, שאני נמצאת בו כבר חמש שנים. זום אינפו היא חברה שתמיד יש בה עשייה – כי יש הזדמנויות ענקיות לפנינו – אבל היא גם כזו שיודעת לראות את הצרכים של כל הפרטים שעובדים בה.

נכון, יש לחץ ועומס ובתקופות מסוימות כולנו נדרשים לתת את עצמנו ועד הסוף. אבל יחד עם זאת, הדוגמה האישית שלי ממחישה באיזה מקום שוויוני אני עובדת: היו לי קשיים להיכנס להריון, וה-CTO אמר לי – "את לא עובדת בזה מספיק. אם את רוצה, אם זה חשוב לך, שימי את זה במקום הראשון. העבודה שלך פה תחכה לך". ויותר מזה, כשחזרתי מחופשת לידה שום דבר לא השתנה לרעה. להיפך – לא רק שעדיין הייתי מנהלת פיתוח, אלא הפכתי לאחראית על שני צוותים, שגדלו והתרחבו מאוד מאז.

אם אני יכולה להעביר מסר לנשים אחרות, בין אם בתפקידים טכנולוגיים ובין אם לא: אנחנו לא צריכות לבחור בין התשוקה שלנו – קריירה וטכנולוגיה, במקרה שלי – לבין משפחה, אבל זה בידיים שלנו למצוא איך לאזן בין השתיים. אם מקום העבודה שלכן לא יודע להעריך אתכן או אם אתן לא מרגישות שוויון מלא ומוחלט מול אחרים – מקום העבודה הזה פשוט לא שווה אתכן".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Anon

    קצת עצוב שאת "בטוחה שיש אפליה" אבל עבדת במקום יחיד ו-"במקום הספציפי" אין אפליה...

אירועים קרובים