מצוינות בעידן ההיברידי

סיום הסגר אפשר לאירוע הבולט של ענף ה-IT - טקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים - להתקיים באופן היברידי ● רשמים מהכנס הבולט הראשון בענף שנערך (גם) באופן פיזי, אחרי שנה של זום

מצוינות, גם בעידן הקורונה. מקור: BigStock

טקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים הוא, מדי שנה, אחד האירועים המרכזיים והמרגשים בענף ה-IT. מסורת היא שברבעון הראשון של כל שנה אנחנו שמים את הזרקור על הארגונים שביצעו פרויקטי IT מיוחדים, שיש בהם אלמנטים של מצוינות ותרומה לליבה העסקית, או שיזמו שינוי ארגוני מהותי. על הבמה עולים המנמ"רים וצוותי הפרויקטים שלהם – אותם אנשים שהרבה פעמים נמצאים מאחורי הקלעים, אבל בלעדיהם פרויקטי המחשוב לא יכולים היו להתקדם. אל חלק מהזוכים מתלווים מנהלי הארגונים – בין אם אלה חברות מסחריות, ארגונים ציבוריים או אחרים – והחגיגה מרגשת ומרהיבת עין.

השנה, הייתה סיבה נוספת להתרגשות – הן של הזוכים והן שלנו, באנשים ומחשבים: הטקס שהתקיים היום (ג') היה האירוע הפיזי הראשון שאנחנו מקיימים מאז פרוץ הקורונה והסגרים. בדרך כלל, הטקסים האלה נערכים בנוכחות קהל רב, אלא שהפעם הוא היה היברידי, כמתבקש מכללי התו הירוק: הצופים צפו בו אונליין והזוכים הגיעו לאולם East בתל אביב וזומנו להיכנס בקפסולות. הריחוק החברתי נשמר גם בחוץ.

על אף שמראה של אולם שרובו ריק זה לא משהו מלבב במיוחד, עדיין הייתה תחושה של הקלה – שהאור שהתחלנו לראות בקצה המנרה עם ההקלות הולך ומתקרב עוד יותר.

למרות הקורונה: מספר שיא של מועמדויות

היה עוד דבר שבלט בטקס השנה: מספר השיא של פרויקטים שהוגשו אליו, שנשק ל-1,000. אלה בוצעו בעשרות גופים – בין אם חברות מסחריות מכל הגדלים, או גופים ציבוריים וממשלתיים. זאת, בניגוד לכל הציפיות.

ההכנות לאירוע מצטייני המחשוב מתחילות חצי שנה לפני הטקס. השנה, הן החלו בשיא הסגר השני של הקורונה. התחזיות שלנו היו לא מעודדות: לקחנו בחשבון שבשנה כזו, תשומת הלב הארגונית תהיה על פרויקטי קורונה ופרויקטים אחרים יידחו לימים טובים יותר. אלא שנוכחנו אחרת: הקורונה חידדה לנו שתחזיות והערכות מצב נכונות לרגע שבו הן ניתנות, ולמציאות שקורית אחר כך יש חוקים משלה. כך, ככל שחלפו הימים, זרם הפרויקטים הלך וגבר. במעלה הדרך, לאחר שבדקנו חלק מהפרויקטים, הבנו שהשנה עומד לקרות משהו אחר, שהתחרות הפעם לא תהיה דומה לתחרויות שעשינו בעבר – והיו מאחורינו כבר 16 כאלה.

בשלב מאוד מוקדם הוספנו את קטגוריית הקורונה. חשבנו, באופן כמעט מתבקש, שזאת תהיה הקטגוריה הבולטת ביותר השנה – וטעינו: גם הקטגוריות האחרות פרחו. מה שכן, פרויקטי הקורונה המחישו לנו את המסקנה האולי הכי חשובה שיוצאת מהתחרת השנה: המנמ"רים ואגפי מערכות המידע התארגנו במהירות למציאות שהמגפה כפתה עלינו. המעבר לעבודה מרחוק, שימוש בזום ובמערכות דומות בהיקפים שלא ידענו קודם, בוצע היטב ואפשר את המשך העבודה. הקורונה אמנם תפסה את מרבית הארגונים מופתעים, אבל מהר מאוד החלה ההתאוששות. מביצוע פרויקטי המעבר – שהיה נושא לשורה של כנסים שקיימנו – השיח עבר מהר מאוד לכזה שעוסק בהמשך יישום תוכניות עבודה שתוכננו חודשים לפני הקורונה.

את התוצאות ראינו באירוע ההיברידי היום. בזה אחר זה עלו לבמה נציגים מהארגונים הזוכים וקיבלו את אותות ההצטיינות. בחלק מהמקרים מדובר בארגונים שזכו בגין פרויקט אחד, ובחלק אחר – על עשרות פרויקטים. השיאנית היא מנורה מבטחים, שזכתה ב-30 אותות, וקיבלה את תואר אלוף האלופים.

מדליה למצוינות. אילוסטרציה: BigStock

מדליה למצוינות. אילוסטרציה: BigStock

תשומת לב מיוחדת ניתנה, כמתבקש, לפרויקטים של ארגוני הבריאות – בתי החולים וקופות החולים. היה מרגש להיווכח בתרומה של ה-IT לעבודה הנפלאה שעשו ארגונים אלה למען בריאות הציבור, על צוותי הרפואה והעובדים הרבים האחרים. להוקרה מיוחדת ראויים גם המנמ"רים של המגזר הציבורי, בפרט מהממשלה ומהרשויות המקומיות. בזכותם, אותם ארגונים יכולים היו, ועדיין, להמשיך ולספק שירותים לאזרחים – על פלטפורמות דיגיטליות.

הפן האישי

בדרך כלל בתחרויות מצטייני המחשוב, יש באולם מעורבים רבים בכל אחד מהפרויקטים הזוכים, לעתים אפילו עשרות, כאשר כמה מהם עולים לבמה כדי לקבל את האות, וחבריהם צופים ומוחאים כפיים מהקהל. הפעם, בגלל כללי התו הירוק, מכל ארגון הגיעו ארבעה נציגים בלבד.

אם נצא רגע אל מחוץ לאולם, אחד הדברים הבולטים והמרגשים באירוע היה משהו שעד לפני שנה היה נראה למשתתפי הכנסים שלנו, ו-ודאי לאלה שהגיעו לאולם לתחרות מצטייני המחשוב, טריוויאלי: הנטוורקינג. זה בלט במיוחד בהקשר של מפגשים בין המנהלים מהצד של החברות הספקיות ומהצד של הלקוחות, אחרי שנה של מפגשים וירטואליים. גם החברות הספקיות עברו תהליך לא פשוט: הקורונה העמידה במבחן המציאות את הסיסמה שנהוג לומר אותה במפגשים בין נציגי הספקים והלקוחות – שהספק הוא שותף, הוא חלק ממערך החדשנות הארגונית בימים רגילים ובשעת חירום. נאה במרבית המקרים, החברות עמדו בכך בהצלחה.

ואם כבר בפן האישי, החלק השני של הטקס כלל הענקת אותות ל-30 מנמ"רים ומנמ"ריות מצטיינים.ות, שאותרו על ידי ועדה, שבראשה עמד פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב ושהיו חברים בה מנמ"רים ותיקים. גם בטקס זה הצדענו למגזר הבריאות, או, יותר נכון, למנמ"רים.ות של ארגוני הבריאות, על עבודתם הנפלאה.

השורה התחתונה: הקורונה לימדה שאין גבולות למצוינות, ושהיא חיה ובועטת גם, ואולי אף בפרט, בתקופות של המשברים הכי קשים. בתקופות אלה, למצוינות יש משמעות חזקה במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים