נשים ומחשבים: מיכל נינבורג, Spot.io

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיכל נינבורג, מעצבת מוצר ב-Spot.io

מיכל נינבורג, מעצבת מוצר ב-Spot.io. צילום: Spot.io

שם ותפקיד: מיכל נינבורג, מעצבת מוצר ב-Spot.io.

ותק בתפקיד: שנה (הצטרפתי ל-Spot ביולי 2019).

תפקידים קודמים: מעצבת UI בסלברייט (Cellebrite), ארט דיירקטורית ב-eToro.

השכלה: תואר ראשון בתקשורת חזותית מ-HIT.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד אהבתי "לפצח" דברים, להבין איך הם עובדים ולעשות סדר. אני מאוד נהנית מהעשייה היומיומית: מאפיון ועיצוב של מערכות מורכבות ועד ללמידה של תוכנות חדשות. ככל שהמערכת מסובכת יותר, כך המשימה מאתגרת ומעניינת יותר. למזלי, בחרתי מקצוע שמאפשר לי לשלב את התשוקה שלי לפתרון בעיות עם חוש היצירתיות שלי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שהמצב משתפר בשנים האחרונות, אבל עדיין קיימים פערים בין נשים לגברים. זה מתבטא בשכר, ביחס בין נשים לגברים במקומות עבודה שונים, וביחס של נשים לגברים בתפקידים ניהוליים.
בעיני, הדרך לצמצום הפער הזה מתחילה בחינוך, על-ידי עידוד ילדות ונערות להתעסק גם בתחומים טכנולוגים, וממשיכה בנו, הנשים – על-ידי דרישת משכורות גבוהות יותר, הגשת מועמדות למשרות שאנחנו לא בהכרח עונות על 100% מהדרישות שלהן, להביע רצון להתקדם (בין אם זה לתפקידים ניהוליים או לכל אפיק אחר), להציב לעצמנו יעדים ומטרות, ולהשיג אותם מבלי לוותר או לתרץ.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, מעולם לא חוויתי אפליה על רקע היותי אישה. כן יצא לי לעבוד בחברות שבהן הייתי המיעוט, והדינמיקה שהיתה מאוד הושפעה מכך שהיה רוב גברי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים