סוגרים את 2020: בכירים בהיי-טק בוחרים את איש השנה

מי הטביעו השנה יותר מכל חותם על ההיי-טק העולמי - ועל העולם כולו? מי מהם סייעו יותר מכל לעבור את תקופת הקורונה? ואת מי נזכור גם בשנה הבאה? החלק החמישי בפרויקט של אנשים ומחשבים

מצטייני השנה. צילום אילוסטרציה: BigStock

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור

אנשי השנה שלו: מפתחי האפליקציות ותוכנות הפגישות האינטרנטיות.

"אפליקציות כגון וובקס של סיסקו, זום ומיקרוסופט טימס אפשרו את המשך קיומם של קשרים עסקיים וחברתיים, על אף התנאים הקשים והמציאות המוזרה שנחתה עלינו בשנה האחרונה. בזכות אותם מפתחים, חברות וארגונים הצליחו לקיים דיונים מעמיקים ולשתף מצגות מרחוק, וכך לשמור על פרודוקטיביות ושירות טוב הן לעובדים שלהן והן ללקוחות. מעבר לכך, וחשוב לא פחות, אותן אפליקציות הצליחו לרכך ולו במעט את תחושת הבדידות עבור רבים מהאנשים – ולזה אין מחיר. בתקופות של סגר ובידוד חברתי, משפחות רבות קיימו קשר מרחוק עם הסבים והסבתות ונתנו תחושה שגם אם אי אפשר להיפגש, הילדים והנכדים עדיין איתם ודואגים לבריאותם. מכל הסיבות הללו, מפתחי אפליקציות המיטינג והשיתוף מרחוק הם אנשי השנה שלי".

אורן יונגר, משקיע בקרן ההון-סיכון GGV Capital

איש השנה שלו: ג'ורג' קורץ, מייסד ומנכ"ל קראוד סטרייק.

"2020 הייתה שנה משמעותית לאבטחת הסייבר. בפרט, החשיבות של אבטחת תחנות קצה עלתה בצורה משמעותית עקב המעבר החד לעבודה מהבית, שחייב לא רק טרנספורמציה דיגיטלית, אלא גם טרנספורמציה אבטחתית. קורץ הוא איש חזון, שפתר את האתגר העצום של אבטחת תחנות קצה בעולם מבוזר. יתרה מזאת, הפתרון שלו לא מעורר אנטגוניזם מצד משתמשי הקצה, בניגוד לאנטי וירוסים מסורבלים, שמייצגים את העולם הישן.

ג'ורג' קורץ, מנכ"ל קראוד סטרייק, צילום: יח"צ

ג'ורג' קורץ, מנכ"ל קראוד סטרייק, צילום: יח"צ

קראוד סטרייק היא ענקית אבטחה, שנסחרת כיום בכ-45 מיליארד דולר, המייצגים עלייה של פי ארבעה לשווי החברה מתחילת השנה. אני חוזה עתיד ורוד לחברה בהנהגת קורץ על ידי פתיחה של פלטפורמת מרקט פלייס וזרוע השקעות, וכן פעילות רכישות".

אודי ניסמיאן, מנכ"ל Sealed.ai

אשת השנה שלו: דבורה גולדן, מובילת פרקטיקת הסייבר והסיכון האסטרטגי של דלויט בארצות הברית, הודו וישראל.

"גולדן היא מומחית סייבר שהצליחה להקים מרכז משותף שמספק טווח הגעה עולמי 24/7 ותמיכה אזורית לאיתור, הפחתה ותגובה של פגיעות ואיומים ביטחוניים באופן יזום. הפעולות שמבצע המרכז שהקימה גולדן מאפשר למדינות וחברות רבות לחלוק ולשתף מידע על מתקפות בזמן אמת, ובכך להקשיח את משטח התקיפה ולמקסם את השימוש בטכנולוגיות סייבר חדשניות".

שיר מאיר לדור, ראשת צוות מדע נתונים באינטואיט ישראל

אשת השנה שלה: קייט קרופורד, פרופסורית וחוקרת מובילה במיקרוסופט.

"פרופ' קרופורד הקדישה את העשור האחרון, כולל את השנה האחרונה, לחקור ביסודיות את ההשלכות החברתיות של מערכות נתונים, למידת מכונה ובינה מלאכותית. מה שנתפס אצלי כמרתק במיוחד הוא מכון המחקר AI Now Institute בניו-יורק, שהיא הייתה ממקימיו ושהוא מכון הבינה המלאכותית הראשון אי פעם שהוקם והובל על ידי נשים.

פרופ' קייט קרופורד, חוקרת מובילה במיקרוסופט. צילום: Andresmh, מתוך ויקיפדיה

פרופ' קייט קרופורד, חוקרת מובילה במיקרוסופט. צילום: Andresmh, מתוך ויקיפדיה

אין כיום תקנים ברורים בתעשייה שמגדירים כיצד להעריך וליצור הוגנות בתהליכי קבלת החלטות מבוססות AI, מה שהופך את עבודתה של פרופ' קרופורד לחיונית לעתיד התעשייה. אני מאמינה שהמחקר המתקדם שלה יהדהד לעוד שנים רבות".

מיכל זימלר, סמנכ"לית חטיבת הצלחת לקוח וחברת הנהלה במיקרוסופט ישראל

אשת השנה שלה: רשמה סאוג'ני, מייסדת ומנכ"לית הארגון Girls Who Code.

"2020 הייתה שנה קשה ומאתגרת עבור כולם, אבל היא הנחיתה מכה קשה במיוחד בעיקר על נשים. לפי המחקרים, נשים הן, על פי רוב, הנפגעות העיקריות בזמני משבר. הנתונים מראים שמספר המנהלות שחושבות לצמצם את משרתן או לעזוב גדול פי 1.5 ממספר המנהלים, וכמחצית מהן העידו על תשישות – כמעט פי שניים בהשוואה למנהלים בעמדות מקבילות. לאורך השנים, נשים התקדמו באופן עקבי, אם כי איטי, בכל דרגות הניהול, אך מגפת הקורונה, המאיימת על המשק העולמי, פוגעת בראש ובראשונה בהן ומאיימת לדרדר את מעמדן בשוק העבודה שנים אחורה.

בעיקר מסיבה זו בחרתי בסאוג'ני כאשת השנה שלי בהיי-טק העולמי. סאג'וני הקימה את ארגון Girls Who Code לפני כשמונה שנים, מתוך כוונה לצמצם פערים בין גברים לנשים בעולמות ההיי-טק, ולהכשיר נערות לרכוש השכלה בתחום ולעודד אותן להשתלב ולהוביל בתעשייה. היא הצליחה לגייס ולהכשיר יותר מ-10,000 נשים ב-42 מדינות, שלומדות את מקצועות ההיי-טק השונים.

 רשמה סאוג'ני, מייסדת ומנכ"לית הארגון Girls Who Code. צילום: Fuzheado, מתוך ויקיפדיה

רשמה סאוג'ני, מייסדת ומנכ"לית הארגון Girls Who Code. צילום: Fuzheado, מתוך ויקיפדיה

סאג'וני, שפילסה בעצמה את דרכה בפוליטיקה האמריקנית השמרנית והפכה לאישה ההודית הראשונה בקונגרס של ארצות הברית, מבינה על בשרה את הצורך ביצירת תיקון לאפליה ולפערים המגדריים. ערכי הגיוון וההכלה מהווים עמוד שדרה מוסרי ואני מאמינה שחובתנו, כחברה, היא לספק לנשים קרש קפיצה מקצועי, שיאפשר להן לבחור בעצמן את מסלול הקריירה שלהן, ללא סטריאוטיפים או עמדות קדומות. סאג'וני יזמה פעילות שמהווה את קרש הקפיצה, שרלוונטי השנה יותר מתמיד ושנזדקק לו במיוחד ביציאה מהמשבר".

דניאל אבידור, מנכ"ל ומייסד FMS

איש השנה שלו: אריק יואן, מייסד ומנכ"ל זום.

"מעבר לסיבה הטריוויאלית של הפלטפורמה כמלכת הקורונה, קיימות כמה סיבות נוספות שמאפיינות את היוזמות המצליחות ביותר בהיי-טק, בהן התמדה, עקשנות, נחישות ועם כל זאת פשטנות וחדשנות. בעת הקמתה של זום היו לא מעט תוכנות שיח באינטרנט, וחלקן אף מובילות ברמה העולמית, אך בדומה למקרה של גוגל, שנכנסה לעולם החיפוש ברשת כשיאהו הייתה מובילת השוק, הטוויסט בעלילה שזום העניקה הפך אותה ואת יואן למובילי שוק בזמן קצר ביותר. העובדה שזום מאפשרת עד היום לשוחח בחינם במשך כ-40 דקות הפכה את הממשק הקל שלה לנחלתו של כמעט כל בית – מצעירים ועד מבוגרים – והיוותה חלק בלתי נפרדה מהצלחתה".

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

לחלק ג' לחצו כאן.

לחלק ד' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים