הנחישות וההתמדה שהביאו להצלחת הערב הייחודי בדובאי

יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, פועל במשך כל השנה לשגשוג ההיי-טק והכלכלה בארץ ● בשבוע שעבר הוא פעל ליציאה ממצב משברי, שכמעט והביא לביטולו של ערב ישראלי-אמירתי בדובאי, בהשתתפות אנדריאה בוצ'לי ● אתם מוזמנים לקבל "טעימות" מהתוצאה

13/12/2020 17:25
יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, פותח את כנס Gitex בדובאי. צילום: סיון פרג'

הכול החל ב-15 בספטמבר, עם חתימתם בבית הלבן של "הסכמי אברהם" בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות ולבחריין, בתיווכה של ארצות הברית. הם החלו גל של הסכמים בין ישראל למדינות ערביות – בינתיים הצטרפו סודאן ומרוקו, ויש דיבורים חזקים על עומאן, אינדונזיה (שאמנם אינה ערבית, אבל היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם) וגולת הכותרת – ערב הסעודית. פחות משלושה חודשים לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות, נחתה בדובאי בשבוע שעבר משלחת גדולה ומכובדת של אנשי עסקים ממגזרי המשק השונים, בעיקר בתחום ההיי-טק – אלה שתמיד מזהים ראשונים את ההזדמנויות החדשות. וזאת לא הייתה המשלחת הראשונה.

ככלל, האמירתים רוצים שיתופי פעולה נרחבים עם חברות ישראליות טכנולוגיות, בפרט בתחומי המים, החקלאות והסייבר. אחד מראשי המשלחת היה אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא, שהפעם אני מעוניין לחלוק במדורי את התרשמותי מפעילותו בכנס המשותף לאיחוד האמירויות ולישראל, ובעיקר מאירוע תרבותי שנערך בבית האופרה של דובאי.

הקהל מאזין לדבריו של יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, בכנס Gitex בדובאי. צילום: סיון פרג'

הקהל מאזין לדבריו של יו"ר מכון היצוא, אדיב ברוך, בכנס Gitex בדובאי. צילום: סיון פרג'

הערב ה-"סודי" בדובאי

בערבו השני של הכנס התקיים אירוע תרבותי-היסטורי, שאפשר לראות בו מעין מקביל למערכות היחסים שבין הישראלים לאמירותים: עד לפני החתימה, היו בין העסקים והחברות משתי המדינות פגישות לא רבות, ומעתה הכול "על השולחן". זהו חלק מהגשמת חזון השלום, שקיומו התאפשר, כרגיל, בזכות התמדה, נחישות וניהול משברים, שתמיד צצים ברגע האחרון.

ההשתתפות הישראלית בכנס והאירוע התרבותי-היסטורי התאפשרו בזכות פעילות מכון היצוא, בראשותו של ברוך. כאן, ייאמר, עמדו לו תושייתו, התמדתו, סבלנותו וסובלנותו – בצד האמונה שלו ושל כל משתתפי המשלחת במטרות העסקית והמדינית. צוותו של ברוך במכון היצוא הכין תוכנית עבודה רב שלבית לבניית היכרות בין התרבויות, בניית תשתית עסקית והכי חשוב – בניית אמון עסקי, חברתי ואישי בין הישראלים למקומיים.

הקורונה כמעט שביטלה את הערב הייחודי

ברוך תכנן את הערב בבית האופרה של דובאי, שאיחד בין התרבויות הישראלית והאמירתית, במעטה סודיות – הן מטעמי אבטחה והן כדי לשמר את ההפתעה. באירוע, שנערך בערבו השני של Gitex – הכנס הטכנולוגי השלישי בגודלו בעולם והיחיד שהתקיים באופן פיזי, הופיע לא פחות ולא יותר מאשר אנדריאה בוצ'לי, זמר הטנור האיטלקי העיוור המפורסם, ששר מוזיקה קלאסית ואופרה והרים את התקרה.

 

אבל הדרך לא הייתה נטולת שיבושים וכפי שכבר צוין כאן, ברוך וצוותו עמדו בהם בהצלחה. יום לפני האירוע, אחד מנגני האופרה הישראלית נמצא חיובי בבדיקות הקורונה, ומשרד הבריאות המקומי החליט להכניס לבידוד את כל הנגנים וזמרות הסופרנו. מכון היצוא לא הצליח עד כניסת השבת לשכנע את משרד הבריאות לבחון מחדש את ההחלטה. ברוך לא משתמש בטלפון בשבת ולכן, כל הגורמים המעורבים – בדובאי, באיטליה בלונדון ובארץ – שוחחו עם אשתו, שהעבירה את המסר שהאופרה הישראלית נכנסה לבידוד, אבל ברוך החליט שלא לבטל את האירוע. מיד עם צאת השבת הרכיב ברוך מופע חדש עם הרכב שלא ניגן יחד מעולם, וחיפש ומצא תזמורת וזמרות סופרן, כדי שבוצ'לי לא יבטל את הגעתו לאירוע ההיסטורי. הוא עשה זאת בסיוע של הזמר עידן רייכל, שאף הוא הופיע באירוע, והשניים, יחד עם אחרים, איתרו נגנים מבחריין, מצרים, אבו דאבי, לונדון ועוד, כמו גם נגנית סופרנו ישראלית בגרמניה. וכל זה בשעות מעטות.

עידן רייכל על הבמה בדובאי. במהלך הערב הוא הופיע גם עם בוצ'לי. צילום: סיון פרג'

עידן רייכל על הבמה בדובאי. במהלך הערב הוא הופיע גם עם בוצ'לי. צילום: סיון פרג'

לדברי ברוך, היזמות, הנחישות, ההתמדה והאלתורים הביאו לתוצאה המעולה: בערב המופע התכנסו 600 בכירים אמירתים ו-400 מהבכירים במשלחת הישראלית, כולל מנכ"לי בית הנשיא, משרד הכלכלה, משרד החוץ , התאחדות התעשיינים, הנהלת בנק הפועלים וגם אנוכי ודליה אסיא-פלד הקוסמת שאיתי. "רק" 1,000 איש נכחו שם, אף על פי שהמספר יכול היה להיות גדול הרבה יותר. זה לא קרה בגלל הקורונה. זה המקסימום שמותר היה להכניס במגבלות המגיפה העולמית.

כנס Gitex בדובאי. צילום: סיון פרג'

הביתן הישראלי בכנס Gitex בדובאי. צילום: סיון פרג'

שתי הערות לסיום, שלא לומר גילויים נאותים: אני מכיר את ברוך כבר שנים רבות, ורעייתי ואני הצטרפנו לנסיעה לא עקב הזמנה של גוף כזה או אחר, אלא מיוזמתנו ועל חשבוננו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואש טרוקמן

    פלי אתה מלך. דליה המלכה. ואדיב - נסיך !

אירועים קרובים