נשים ומחשבים: דיקלה ורד, אקספריס ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: דיקלה ורד, מנהלת חטיבת פתרונות באקספריס ישראל

דיקלה ורד, מנהלת חטיבת פתרונות, אקספריס ישראל. צילום: אדם קפלן

שם: דיקלה ורד.

תפקיד: מנהלת חטיבת פתרונות, אקספריס ישראל.

ותק בתפקיד: שנה ושלושה חודשים.

תפקידים קודמים: מנהלת פרויקטים, מנהלת Edstart – חממה לקידום סטארט-אפים חינוכיים של אנשי חינוך.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרופולוגיה וחינוך, אוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני MBA – האוניברסיטה העברית בירושלים. שירות צבאי – קצינת חינוך.

משפחה: נשואה + 2.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? האמת שהתגלגלתי במקרה. החיבור הראשון שלי לטכנולוגיה הגיע עם התפקיד הקודם שביצעתי – זכיתי להקים ולנהל תכנית לפיתוח מיזמים טכנולוגיים חינוכיים לאנשי חינוך בשם Edstart. כך נחשפתי לתפקיד החשוב והמשמעותי שיש לטכנולוגיה בכל תחומי החיים, בטח בחינוך. הילדים שלנו נמצאים שם ואנחנו צריכים לדאוג לייצר להם תוכן וסביבה שתואמת את הצרכים והעולם שלהם.

משם הבנתי כמה טכנולוגיה מעניינת אותי, ובעיקר עולם הפתרונות הטכנולוגיים, תחום אותו אני מובילה היום ב-Experis Israel.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מעולם לא חשתי באופן אישי אפליה נגד נשים, ובמקום בו אני עובדת אני מרגישה את ההיפך – יש מקום משמעותי לצמוח כאישה. עם זאת, אני חושבת שלאורך שנים נשים נותבו ללמוד ולפתח מיומנויות במקצועות הומניים ופחות במקצועות טכנולוגיים, כמו גם לעבוד במקצועות שמאפשרים לשלב קריירה והורות, ובמקרים רבים בחלקיות משרה, כך שבאופן טבעי במהלך השנים נוצר פער משמעותי בין כמות הנשים הגברים בתעשייה.

אני חושבת שרואים שינוי משמעותי בעשור האחרון, הן בניתוב ילדות ונערות ללימוד מקצועות טכנולוגיים בבתי הספר, והן בעידוד נשים להתפתח במסלולי לימוד טכנולוגיים גם באקדמיה, ומתוך כך יותר נשים נכנסות גם למשרות משמעותיות בתעשייה. שינוי לא קורה ביום, כך שבהחלט ישנם עדיין פערים שצריך לגשר עליהם, אבל אני אופטימית.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מעולם לא חשתי אפליה נגדי בתעשייה ואני חייבת לומר שגם לא בסביבתי. כואב לי מאוד לשמוע על כל אפליה שמתרחשת, הן בהקשר מגדרי והן בהקשר עדתי, לאומי או אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים