זיהוי ביומטרי במטוס, במונית, במלון ובמסעדה: מה צופן עתיד התיירות?
הלקוחות דורשים יותר נוחות בממשקים הטכנולוגיים בתחום, והעשור הקרוב יציג אפשרויות פרסונליזציה רבות יותר ● החזון לתיירות ב-2030: חוויה רציפה ללא מגבלות, במסגרתה מטייל יחווה מסע חלק ואחיד, משלבי החיפוש, דרך ההזמנה ועד לנסיעה בפועל
עשור חדש החל ואיתו ההבטחה לשינויים טכנולוגיים שרק ילכו ויעמיקו. בעשור שחלף מאז 2010, הסמארטפונים הופיעו בכל כיס, ובסקטור התיירות כיום כבר מבוצעות מיליוני הזמנות בכל יום באמצעות אתרים ואפליקציות שונים. אבל מה לגבי עשר השנים הבאות?
כיום צרכנים מרגישים בנוח עם הטכנולוגיה. הם כבר לא משתמשים בה רק כדי לחפש ולהזמין את הנסיעות שלהם, אלא גם כדי לקבל רעיונות לאן ללכת ומה לעשות. לכן, העשור הבא יהיה עשור של מהפכת הפרסונליזציה, שתבוא לידי ביטוי בכך שחברות תיירות יבינו מראש מה מטיילים רוצים, והן יספקו זאת באמצעות הטכנולוגיה המועדפת עליהם – בדיוק בזמן בו הם יהיו זקוקים לכך. ככל שאנשים מקבלים את הטכנולוגיה כחלק בלתי נפרד מהחיים שלהם, הם לומדים לסמוך עליה, ומצפים ממנה שתכיר אותם ותדע את ההעדפות שלהם.
מגמה זו כבר יצאה לדרך, מחקר של Booking.com הראה כי כמעט שליש מהמטיילים הישראלים רוצים טכנולוגיה ש"תשלוף עבורם יעדים", ותציע אפשרויות מפתיעות שיובילו אותם למידע ייחודי ומקומת חדשים לחלוטין. יתרה מכך, כמעט חצי מהנסקרים (47%) אמרו שהם ישתמשו באפליקציה שתאיץ ותקל עליהם את התהליך של הזמנת פעילות כלשהי בעולם האמיתי, תוך כדי הטיול. הלקוחות דורשים יותר ויותר נוחות בממשקים הטכנולוגיים ובעשור הקרוב נראה אפשרויות פרסונליזציה רבות יותר.
באמצעות למידת המכונה מייצרים מנוע ל"המלצות יעדים" המסייע ללקוחות לבחור את המקום הבא שבו ירצו לבקר. אפשרות זו מושגת באמצעות שקלול התנהגות ידועה של המשתמש – לדוגמה, העדפה של הצרכן בבחירת מלונות במרכזי ערים עם חדר כושר ובטווח מחירים נמוך. מידע זה מוכנס לאלגוריתם (או מודל) אשר יכול לספק למטייל הספציפי את האפשרויות הרלוונטיות ביותר עבורו לקראת הנסיעה הקרובה. כך המלצות חכמות ואמינות, המבוססות על טכנולוגיה, מחברות אותנו למגוון חוויות מותאמות היטב עבורנו, שספק אם היינו נתקלים בהן בכוחות עצמנו. במקביל, אנו גם חוסכים זמן (ובמיוחד זמן מסך), ומאפשר לנו לנצל לכדי מקסימום כל דקה במהלך החופשה שלנו.
זו רק ההתחלה של מה שיש לעשור הבא להציע. תחשבו שב-2010 האייפון היה קיים רק שלוש שנים ועדיין הוא נחשב למוצר נדיר יחסית. כיום סמארטפונים הם נחלת הכלל, כשיותר מחמישה מיליארד מהם נמצאים בשימוש בעולם. הטכנולוגיה השתנתה במהירות בעשר שנים בלבד, והיא עומדת להשתנות אפילו מהר יותר בעשר הבאות.
בתחום התיירות הייתה לסמארטפונים השפעה אדירה, אשר הובילה אותנו לפיתוח הגדול הבא של שנות ה-2020 – האבולוציה אל ה-Connected Trip או אם תרצו, ה"טיול המרושת". עם ציפיה הולכת וגדלה לתגמול מיידי, מטיילים ירצו שהכל יהיה נגיש להם בקלות במקום אחד, ושחברות התיירות יספקו זאת עבורם – החל מאיסוף בשדה התעופה, דרך הזמנות למסעדה ועד לפעילויות שונות אחרות.
למרות ששנות ה-2020 יישלטו על ידי מהפכת למידת המכונה, הצמיחה של טכנולוגיות נוספות, כגון מציאות רבודה , שתאפשר לצרכנים לחוות שכבה נוספת של מידע על גבי מה שהם כבר רואים, תביא נופך מעניין גם כן לתחום התיירות. אנו גם מצפים לראות שימוש גובר בטכנולוגיה שכבר צברה פופולריות במספר שדות תעופה וחברות תעופה בעולם – כלים ביומטריים.
באוגוסט 2019, חברת אמריקן איירליינס הפכה לחברת התעופה האחרונה שהכניסה כרטיסי טיסה ביומטריים לשימוש – ואנו מצפים לראות טכנולוגיות דומות מוטמעות במלונות ומקומות אירוח נוספים, כדי להפוך תהליכים כגון צ'ק-אין למהירים ולחלקים ככל הניתן.
טביעות אצבע וסריקות עין עלולות להרתיע חלק מהאנשים, אבל יוזמות כגון יוזמת "מסע מטיילים חלק" (Seamless Traveler Journey) של המועצה העולמית לתיור ותיירות, ה-WWTC (ר"ת World Travel & Tourism Council) נוצרו כדי להקטין את החשש בקרב מטיילים ולספק להם ביטחון. השאיפה היא שמזהה ביומטרי בודד יוכל לשמש את המטייל בכל נקודות המסע שלו, החל מהגשת בקשה ל-ויזה ומעבר בגבול, ועד לאיסוף מזוודות וכניסה לבתי מלון, כשהדבר כמובן גם מאפשר לרכז את מאמצי האבטחה על המידע האישי.
החזון העליון לתיירות בשנת 2030 הוא יצירת חוויה רציפה ללא מגבלות, במסגרתה מטייל יהנה ממסע חלק ואחיד – משלבי החיפוש, דרך ההזמנה ועד לנסיעה בפועל. הדבר ידרוש אינטגרציה בין פלטפורמות שונות של חברות תעופה, מלונות, מערכות תשלום ועוד, כך שלמטייל תהיה את החוויה החלקה ביותר שניתן להשיג, בעוד הוא נע מאתר האינטרנט, לאפליקציה, לרכב, למטוס, למלון, למונית, ולכל דבר שבאמצע.
עד 2030 אנו מצפים שהטכנולוגיה תסייע לנו בהפיכת המסע הכולל שלנו לחלק וקל, ותשאיר אותנו בחוסר ידיעה אך ורק לגבי הבלתי ידוע. ומי יודע, אולי הטכנולוגיה תוכל לִצפות גם את זה יום אחד.
הכותב הוא מנהל מרכז הפיתוח של Booking.com ישראל
תגובות
(0)