ההיי-טקיסט המטייל בעד תיירות אקולוגית

בוקינג.קום באמסטרדם הכריזה על הגשת המועמדות לתוכנית בוקינג בוסטר 2020, שתתמקד השנה בפתרונות תיירות אקולוגיים ● המשתתפים שיציעו שירותים ומוצרים חדשניים יוכלו לזכות במענקים בשווי כולל של 2.6 מיליון יורו מהקרן של החברה

21/02/2020 10:15
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

לצד היתרונות שיש לפריחה בתיירות העולמית, בהם היכרות בין-תרבותית בעולם הגלובלי, שגשוג כלכלי של החברות הנשענות על תיירות ואירוח ועוד, היא נושאת עימה גם השפעה סביבתית מכרעת, ולא תמיד חיובית. וכאן נכנסת ענקית התיירות הדיגיטלית בוקינג.קום (Booking.com) לתמונה.

על מנת לשמר ולהגן על יעדי התיירות ברחבי העולם עבור טיילני הדורות הבאים, מאמינים בבוקינג.קום שנסיעות המושתתות על תיירות בת-קיימא הן הדבר הבא. מסיבה זו, תתמקד תוכנית בוקינג בוסטר השנתית של החברה עם פתיחת העשור החדש 2020 בפתרונות שיכולים לתמוך ולסייע לאכסניות, לבתי מלון ולמקומות אירוח להפוך ליותר אקולוגיים, משמרים וידידותיים לסביבה. התוכנית תאגד ארגונים חדשניים ומובילי טכנולוגיה, המציעים פתרונות בתחום הקיימות ותסייע להם לפתח את ההתאמות הנדרשות והפתרונות המתאימים בתחום המוצרים והשירותים לתיירות האקולוגית. בהקשר זה, מחפשת בוקינג.קום מועמדים העובדים על פתרונות בקטגוריות "ירוקות", בהן טיפול בפסולת, מים, אנרגיה וגזי חממה, מגוון ביולוגי ומערכות אקולוגיות.

לפני שבועות אחדים הכריזה בוקינג.קום באמסטרדם על הגשת המועמדות לתוכנית בוקינג בוסטר 2020 (Booking Booster 2020), שתתמקד השנה בפתרונות תיירות אקולוגיים. התוכנית תאחד בין סטארט-אפים, מיזמים חברתיים, ארגונים ללא מטרות רווח ומקומות אירוח מכל הסוגים, כדי לפתח פתרונות שיעזרו להפוך את תעשיית התיירות לגוניה לירוקה יותר. בתוכנית של שנת 2020 יוכלו המשתתפים שיציעו שירותים ומוצרים חדשניים, לרבות מקומות האירוח עצמם, לקבל מענקים בשווי כולל של 2.6 מיליון יורו מהקרן של החברה.

מימין: רוב רנסום, סגן הנשיא לענייני אסטרטגיה ופיתוח תאגידי, ופלוריס הייר – בוקינג קום, בדיון על אסטרטגיה בבוקינג בוסטר 2019. צילום: בוקינג.קום

קידום התיירות האקולוגית בתוכנית בוקינג בוסטר הראשונה לעשור החדש, טוענים בחברה, נבחר כיעד בהתבסס על נתוני מחקר פנימי, שמצא, כי 82% משותפי מקומות האירוח המופיעים באתר בוקינג רוצים לשתף פעולה בנושא הקיימות, ו-87% מהנוסעים ברחבי העולם דיווחו שמידת ההתחשבות בסביבה של מקומות האירוח שהם מזמינים היא גורם שנלקח בחשבון.

התוכנית החדשנית נועדה לתמוך במקומות אירוח שמנסים להתגבר על חסמים ולהפוך את השהות בהם והפעילות שלהם לירוקות יותר. במסגרתה יתקיימו שני כנסים חינמיים בני עשרה ימים, שיתמקדו באירוח אקולוגי: כנס אחד יתקיים בחודש מאי ומיועד לארגונים עם שירותים ומוצרים חדשניים, שיעזרו למקומות אירוח להפוך לאקולוגיים יותר, וכנס נוסף יתקיים בספטמבר ומיועד למקומות האירוח עצמם, ובהם גם כאלו שרק מתחילים את המסע שלהם אל עבר עתיד אקולוגי יותר.

שני הכנסים של התוכנית יכללו סדרה של סדנאות מעשיות ומפגשי מנטורינג מותאמים אישית, שיעזרו למשתתפים להגדיל את האימפקט שלהם. המשתתפים יצוותו למנטורים הטובים ביותר שיש לבוקינג להציע ויקבלו הדרכה ותמיכה בנוגע לנושאים ספציפיים. בנוסף לכך, כלל המשתתפים, גם אלו שלא יקבלו מענקים, ימשיכו ליהנות מתמיכת המנטורים גם אחרי סוף התוכנית. מנטורים אלו יסייעו להם בחיבורים למגוון מומחים אחרים מטעם בוקינג, שיעזרו להם לאורך התהליך.

המשתתפים בשני הכנסים יציגו על הבמה בגמר של תוכנית Booking Booster בספטמבר 2020, כדי לנסות לזכות במענקי סקיילינג מהקרן של החברה.

הזוכים במענקים בגמר בוקינג בוסטר 2019. צילום: בוקינג.קום

רוב רנסום, סגן הנשיא לענייני אסטרטגיה ופיתוח תאגידי בבוקינג.קום מסר, כי "אנחנו מתרגשים להשיק את תוכנית בוקינג בוסטר 2020 ולקדם פתרונות חדשניים, שיעזרו לשותפי האירוח שלנו לאמץ מנהגים ירוקים יותר. זה לא רק מה שהאורחים שלנו רוצים – זה גם מה שהשותפים שלנו רוצים". עוד הוסיף רנסום, כי "בחברה מתכננים לחבר בין מוצרים ושירותים שפותחו על ידי סטארט-אפים וארגונים מכל רחבי העולם ובין מקומות אירוח אקולוגיים מובילים שנמצאים בשטח, במטרה לאחד כוחות כדי שכולנו ביחד נוכל להפוך את העולם לאקולוגי יותר".

בנוסף ליוזמות פומביות כמו Travalyst, תוכנית הבוסטר של בוקינג מצטרפת לתוכנית ההתנדבות הפנימית הוותיקה של החברה, שבמסגרתה יוצרים עובדיה קשר עם ארגונים מקומיים ומשתפים פעולה בפרויקטים שונים של שיפור יעדים ברחבי העולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים