נשים ומחשבים: נילי שטרן צרפין, גרוּ

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נילי שטרן צרפין, מנהלת מוצר בחברת גרוּ

נילי שטרן צרפין, מנהלת מוצר בחברת גרוּ. צילום: עדן גוילי

שם ותפקיד: נילי שטרן צרפין, מנהלת מוצר בחברת גרוּ.
ותק בתפקיד: חודשיים.
תפקידים קודמים: סמנכ"לית מוצר בחברת סייזר, מעצבת ראשית וקניינית של רשת פולגת השייכת לקבוצת גולף.
השכלה/שירות צבאי: תואר B.DESIGN בעיצוב אופנה ממכללת שנקר. שירות צבאי ביחידת מודיעין
משפחה: נשואה עם שתי אוצרות בבית.
מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתור מעצבת ראשית של רשת מסחרית גדולה, הגעתי למה שרציתי להיות כשאהיה גדולה, דבר שגרם לי לחשב מסלול מחדש ולחפש את הדבר הבא בשבילי.
המוטו שלי בחיים הוא תמיד להגיד "כן" לאתגרים והזדמנויות, וכך, למרות שממש לא הייתי אדם בעל זיקה טכנולוגית, מצאתי את עצמי מצטרפת לסטארט-אפ שמשתייך לתחום ה-Fashion Tech כמנהלת מוצר האופנה תחילה, ומאוחר יותר כמנהלת של המוצר כולו.
האתגר היה מאוד לא פשוט, בדיוק חזרתי מחופשת לידה ונכנסתי לעולם שלא הכרתי בכלל. היו לי המון פערים להשלים. העובדה שהתחלתי בתור מנהלת של תחום האופנה במוצר טכנולוגי איפשרה לי להיכנס מצד אחד מתוך עמדת כוח, כמקור ידע, ומאידך ללמוד ולדחוף את עצמי קדימה גם לתחום חדש, והיום אני מנהלת מוצר שלא קשור לאופנה כלל וכלל.
הגעתי לראיון העבודה, לא מתוך חששות של אמא טריה, ולא מתוך חששות של אישה בעולם גברי, ואפילו לא מתוך חשש שהרקע שלי והיעדר הזיקה הטכנולוגית שלי יפריעו לי בתהליך הקבלה לתפקיד. הגעתי עם ביטחון בעצמי, ביכולות שלי ובערך שאני יכולה להביא לכל מקום שאגיע אליו, הייתי כנה לחלוטין לגבי היכולות שלי. כנות היא עוד עמוד תווך שהולך איתי ומוכיח את עצמו גם במצבים שנתפשים בעייתים כמו שעות עבודה ורקע לא קונבנציונלי לתחום בו אני עוסקת.
בעיניי, יש המון קווי דמיון בין ניהול מוצר לעיצוב אופנה ואפילו לניהול פרויקטים. בתחום העיצוב תמיד דוחפים גבולות, מקשיבים ללקוחות, מנסים להבין מה הדבר הבא שהם ירצו לקנות, וגם התמודדות עם לוחות הזמנים הצפופים והצורך לדייק דרישות למפעל זהות מבחינתי לצורך להוציא פיצ'רים בזמן ולדייק עבור הפיתוח את הדרישות.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? יש היום המון קהילות של נשים בהיי-טק, נשים בתעשיה וכדומה, שעושות ממש עבודת קודש בקידום אג'נדה של שוויון מגדרי בתעשיית ההיי-טק. הדרך עוד ארוכה, פעם נשאלתי בראיון עבודה אם אני עדיין מניקה, אך לצד מקרים כאלה, יש גם המון חברות מובילות בשוק שמבינות את הערך של העסקת נשים בכל קשת התפקידים הטכנולוגיים והניהולים.
הנושא המגדרי מעסיק אותי מאוד, הן בהתנדבות שלי בוועדות מגדר בהנהגת ההורים בעיר מגוריי, והן בחינוך הילדים שלי. שוויון מגדרי מצריך שינוי תודעתי נרחב כמעט בכל נקודה בחיינו, החוק הוא זכר, התמרורים בזכר, מבדקים ומבחנים נכתבים בלשון זכר ועוד הרבה דוגמאות. נדמה שאין לזה השפעה, אבל זו הנחה מוטעית ויש בה בסיס להמשך ההסללות המגדריות שאנחנו חוות כנשים עובדות, והילדות והילדים שלנו כאנשים צעירים. ישנם מחקרים שמראים שנשים שניתנים להן שאלוני מבחן המנוסחים בלשון נקבה, מצליחות בהם יותר מאשר לו היו בלשון זכר. אני חושבת שיש עוד המון עבודה לעשות כדי לאפשר לילדים שלנו מרחב בטוח להיות כל מה שירצו להיות, וזה מתחיל בזה שהם יזכו לראות אותנו, האמהות שלהן, מצליחות להגשים את עצמן מקצועית כשמגדר אינו מהווה חסם או יתרון.
האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מגדר אף פעם לא היווה מכשול עבורי, אולי בגלל שהיעדר רקע טכנולוגי היווה מכשול גדול יותר. היום ב-GROO מרבית החברה מורכבת מנשים בכל קשת התפקידים, יש כאן אווירה מאוד מעצימה.
אין לי ספק שאם יותר חברות ינחילו אווירה כזו – כל המשק יזכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים