נשים ומחשבים: מאשה שרמן, יאיאסופט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מאשה שרמן, מנהלת תחום מערכות בחירות ממוחשבות בחברת יאיאסופט

מאשה שרמן, מנהלת תחום מערכות בחירות ממוחשבות בחברת יאיאסופט. צילום: קטי גורשקוב

שם: מאשה שרמן.

תפקיד: מנהלת תחום מערכות בחירות ממוחשבות ביאיאסופט (Yayasoft).

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: ניהול מערך לקוחות וניהול פרויקטים.

השכלה: בוגרת B.Ed בחינוך.

מצב משפחתי: נשואה + שניים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? במהלך הקריירה שלי, מילאתי תפקידים שונים בחברות תקשורת וחברות סטארט-אפ. כל התפקידים שלי כללו מצד אחד ניהול מערך לקוחות, ומהצד שני, ניהול והטמעה של תהליכים טכנולוגיים בארגון. בשילוב כזה, אתה נחשף לקצב המדהים של השינויים הטכנולוגיים ולכמה שהם מעצבים את פני העולם העסקי ומשפיעים באופן ישיר על הלקוח עצמו.

קצב השינויים הזה חייב אותי לצלול עמוק אל תוך הטכנולוגיות השונות, כדי להבין מה ניתן להפיק מהן, אבל יותר מכך, מצאתי את עצמי מייצרת שילובים כדי למקסם את היכולות שלי ושל הארגונים בהם עבדתי. אני מאוד אוהבת לוגיקה מצד אחד ומהצד השני, אוהבת ליצור ולהשפיע, כך שמשם, הדרך להיטמע בתחום הטכנולוגיות, ולהיות חלק מהחברות שמייצרות את הטכנולוגיה ולא רק משתמשות בה, הייתה מאוד קצרה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בהחלט יש. אי אפשר להגיד שאין. אנחנו עדיין עדים למקרים של אפליה על רקע מגדרי. בין אם זה מתבטא בפערים בשכר, או בין אם מדובר בהעדפה להעסיק גברים על פני נשים בתפקידים מסוימים.

אני יכולה להגיד בוודאות שנשים עובדות בעצם במשרה כפולה, ללא כל קשר לתפקיד המקצועי שכל אישה ממלאת בעבודתה. זאת בשל היותן של רוב הנשים אמהות לילדים. שילוב אמהוּת עם קריירה זה דבר קשה ומאתגר כל יום מחדש, ולא פחות מאתגר מלהמציא טכנולוגיות… ולצערי, הנושא הזה לאו דווקא מקבל תמיד כתף תומכת מהסביבה.

צריך להיות מודעים שאמנם אנחנו במאה ה-21 אבל הנושא הזה הוא אבולוציוני במהותו, כיוון שאי אפשר לקחת תפישות של אלפי שנים ולבצע בהן רבולוציה ב-30 שנה בלבד. התפישות השגויות האלה נובעות מהמון גורמים – בין אם מפחד, מתרבות ומהסתכלות פיזיולוגית גרידא, ולא הסתכלות כוללת על יכולות האישה בעולמנו. לכן, יקח עוד זמן עד שנגיע לשוויון מלא בנושא. מה שמשמח הוא שככל שאנו מתקדמים בזמן, אנחנו רואים את השינוי לטובת נשים בשוק העסקי, והמגמה המבורכת הזאת נמצאת בעלייה מתמדת.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? למזלי לא יצא לי לחוות באופן אישי אפליה נגדי, בשל היותי אישה. יתרה מכך, כאמא צעירה נחשפתי במהלך שנות עבודתי לרגישות ולהבנה עצומים מצד ההנהלה, בחלק ממקומות העבודה, בכל הקשור לאתגר שילוב האמהוּת והקריירה. אני עובדת בתחום, שנכון להיום, רובו עדיין גברי, ועם זאת, יותר ויותר נשים שנמצאות וממשיכות לאייש תפקידי מפתח משפיעים ובכירים, מוליכות את החברה שלנו לאופק שוויוני יותר. כבר מזמן זה לא סוד שנשים הן בעלות תכונות רבות ומגוונות וכך, הן מזניקות כל תחום עסקי לגבהים חדשים. ארגון שמודע להן ויודע למנף את התכונות הללו, מרוויח במבחן התוצאה.

כמובן שלא הכל מושלם, ומדי פעם אנו נחשפים לעדויות של אפליית נשים בשוק העבודה, אך מודעות מוגברת בחברה שלנו לנושא, והשאיפה התמידית לשינוי, משנים את התמונה באופן בלתי פוסק לטובת הנשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים