נשים ומחשבים: נעמי רונה, קלירסקיי

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: נעמי רונה, אנליסטית מודיעין בכירה בחברת מודיעין הסייבר קלירסקיי

נעמי רונה, אנליסטית מודיעין בכירה, קלירסקיי. צילום: עצמי

שם: נעמי רונה.

תפקיד: אנליסטית מודיעין בכירה בחברת מודיעין הסייבר קלירסקיי.

ותק בתפקיד: חודשיים בתפקיד הנוכחי ב-ClearSky, שלוש וחצי שנים כאנליסטית מודיעין בחברות אחרות.

תפקידים קודמים: אנליסטית מודיעין בקבוצת מודיעין הסייבר (Threat Intelligence) של חברת צ'ק פוינט.

השכלה/שירות צבאי: שירתתי בבסיס הפקת מודיעין של יחידה 8200 כארבע וחצי שנים, תחילה כחיילת בתפקיד בהפצה של ידיעות מודיעיניות וניהול מערך האיסוף, לאחר מכן כקצינה באותו התחום, ובתפקיד האחרון כמפקדת מכלול מודיעיני שאחראי על ניהול מקורות מידע מודיעיניים. במסגרת התפקיד האחרון פיקדתי על 55 חיילים. כיום, במקביל לעבודתי כאנליסטית מודיעין אני לומדת אדריכלות באוניברסיטת תל אביב.

משפחה: כרגע רווקה, מתחתנת בקרוב ממש (-:
פרט לזה, אני הבת הבכורה בין שלוש אחיות, אבי אדריכל ומרצה ואמי צורפת ומורה לצורפות.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כבר בתחילת השירות שלי ביחידה 8200, בו עסקתי באיסוף מודיעין, נמשכתי לעולם הסייבר – מדובר בעולם דינאמי מאוד, שבו השחקנים, כלי התקיפה ומערכות היחסים ביניהם לבין ממשלות העולם משתנים על בסיס יומיומי. התפתחויות בזירה הפוליטית, קונפליקטים טריטוריאליים ומהלכים בזירה הכלכלית – כל אלו משפיעים על ההתנהלות והיעדים של קבוצות התקיפה בסייבר באופן מיידי. כדי להישאר צעד לפני התוקפים ולחזות את המהלכים הבאים, צריך תמיד לחשוב באופן יצירתי ולשמור על ראש פתוח, וזה מאוד משך אותי.

עוד משהו שמעניין אותי בעולם מודיעין הסייבר הוא הרמות השונות של השחקנים – תקיפות גדולות ומתוחכמות יכולות להיות פרי עבודתן של קבוצות תקיפה ממוסדות, שנהנות מתמיכה ממשלתית בדמות מכונים טכנולוגיים ומימון. אבל, הן יכולות לבוא גם מחבורה של האקרים צעירים שיושבים בבית, חוקרים שיטות תקיפה ומממשים אותן למטרות רווח כלכלי. תמיד יש הפתעות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני בתעשיית המודיעין מעל תשע שנים ואני שמחה לומר שלעולם לא הרגשתי שאני מופלית לרעה, הן בצבא והן בחברות ההיי-טק בהן עבדתי. תמיד הרגשתי שמכבדים את דעותיי ועבודתי, שאני יכולה להשמיע את קולי בביטחון בדיונים ושהמגדר שלי לא מכתיב את דרכי.

עם זאת, לצערי הנתונים מדברים בעד עצמם – מחקרים שקראתי מראים שתעשיית ההיי-טק מורכבת ברובה מגברים (66%), ואכן, גם בצבא וגם בחברה הקודמת בה עבדתי, הרוב המוחץ של התפקידים הניהוליים אויש על-ידי גברים. אם נלך אחורה, נראה שנערות בתיכון ממעטות להרחיב את לימודי המקצועות הטכנולוגיים ואחר כך גם באוניברסיטה הן במיעוט בפקולטות להנדסה.

אני חושבת שחשוב ללמד בנות כבר מגיל צעיר שעשוי להיות להן מקום משמעותי בתעשיית ההיי-טק בישראל, שיש להן הרבה מה לתת ולקבל ושמדובר בתעשייה חדשנית, יצירתית ומפתחת, שזקוקה למגוון רחב של כישורים טכנולוגיים וחברתיים. אני שמחה וגאה במקום אליו הגעתי, ומקווה לראות עוד ועוד נשים משתלבות בתעשייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים