נשים ומחשבים: שירי למל, QEDIT

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שירי למל, סגנית נשיא פיתוח עסקי בחברת הסטרט-אפ QED-it

שירי למל, סגנית נשיא פיתוח עסקי, QEDIT. צילום: רונן גולדמן

שם: שירי למל.

תפקיד: סגנית נשיא פיתוח עסקי בחברת QEDIT, המפתחת פתרונות לשמירה על הפרטיות עבור ארגונים באמצעות שכבת בלוקצ'יין פרטי.

ותק בתפקיד: שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת צוות מכירות טכנית באירופה, מזה"ת ואפריקה, בחברת טראסטיר, שנרכשה על ידי יבמ. לפני כן עבדתי בתאגיד האמריקאי מקסון.

השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בהנדסה ביו-רפואית, ו-MBA, שניהם באוניברסיטת תל אביב. שירתי ביחידת 8200.

משפחה: נשואה + ילדה בת שנתיים וחצי

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד הייתי מאוד טכנית, גם בתור ילדה קטנה. אחד העיסוקים האהובים עלי היה לפרק ולהרכיב מחשבים. לאחר הצבא התקבלתי ללימודים גם בהנדסה מכנית וגם להנדסה ביו-רפואית; אחרי התלבטויות רבות החלטתי ללכת דווקא לתחום שהיה יותר קשה להתקבל אליו, וסיימתי תואר בהנדסה ביו-רפואית. עבדתי שנתיים בתחום, והבנתי שעיסוק בתחום התוכנה יאפשר לי עשייה בעוד מגוון תחומים אחרים, כך עברתי לעולם הסייבר. כשהבלוקצ'יין התחיל זה ריתק אותי, בעיניי זה העתיד – וכששמעתי על QEDIT ועל מה שחברה עושה, הבנתי ששם אני צריכה להיות, כדי לעסוק במשהו חדשני ומרתק שבאמת יכול לשנות את פני העולם.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שבשנים האחרונות יש מודעות גדולה לכמות הנשים בתעשייה, וצעדים מובהקים כדי להגדיל את הנוכחות הנשית בתחומים הטכנולוגיים. יש עדיין הרבה מה לעשות, ואנחנו עדיין מיעוט – אבל אני אופטימית ומקווה שככל שאנחנו, כנשים, נמשוך קדימה ולמעלה, לנשים שיבואו אחרינו יהיו יותר מודלים לחיקוי, ודלתות רבות יפתחו בפניהן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? אני לא יכולה להגדיר את החוויות שלי כאפלייה כנגדי, אבל בהחלט יש מקומות בהם הייתה התייחסות סקסיסטית אלי. זה לא נדיר לשמוע הערות על האופי התובעני של עבודתי והיותי אמא, שלא היו נאמרות לגברים שעובדים בתפקיד כמו שלי. אני מאמינה שככל שנדבר יותר על הנושאים האלה, נבין שלהיות הורים ולעבוד בתפקידים תובעניים זה לא פשוט, בין אם את אישה או אתה גבר. אני מקווה שהבת שלי לא תצטרך להגן על הבחירות שלה בחיים, ושבאמת יהיה לה החופש לעשות מה שמתאים לה על סמך כישוריה בלבד, וללא תלות במגדר שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים