נשים ומחשבים: אלונה נדלר, אלסטיק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אלונה נדלר, מנהלת מוצר עולמית של קיבנה בחברת אלסטיק

אלונה נדלר, מנהלת מוצר עולמית של קיבנה, חברת אלסטיק. צילום: בן פרר

שם: אלונה נדלר.
תפקיד: מנהלת מוצר עולמית של קיבנה בחברת אלסטיק.
Kibana זו פלטפורמה שמאפשרת להפוך נתונים יבשים לוויזואליזציות עשירות, ולהנגיש את המידע לחברות ועובדים. הפתרון מובסס קוד פתוח, מה שאומר שכל אחד יכול להתחיל להשתמש בפתרון בחינם כשאנחנו מנהלים את כל הפעילות בצורה פתוחה באינטרנט. כמנהלת המוצר של קיבנה אני אחראית לקשר בין הלקוחות, הקהילה, המכירות והשוק לבין המפתחים בחברה, וביחד אנחנו מחליטים מה לפתח במוצר. בנוסף, מייצגת את קיבנה בפעילויות מחוץ לחברה ומציגה בכנסים בארה"ב ובעולם בנושאי דטה ואבטחת מידע.
ותק בתפקיד: שנתיים.
תפקידים קודמים: עסקתי בביג דטה במשך שנים במספר תפקידים. לפני חמש שנים עברתי לתחום אבטחת מידע, וניהלתי מוצר עבור ארקסייט, שהיו מובילי השוק בתחום ניהול התראות של מערכות סייבר. במהלך תפקיד זה גם עברתי לאזור הסיליקון וואלי בארה"ב. במסגרת תפקידי זיהיתי שחלק מהלקוחות החלו לפזול לכיוון של טכנולוגיה חדשה שהם היללו, בשם Elasticsearch, והחלו להשתמש בקיבנה, שזה למעשה הממשק עבור Elasticsearch. התחלתי לבחון את הטכנולוגיה שלהם, ובאופן מפתיע לאחר מספר חודשים אלסטיק פנו אלי בנוגע לניהול מוצר של קיבנה ומשם הכל היסטוריה.
השכלה/שירות צבאי: תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון. בצבא שירתתי כצלמת ועורכת סרטים בחיל חינוך.
משפחה: נשואה + 1.
מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? הסרט hackers ,1995 :-). האמת היא כנראה שילוב של מספר גורמים – גדלתי בבית עם אמא מעצבת, שהתחילה להשתמש במקינטוש 1 מימיו הראשונים, ואבא מהנדס, שהיה מריץ בבית תוכנות ב-assembly. מעבר לזה, תמיד התעניינתי באיך דברים עובדים וטכנולוגיות חדשות, ונהניתי לראות פתרונות יצירתיים לדברים יומיומיים שנפתרו בעזרת טכנולוגיה. בתיכון למדתי תכנות ומאוד נהניתי מזה, אבל גם ידעתי שאני צריכה סביבת עבודה מגוונת ועבודה עם אנשים. בסיום לימודיי באוניברסיטה התחלתי לעבוד בתפקידי שטח בעולם התוכנה, ששילבו את הצורך בניהול יחסי אנוש טובים והבנה טכנולוגית, כך גיליתי את התפקיד ניהול מוצר – תפקיד שמשלב גם הבנה טכנולוגית וגם זיהוי הבעיה שאותה לקוחות רוצים לפתור, להבין מה יביא להם ערך ולמצוא לבעיה פתרונות, ביחד עם הצוות.
האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? התרגלתי להיות האישה היחידה בפגישה או האישה היחידה שמציגה בכנס. להיות יוצא דופן גם מזמן הרבה יתרונות, ואני חושבת על הנושא בהקשר הזה. לדעתי, ביחס לשילוב נשים בתעשייה, המצב בישראל טוב יותר מאשר בארצות הברית ובארץ יש יותר מהנדסות. אני כן שומעת לעיתים סיפורים מחברות, ואני מודעת שהתופעה הזאת קיימת. אישית אני משתדלת להימנע מלחשוב על נושא אפליית נשים. בעיני, כשאני לא חושבת על ההבדלים ופשוט מתנהגת כשווה בין שווים, אין מקום לרעשים אחרים. תמיד היה לי חשוב לבחור מנהלים וחברות שיאפשרו לי להתקדם ולהתפתח. לפי דעתי עשייה ותשוקה בתפקיד ובעבודה – מנצחים.
האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? נתקלתי במשפטים שנאמרו לי כי אני אישה, וכנראה לא היו נאמרים לגבר, רובם משעשעים. כמו לדוגמה, כשפוגשים אותי בנסיעה או בכנס לפעמים שואלים – "אם את פה, מי מטפל בבת שלך?" (או בגרסה הפחות מעודנת "איך את יכולה לטוס?"). תמיד אני שמחה לשתף שיש לי בעל נפלא, שהוא גם אבא מדהים, והוא מבלה כרגע עם הבת שלנו. הרבה פעמים משפטים כאלו לא נאמרים בכוונה רעה, וצריך גם לדעת לא לקחת אותם קשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים