נשים ומחשבים: ד"ר טל תירוש, ש. פרידמן ושות'

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ד"ר טל תירוש, עורכת דין שותפה וראש מחלקת היי-טק במשרד ש. פרידמן ושות'

עו"ד טל תירוש, שותפה, ראש מחלקת הי-טק משרד ש. פרידמן ושות'. צילום: עצמי

שם: ד"ר טל תירוש.

תפקיד: שותפה, ראש מחלקת היי-טק במשרד ש. פרידמן ושות'.

ותק בתפקיד: עורכת דין מזה למעלה מעשרים שנה, בתפקיד הנוכחי שש שנים.

תפקידים קודמים: עורכת דין המתמחה במיזוגים ורכישות בשניים מהמשרדים הגדולים בניו יורק (למעלה מעשור).

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית, תואר שני ודוקטורט במשפטים מאוניברסיטת ייל בארצות הברית. בצבא הייתי מאבחנת מחקר בחיל האוויר.

משפחה: אמא לתאומים בני שלוש.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? כאדם סקרן מטבעי אני תמיד חותרת להמשיך ולהתפתח אישית ומקצועית. כעורכת דין שהתמחתה במיזוגים ורכישות בניו יורק, המעבר לתחום ההיי-טק היה טבעי ומתבקש. לדעתי אין כיום תחום מרתק, מאתגר, מעשיר ומספק יותר בעולם המשפט מלווי יזמים (ומשקיעים) משלב הרעיון – שלרוב משאיר אותי פעורת פה – דרך שלבי בניית החברה השונים, ועד למימוש הפוטנציאל העסקי הגלום בה.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? מנקודת מבטי אין מדובר באפליה כי אם בקושי אשר חוות נשים רבות המבקשות להיות גם נשות קריירה, ולכבוש פסגות מקצועיות, וגם להקים משפחה ולהיות הורה מעורב ונוכח בחיי ילדנו. בהיעדר תמיכה מהסביבה הקרובה ומקום העבודה, השילוב הזה הוא קשה ולעיתים בלתי אפשרי, וגורם לנשים לחוש תסכול עמוק ובצדק. לתיקון המצב נדרש שינוי חברתי שאת ניצניו רואים כיום בקרב אנשי דור ה-Y וה-Z.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? אני גאה בכך שהמשרד בו אני שותפה הינו משרד אשר חרט על דגלו את נושא השוויון המגדרי וזכה במספר פרסים יוקרתיים על פעילותו בתחום. מספר השותפות במשרד, באופן יחסי לגודלו, הוא הגבוה בארץ, כך שבמשרד שבו אני עובדת אני לא חווה כל אפליה לא מקצועית ולא בנושא השכר. יחד עם זאת, היו שנים לא מעטות בהן הייתי האישה היחידה בחדר, וכאשר טענתי בלהט המשא ומתן את עמדת לקוחותיי נקראתי אגרסיבית או רגשנית, בעוד עורך הדין מהצד השני היה "אסרטיבי" ו"ענייני" וזכה להערכה מקצועית על עבודתו. המצב השתפר, אולם ככל שנשכיל, כחברה, לגדל דור של נשים חזקות ואמביציוזיות ונאפשר להן להמשיך ולהתפתח מקצועית, לצד הגשמה אישית וגידול משפחה, השמיים הם הגבול למה שנוכל להשיג.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אריאלה פרייס

    כל הכבוד לדר תירוש. דברים ומסרים חשובים ונכונים. המשך הצלחה רבה לטל.

אירועים קרובים