אח, הסינים האלה…

מ-Hi-Phone, דרך Sumsung ועד ל-Nockia - אם יש ביקוש, הסינים ידאגו לטפל בהיצע ● האם זה טוב ליהודים? תשאלו את קרן אחת

"אודה לכם אם תעזרו לי!", פונה קרן אחת בייאוש לעזרה בפורום קהילת חובבי ה-iPhone ומחשבי המקינטוש בישראל. "הביאו לי iPhone ומסתבר שהוא זיוף סיני. האם ישנה אפשרות כלשהי לפרוץ ולהתקין תוכנה בעברית?? ממש מדוכאת מהעניין".

שרשרת התגובות שקרן אחת זוכה לה מהידענים ומומחי ה-iPhone בישראל לא הותירה כל ספק באשר למכשיר שקיבלה: "אין עברית למכשירים האלה", עונה לה kukurikoo, מנהל הפורום. "שמעתי על כמה אנשים שקנו מזויפים ולא ידעו אפילו… המכשירים המזויפים נראים מאוד דומים למקור, ורק מי שמכיר ישים לב. מי שלא ראה iPhone מימיו, לא יבחין בחיים בהבדלים…". kukurikoo גם מספר שהמכשירים האלה עולים בין 100 ל-200 דולרים.

"אחח, הסינים האלה לועסים את העולם לאט-לאט, הם בכל מקום…", עונה לה blueomega – חבר בפורום. מנהל פורום התמיכה, Amir, מסכם את המצב: "אני מקווה שלמדת את הלקח… יש דברים שלא מחפשים את הזול, כי הוא עלול להיות יקר בסוף… תפרגני לעצמך iPhone חדש ואמיתי – יגרום לך לשכוח מהעניין"…

אם כך, קרן אחת חשבה שקנו לה iPhone אמיתי לכל דבר, רק בחצי מחיר, אבל הסינים, מסתבר, יודעים בדיוק מה הם מוכרים ומה הם קונים. בכתבה שפורסמה באתר הניו-יורק טיימס (New-York Times), מספר הכתב על תעשיית הזיופים והחיקויים המשגשגת בעיר שנג'ן שעל גבול הונג-קונג, הנחשבת לאחד ממרכזי ההיי-טק הגדולים בעולם, ושמם בסין ידוע כ-"טלפוני שנחאי", או "טלפוני השוק השחור", שמחירם לפעמים אינו עולה על 20 דולרים.

בביקורו בשוק אלקטרוניקה ענק בעיר, מציג המוכר בפני הכתב את הטלפון, שקווי העיצוב העגלגלים ומסך המגע שלו נראים מוכרים להפליא, וכך גם הלוגו בגב המכשיר – אבל טורח לספר לו שזה לא מכשיר ה-iPhone של אפל (Apple), אלא דווקא "Hi-Phone"… "אבל הוא טוב לא פחות", הוא לא שוכח לציין. עוד עשרות מוכרנים מנסים למכור גם זיופים של נוקיה (Nokia), מוטורולה (Motorola) וסמסונג (Samsung), כמו גם חיקויים זולים – שאיש לא מתאמץ להסתיר למי הם דומים.

בכתבת התחקיר שלו מראיין הכתב גורמים שונים הקשורים לתעשיית הזיופים, והפרטים הנחשפים ממש מדהימים: כל כך קל לקחת חמישה אנשים ולהתחיל לייצר זיוף או חיקוי של מותגים, שנקראים Nockia, או Sumsung. ברדיוס של 150 ק"מ אפשר למצוא את כל הספקים הנדרשים.

זה מתחיל בחברת שבבים טאיוונית בשם מדיאטק, שפיתחה ב-2005 מעגל אלקטרוני מוכלל, המאפשר לשלב בתוכו תפקודים של שבבים מרובים בעלות זולה וסיפק לסטארט-אפים פלטפורמה נוחה לייצור טלפונים סלולריים זולים, כמו גם מחשבים וציוד אלקטרוני אחר. השוק התחיל לעבור מזיוף וחיקוי של תיקים ונעליים לכיוון האלקטרוניקה והמיחשוב.

ב-2007 התעשייה הזאת קיבלה דחיפה נוספת, כאשר המחוקק הסיני פטר את החברות מהצורך ברשיון לייצר טלפונים סלולריים.

וכך, היזמים באזור לא צריכים יותר מחברה קטנטנה של חמישה אנשים, שבבים של מדיאטק שהתוכנה כבר מובנית בהם, ורק למצוא מפעל שירכיב את כל החלקים – מתוך מבחר של אלפים. "אף מפעל לא יסרב לעבוד כמה משמרות לילה בשביל חברה אחרת, אם תגיע אליו הזמנה של 5,000 מכשירים", מציין אחד מהיזמים האלה, שהקים מפעל שנחאי. עובד בחברת יואניאנג, המייצרת זיוף של iPhone, אומר בגילוי לב, "כן, אנחנו סוג של יצרן לא חוקי. בשנג'ן יש הרבה בתי חרושת קטנים ונחבאים, ואנחנו יכולים לייצר כל סוג של טלפון סלולרי".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Alex

    חיקוי זול . מישהו בדק את קמת הקרינה של המכשירים האלו ?

  2. Q

    לידיעת הקורא פלי הנמר פלד ו הגברת אלמוג חברה ישראלית רשמה פטנט פנדיג עולמי על מניעת זיופים ללא הולוגרמות ללא צבעים מיוחדים וללא כל אמצעי אופטי בטכנולוגיה ייחודית הם מראים כיצד ניתן למנוע זיופים של פלאפונים , אלקטרוניקה , מחשבים , תרופות , בגדים , שעונים ומה לא .... ובכן רק דבר אחד לא שטרות כסף כנסו לאתר שלהם ולחצו על מוצרים שם יוסבר הכול Q

אירועים קרובים