אל תתנו למנהלים שלכם להעביר הרצאות סוף שנה בצורת TED

אם המנהלים שלכם צריכים להעביר פרזנטציה על מה נעשה בחברה בשנה האחרונה ולאן הם רוצים לקחת את המחלקות שלהם בעתיד- הם לא צריכים סגנון של TED

דיבור מול קהל. צילום: BigStock

לאחרונה אני שומעת על יותר ויותר ארגונים, שהמנהלים הבכירים בהם החליטו שמתחשק להם שהמנהלים בדרגי הביניים יעבירו פרזנטציות סוף שנה בצורה ובאפיון של הרצאת TED.

אז הנה כמה נקודות מדוע זה בכלל טעות ואם כבר אז איך עושים את זה נכון.

בשנים האחרונות יש עליה מתמדת בפופולריות של מותג ההרצאות המצליח בעולם TED ורבים רואים בו את פסגת השאיפות של מרצים, האוורסט של מי שמעוניינים לעמוד מול קהל ולהעביר מסר.

ארגונים רבים, חברות וגופים מקיימים אירועים פנים ארגוניים בסגנון TED כחלק מהדרך שלהם לחדש ולרגש מחדש – והייתה לי את הזכות לאמן כבר מספר חברות כאלו לקראת אירוע פנימי.

לאחרונה, התקבלו במשרדי מספר פניות של מנהלים בדרגי ביניים, שהרגישו אבודים ונבוכים אל נוכח הדרישה של ההנהלה שגם מצגות סוף השנה, הסיכומים החשובים, יועברו בסגנון TED .

מכאן אני מוציאה קריאה חד משמעית למנכ"לים ובכירים: חברים, מצגת סוף שנה אינה פלטפורמה מתאימה להרצאה דמויית TED

הקונספט מאחורי TED

הסלוגן של TED הוא "רעיונות ששווה להפיץ". זהו ארגון ללא מטרות רווח, קהילה בינלאומית המקיימת כנסים ואירועים הנעים סביב הרצאות מעשירות, מרתקות ומופלאות הקשורות לרוח האנושית, למדע, היסטוריה, פוליטיקה, טכנולוגיה, חיים וחינוך ועוד עשרות נושאים ששווה להפיץ לאנושות.

הרצאת TED, הנקראת שיחה באנגלית (TED Talk) היא בתוך מסגרת זמן של 18 דקות או פחות. רעיונות מורכבים ככל שיהיו, קונספטים מופשטים – כולם צריכים להיכנס למסגרת זמן מוגבלת של פחות מעשרים דקות.

הזמן שבדרך כלל לוקח לאנשים להציג את עצמם, צריך להספיק להעברת הרצאה שלמה. הפורמט מצריך למדוד כל מילה, לחשוב מאתיים אלף פעם על כל משפט, לוודא שכל נקודה מובילה לבאה בתור – בצורה אלגנטית ומדויקת. זה כמו להרכיב ריקוד – הכוראוגרפיה של המילים. רק התמצית, רק הטוב ביותר, רק הענייני ביותר, רק הברור ביותר – יכנס לתוך תוכן ההרצאה הסופי.

העיקרון המוביל בהרצאת TED הוא שיש רעיון ששווה להפיץ אותו ולכן אם למנהלים שלכם יש רעיונות ששווה לדבר עליהם – למשל כמו "מדוע עלינו לשנות את גיוס העובדים הקיים בחברה", "לאן הטכנולוגיה החדשה שנאמץ בחברה תיקח אותנו", "מה עוד ניתן לשפר בשירות הלקוחות במאה ה21" או "איך להביא לשיא את חווית הלקוח" -והם בעניין של להרכיב מהרעיון הזה הרצאה קצרה וסוחפת – אז לכו על זה בכל הקופה.

אבל אם המנהלים שלכם צריכים להעביר פרזנטציה בת 20 עד 45 דקות על מה נעשה בחברה בשנה האחרונה ולאן הם רוצים לקחת את המחלקות שלהם בשנה הקרובה- לזה- לא צריכים סגנון שלTED . פשוט צריך להעביר את זה רהוט ומוגש היטב – לפי הכללים של פרזנטציה אפקטיבית

ואם בכל זאת החלטתם שהרצאות דמויות TED עובדות לכם בארגון, אל תשאירו את המנהלים לבד. הם לא יודעים לעשות את זה ומבזבזים זמן יקר של עבודה על לנסות לפצח את הדרך. העניקו להם הכשרה מתאימה שתעזור להם להביא את עצמם כמו על במה של TED

בהצלחה.

TED

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים