"ככל שהארגון יזוז מהר יותר – הוא יגדל יותר"

"בנוסף, ככל שהלקוח יראה יותר את האימפקט, כך הוא ייטה יותר לאמץ את הפתרון שהחברה מציעה לו", כך אמרה דניאלה פרלמוטר, סמנכ"לית השיווק של סייברינט

דניאלה פרלמוטר, סמנכ"לית השיווק של סייברינט. צילום: תומר פולטין

כיצד נגרמת חדשנות? איך היא מסייעת לארגונים? ומה כדאי לעשות ולא לעשות בתחום? שאלות אלה ועוד נדונו בפאנל שעסק במודלים בתעשייה להטמעת חדשנות, שהתקיים בכנס Retail Disrupt. הכנס, שערכו אנשים ומחשבים ו-Re:Tech, חברה שמובילה תהליכי חדשנות עבור חברות ריטייל בינלאומיות, התקיים באחרונה במרכז האירועים LAGO בראשון לציון, בהנחייתה של עיתונאית הטכנולוגיה מעיין פרילוק מערוץ 12.

עשרות המומחים ואנשי המקצוע שהשתתפו בכנס צפו בפאנל, שאחת המשתתפות בו הייתה דניאלה פרלמוטר, סמנכ"לית השיווק של סייברינט. היא אמרה ש-"כדי להטמיע חדשנות ולגדול, על ארגונים לחשוב שונה ולזוז מהר. ככל שהם יזוזו מהר יותר, כך הם יגדלו יותר. בנוסף, ככל שהלקוח יראה יותר את האימפקט, כך הוא ייטה יותר לאמץ את הפתרון שהחברה מציעה לו".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

פרלמוטר ציינה כי יחסי אנוש רעים בין הגורמים השונים בהנהלת הארגון הם אבן נגף לחדשנות – ולהפך. "חדשנות באה לידי ביטוי גם ביכולת של הגורמים השונים בארגון לעבוד היטב זה עם אלה – מנכ"ל עם מנמ"ר, מנהל כספים, מנהל שיווק וכדומה. יחסי עבודה טובים בין חברי ההנהלה מעלים את הערך של הארגון". לדבריה, כך גם עם השותפים של החברה ועם הסטארט-אפים שהיא עובדת אתם. "על הארגון לגרום לשותפים ולסטארט-אפים להבין מה הוא צריך, לחלוק חזון משותף וכך ליצור ביחד טוב יותר את הפתרון", ציינה פרלמוטר.

"הדרך של סטארט-אפים – ניצחונות מהירים ממש בהתחלה"

ההמלצה לארגונים להיות מהירים יותר הייתה קונצנזוס בקרב משתתפי הפאנל. אחד מהם, אביחי פלד, מנהל התפעול הראשי של Browzwaer, ציין כי "הדרך של סטארט-אפים היא ניצחונות מהירים וקטנים ממש בהתחלתם, והישראלים טובים בזה. הסוד הוא להפוך פתרון שטוב ללקוח שיש אותו (Nice to have) לכזה שחובה שיהיה אותו (Must have)".

בפאנל השתתפו גם אורחים מחו"ל, ביניהם בריאן קלמס, שותף בחברת הייעוץ Elixirr, שאף הנחה אותו. הוא ציין כי החברה מטמיעה בקרב לקוחותיה את ההבנה שהחדשנות היא לא אופציה, אלא חיונית לעתידם.

משתתפי הפאנל. מימין: בריאן קלמס, שותף בחברת הייעוץ Elixirr; טרי סונג, סגן מנהל להשקעות אסטרטגיות ב-JD.com; אביחי פלד, מנהל התפעול הראשי של Browzwaer; דניאלה פרלמוטר, סמנכ"לית השיווק של סייברינט; ומית'ון סונדאר, מנהל תחום ההכנסות במינטרה. צילום: תומר פולטין

משתתפי הפאנל. מימין: בריאן קלמס, שותף בחברת הייעוץ Elixirr; טרי סונג, סגן מנהל להשקעות אסטרטגיות ב-JD.com; אביחי פלד, מנהל התפעול הראשי של Browzwaer; דניאלה פרלמוטר, סמנכ"לית השיווק של סייברינט; ומית'ון סונדאר, מנהל תחום ההכנסות במינטרה. צילום: תומר פולטין

מית'ון סונדאר, מנהל תחום ההכנסות (Chief revenue officer) במינטרה, דיבר על השפעת גודל הארגון על מידת החדשנות בו. "קל להטמיע חדשנות כשהארגון קטן, אבל ככל שהוא גדול יותר, כך זה הולך ונעשה קשה", אמר. הוא ציין כי החדשנות נוגעת ולמעשה תלויה בכל עובד בארגון "ואפשרית רק אם הוא זונח את הדרכים שבהן פעל בעבר".

טרי סונג, סגן מנהל להשקעות אסטרטגיות בחברת האי קומרס הסינית JD.com, ציין את התחרויות הרבה בשוק במדינת הענק. "בסין, כמו בשאר העולם, לקוחות מסתכלים באופן קבוע על מה שהארגון עושה ואם זה לא מוצא חן בעיניהם – הם נוטשים אותו, עד כדי כך שלעתים הארגון לא שורד". כמו כן, הוא אמר כי "ככל שהשוק תחרותי יותר, כך אמורה להיות לארגון אמביציה רבה יותר לחדש", הוסיף.

כשנשאל מה JD.com מחפשת בסטארט-אפים, הוא השיב כי "קודם כל את החזון שלהם לעולם הקמעונות בכללותו, לא רק אי קומרס. כסינים, בעבודה עם סטארט-אפים מחו"ל יש סוגיות של תרבות ושל הבדלי זמן, אבל ברגע שחולקים את אותו החזון – שאר הבעיות נפתרות". לסיכום אמר סונג כי "ארגונים לא יכולים לנוח על זרי הדפנה, אחרת הם ימותו".

"עולם הקמעונות חווה שיבוש חיובי"

פתחה את הכנס יעל קוכמן, שותפה ב-Re:Tech, שסיפרה בקצרה על הקמתו של המיזם. היא אמרה כי "יש בחיים רגעים שנראים קטנים ולא משמעותיים, אבל הם משני חיים. לפני שנתיים זה קרה לי עם Re:Tech. כל זה התחיל ברגע אחד לפני שנתיים, כשאלה (פוכט, שותפתה של קוכמן במיזם – י"ה) פנתה אליי בפייסבוק".

יעל קוכמן, שותפה ב-Re:Tech. צילום: תומר פולטין

יעל קוכמן, שותפה ב-Re:Tech. צילום: תומר פולטין

היא ציינה את העלייה המטאורית בקמעונות בכלל ובאי קומרס בפרט, בעיקר בהקשר הטכנולוגי, ואמרה כי "העולם הזה חווה שיבוש, אך זהו שיבוש חיובי, שמאפשר מוצרים זולים יותר וחוויית לקוח טובה יותר".

"הישרדות הארגון תלויה בחדשנות ובהתאמה ללקוח"

ואם באופנה עסקינן, במהלך הכנס קיימה קוכמן שיחה אחד על אחד עם גרג פנצ'ר, סמנכ"ל ומנמ"ר אקספרס, שעוסקת בתחום ומחזיקה חנות אונליין ו-600 חנויות פיזיות. "החנויות משתלבות היטב זו עם אלה", ציין. לדבריו, אחת הסיבות המרכזיות לכך היא שהחברה השכילה לספק חוויית לקוח דומה.

"החדשנות הביאה לשינוי ניכר בארגון", העיד פנצ'ר על אקספרס. "כשהצטרפתי אליו כבר הייתה בו ההבנה שכדי לשרוד, עליו להטמיע חדשנות. הישרדות הארגון תלויה בחדשנות ובהתאמה שלו לציפיות הלקוח".

"כחלק מהתהליך, הקדשנו זמן רב למחשבה איך אנחנו יכולים לעבוד בצורה טובה עם סטארט-אפים", הוסיף. "הגענו למסקנה שגם לטובתנו, אנחנו צריכים לגרום לסטארט-אפים להבין מה הם באמת רוצים לפתור. לפעמים אני נאבק עם סטארט-אפים כדי להוציא מהם את התשובה במה הם טובים באמת".

באשר לישראל, אמר פנצ'ר כי "יש כאן כמה סטארט-אפים טובים בקמעונות. אחד הדברים שאני מתרשם מהם הוא עומק התמיכה של חברות ההזנק המקומיות בקמעונאים – אונליין ובחנויות פיזיות כאחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים