לקראת יום כיפור: ההיי-טקיסטים שצריכים לבקש סליחה

הרשתות החברתיות שלא מנעו הסתה ● מנהלי כח אדם שלא קלטו לעבודה בני מיעוטים ונשים ● פלאפון ששיבשה את חיי לקוחותיה פעם אחר פעם ● האקרים, NSO ואחרים ● אלו הם (חלק) מאנשי ההיי-טק הישראלי שצריכים לבקש סליחה לקראת יום כיפור

17/09/2018 17:38
צילום אילוסטרציה: BigStock

מדי יום כיפור בירושלים המולת העיר עוצרת והעיר הופכת שבוייה בדממה. לאורך השנים ברחבי העיר נוצרו מוקדי התכנסות ספונטניים של תושבים ואורחים מזדמנים אחרים שהפכו אותם כבר למסורתיים. אולי המוכר מביניהם הוא מוקד ההתכנסות בכיכר דניה שבשכונת בית הכרם. זה כבר הפך למסורת שהמונים מגיעים אליה לאחר ארוחת כניסת הצום ותפילה בבית הכנסת.

אלו נפגשים, מדברים, סולחים אם צריך ויש על מה, וחוזרים אל ביתם עד לשנה הבאה. מינקות ועד בגרות, כולם מגיעים. הכיכר הומה אדם ומי שמגיע מרחוק יכול לשמוע את רחשי הדיבור עוד לפני שהגיע לכיכר עצמה. תארו לכם כיכר דומה שמיועדת בהתאמות אלו ואחרות לאנשי עולם ההיי-טק.

כיכר דמיונית, שהמוקד שלה יהיה מפגש של העוסקים בהיי-טק, החל מבכיריה ועד לאחרון ההאקרים (שהרי גם הם חלק ממנה). כל אלו יבואו ויבקשו סליחה ומחילה ממי שצריך, אם יודו בכך וגם אם לא. מי נראה שם? על מה הם יבקשו סליחה? הנה כמה רעיונות:

פלאפון מלקוחותיה על תקלות בלתי פוסקות

על כך שחייהם השתבשו למשך כמה ימים לאור תקלות חוזרות ונשנות שמנעו מהם מלהשתמש בניידים. תקלות שמנעו דברים פשוטים של חיי יומיום כמו גם מורכבים יותר כמו להודיע על איחור לפגישה חשובה, לשלח מייל בעבודה ללקוח שעומד לסגור עסקה, להזמין אמבולנס, להתקשר למשטרה, להודיע על עיכוב בדרך הביתה, להזמין פיצה לילד רעב או מונית באמצע אזור נטוש או אפילו להעלות תמונה לאינסטגרם.

מנהלי כח אדם בחברות ההיי-טק על אפלייה

על כך שחיפשו לאייש משרות במועמדים כאלו שדומים למועסקים אחרים בשבלונה שקבעו מראש כהכרחית להצלחה בפס ייצור של עובדים בלתי ניתן לשינוי. על כך שהעדיפו גברים על פני נשים מוכשרות בהיריון ראשון לאחר נישואים טריים, רק כי הן בשלב זה בחייהן. על כך שלא שילבו בני מיעוטים בחברה או כאלו שהם חכמים ומוצלחים אבל מעולם לא השלימו תואר אוניברסיטאי או שירות יוקרתי בצה"ל ב-8200.

פייסבוק, טוויטר והרשתות החברתית על אי מניעת הסתה

על כך שלא עשו מספיק כדי למנוע הסתה, בריונות ושיימינג ברשת על ידי פעילי טרור או קנאים אחרים שפגעו ועדיין פוגעים בבני מיעוטים, להט"בים, בני נוער ותלמידים, בני דתות שונות ובכלל.

ממשלת ישראל על אי השקעה

על כך שהיא מתגאה ומנפנפת בהיותנו מעצמת סטארט-אפים וטכנולוגיה שיש להתגאות בה, אך אינה משקיעה מספיק משאבים על מנת לקדם זאת כראוי למעצמה שכזו.

NSO על שימוש לרעה בתוכנה שפיתחה

על כך שהתוכנה שלה מסייעת לממשלות שונות ברחבי העולם לרגל ולאסוף מודיעין על כל אזרח ואזרחית כאוות נפשה ולהשתמש בכך למטרותיה ולצרכיה, לטוב – אך לרוב לרע. כך למשל, עקבה וריגלה החברה אחרי תושבי מקסיקו, איחוד האמירויות, פקיסטן, ומצרים ביניהם פעילים חברתיים, פעילי זכויות אדם, עורכי דין ועיתונאים.

האקרים אלמוניים על פעילות זדונית

על כך שהם משתכללים ומשכללים את פעילותם הזדונית ופוגעים בקטנים וגדולים כאחד בלי רחמים: בנקים, חברות, צה"ל, נושאי סמארטפונים, בעלי חשבונות מייל אישיים, מצביעים בבחירות, הילארי קלינטון ועוד רבים אחרים שהיריעה קצרה מלהכיל. מסתתרים מאחורי המקלדת ומפיצים וירוסים, רוגלות . ורעות אחרות שפוגעות בהמונים, לעיתים ללא כל יכולת הגנה.

ניפגש בכיכר?

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים