כך תקדמו נכון את התעשייה היצרנית שבאחריותכם לעולם הדיגיטלי

יצרנים רבים עומדים בפני שטף מונחים, טכנולוגיות, שמות קוד ורעיונות בוסריים ואינם יכולים להרשות לעצמם השקעות בטכנולוגיות לא מתאימות ● איך עושים את זה נכון?

02/07/2018 14:34
אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMes. צילום: ניב קנטור

המהפכה התעשייתית הרביעית (מהפכת המידע) כבר כאן. היא אמיתית ומתפשטת בקצב מסחר ומשנה תהליכי עבודה, שיטות ניהול, את האופן שבו אנחנו עושים עסקים ואת פני רצפת הייצור.

על פי ניתוח שערכה דלויט (Deloitte), השינויים שמביאה מהפכה זו עשויים לחסוך 20% עד 50% בעלויות אחזקת מלאי, להוסיף 45% עד 55% לפריון במקצועות טכניים, להקטין זמני השבתת המכונות כתוצאה מתקלות ב–30% עד 50%, לחסוך 10%עד 40% בעלויות תחזוקה ו–10% עד 20% בבקרת איכות, לשפר ב–75% את תחזיות הביקוש, להאיץ ב–20% עד 50% זמן הגעת המוצר לשוק ולהוסיף לפריון העבודה 3% עד 5%.

ג'ון צ'יימברס, יו"ר סיסקו (Cisco) העולמית ומחלוצי המהפכה, מעריך כי 70% מהעסקים הקיימים ינסו לעבור לעולם הדיגיטלי אבל רק 30% יצליחו. להערכתו, 50% מהחברות ישנו לחלוטין את אופן התנהלותן או שייעלמו תוךשבע שנים.

מנהלי מפעלים יצרניים, קטנים וגדולים, שואפים לשפר את שליטתם בתהליכי הייצור, לזהות נקודות חוסר יעילות מוקדם ככל האפשר ולשפר את יעילות הייצור. לא משנה ממה נובע אובדן היעילות, כיום כבר ברור לכולם שחייבים להתקדם לעידן הדיגיטלי.

יצרנים רבים עומדים בפני שטף מונחים, טכנולוגיות, שמות קוד ורעיונות בוסריים ואינם יכולים להרשות לעצמם השקעות סרק בטכנולוגיה שלא בטוח שמתאימה לצרכיהם.

אז איך עושים את זה נכון?

אנשים, אנשים, אנשים. בשלב ראשון – הבנה שצריך לנהל את השינוי. מחוייבות ההנהלה היא תנאי הכרחי, אך לא מספיק. יש לכלול את כל שדרות הניהול. התנגדות לשינוי היא אנושית ולכן ההצלחה תלויה ביכולת לערב את הצוות, להסיר מחסומי פחד, לספק לכל עובד כלים מתאימים ולהסביר לכל אחד ואחת כיצד יושפע מהשינוי.

השינוי אמור לספק לעובדים כלים טובים יותר על מנת שיוכלו לבצע את העבודה בצורה יעילה יותר. מינוי מנהל שינוי והגדרה נכונה של התהליך מול צוות העובדים חיוניים להצלחת התהליך.

הפיל הוורוד בחדר – אבטחת המידע

אז הבנו שעוברים לענן וצריך לחבר את רצפת הייצור לענן. מה עם אבטחת המידע? מנהלי IT יודעים שפתיחת Port לתקשורת חיצונית מהווה פירצת אבטחה. נכון, יש VPN, אבל זה מחייב פתיחת חיבור יזומה לאחר כל התנתקות, ומהווה פירצה פוטנציאלית. פתרון ייחודי לבעיה ניתן למצוא בטכנולוגיית InCloudFactory, המבוססת על תקשורת חד כיוונית מוצפנת מהמפעל לענן ואינה מצריכה פתיחת פרצות אבטחה.

על מה אסור לוותר בבחירת מערכת?

  • התנסות – ללא השקעות ראשוניות כבדות וללא התחייבות לטווח ארוך.
  • ביזור, מודולרית ופשטות חיבור בשיטת ה-Plug & Play. כך המפעל לא יהיה בנוי על מפלצת אחת גדולה. אם תהליך הפריסה אורך יותר מכמה ימים, כדאי לחשב מסלול מחדש.
  • אבטחה – המעבר לענן קריטי להצלחה המערכת אך הוא מחייב פתרון אבטחתי. בפלטפורמת InCloudFsctory של LeaderMES יש לאספקט זה פתרון ייחודי.
  • ממשק פשוט לשימוש למרות התחכום שבבסיסה כך שכל עובדי הייצור, גם דוברי שפות שונות או בעלי רקע שונה בשימוש בטכנולוגיה, יוכלו להשתמש בה.
  • עומק מספיק כך שההתקדמות לא תיעצר ברמת איסוף הנתונים והצגתם.
  • יכולת התחברות לכל דרגות הניהול באופן אינטואיטיבי.
  • הנגשת המידע – המערכת שתבחרו חייבת להנגיש את המידע באופן מיטבי לכל עובד ולא רק לספק נתונים.
  • והכי חשוב – צוות יישום עם הבנה וניסיון בניהול השינוי הדיגיטלי.

מה מקבלים בסוף? (אי אפשר ללמוד שחייה בהתכתבות)

  • הבנה וניסיון. "אי אפשר ללמוד שחייה בהתכתבות". יישום מערכת ניהול ייצור יעניק הבנה טובה יותר של השוק והמוצר, ויותר מכל הבנה טובה יותר של הצרכים האמיתיים של המפעל.
  • שפה משותפת – הגדרה ברורה של פרמטרים ומדדים, מכל זמן ומקום, מייצרת שפה ארגונית אחידה ומכוונת למטרות ברורות.
  • פעולה יזומה במקום תגובה מאוחרת – יישום נכון יאפשר לצפות ארועים ברצפת הייצור ולבצע פעולות מתאימות באופן יעיל יותר.
  • שיפור ביצועים – כבר בשלב הבדיקה הראשונית ניתן לראות שיפור משמעותי של עשרות אחוזים בביצועים.
  • שיפור מתמיד. הדיגיטיזציה הינה תהליך מתמיד. מערכת מידע טובה, מאופיינת בגמישות ומאפשר התאמה קלה לצרכים המשתנים של המפעל.

המהפכה הדיגיטלית כבר כאן והדרך לקחת בה חלק פעיל לא צריכה להיות רצופת מהמורות – קפצו למים.

הכותב הוא מייסד ומנכ"ל LeaderMES.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים