שמינית גמר המונדיאל: הקרב הגדול של הרשתות החברתיות

פייסבוק שוב ניצחה את לינקדאין, והפעם גם את מסי, וחומות האש של צ'ק פוינט מנעו מרד-האט את הניצחון ושלחו את רונאלדו הביתה

שוב מסי הפסיד. צילום ארכיון: BigStock

בסוף השבוע האחרון הסתיים שלב הבתים במונדיאל והחלה שמינית הגמר. סיום שלב הבתים היה "קצת" צורם, עם משחק לא הוגן, כשפוג'יטסו-יפן הפסיקה לשחק כדורגל בשלב מסוים במשחק מול מטריקס-פולין והשאירה את הכדור בחלק שלה. היריבה, שכבר ידעה שהיא מסיימת את דרכה בטורניר, פשוט נתנה לה לעשות זאת. אם היה מדובר במשחק מחשב יפני, כנראה ששתי הנבחרות היו מקבלות כרטיס אדום.

בסיומו של שלב הבתים הנוכחי, בפעם הראשונה בהיסטוריה של המונדיאל, נקבעה אחת העולות על בסיס כמות הכרטיסים הצהובים והאדומים. באופן פרדוקסלי, על אף המשחק הלא הוגן שלה מול מטריקס-פולין, הייתה זו נבחרת פוג'יטסו-יפן שעלתה, במקום וולקמי-סנגל – הנבחרת האפריקנית האחרונה שהיה לה עוד סיכוי לעלות.

משחק נוסף שאירע ביום חמישי עורר ציפיות רבות ו(גם) במקרה שלו, כגודל הציפייה כך גודל האכזבה. הכוונה היא למשחק המבטיח שבין יבמ-אנגליה ל-NCR-בלגיה, שרבים ציפו שיהיה חגיגה של כדורגל ושערים, ובסוף הסתיים עם שער אחד שכבש ההרכב המשני של ה-NCR-בלגים לשערו של ההרכב המשני של היבמ-אנגלים. שעמום אמיתי. הדבר נבע מהדילמה של שתי הנבחרות האם לנצח ולקבל בשלב הבא משחק קל יחסית נגד פוג'יטסו-יפן או להפסיד (במקרה של NCR-בלגיה גם תיקו היה מספיק) ולקבל בשמינית הגמר אמנם את HP-קולומביה החזקה, אבל אחר כך מסלול יותר קל עד לגמר.

העולם הטכנולוגי הישן מול זה החדש

מה שחיפה על האכזבה הזאת ועל יום השישי שבא לאחר מכן והיה נטול משחקים – דבר קשה מאוד למכורים כמוני – היה המשחקים הראשונים בשמינית הגמר, שהתקיימו אתמול (ש'). אילו משחקים, איזה כדורגל, איזה תענוג…

במשחק הראשון נפגשו נציגי העולם הישן – מיקרוסופט-ארגנטינה בראשות ליאו מסי – מול פייסבוק-צרפת מהעולם החדש, עם נבחרת של צעירים, בראשותו של קיליאן מבאפה המצוין, שכבש שני שערים מתוך הארבעה ששמה נבחרתו ברשת של המיקרוסופטים-ארגנטינאים. הנבחרת הצרפתית מלאה בשחקנים צעירים, וכמו שפייסבוק שולטת בעולם הרשתות החברתיות, נראה שהם ישלטו בכדורגל העולמי, או לפחות יככבו בו, עוד שנים רבות. מיקרוסופט-ארגנטינה, לעומת זאת, דשדשה, כמו הרשת החברתית שלה, לינקדאין, שאמנם פונה בעיקר לעולם העסקים, אבל מספר המשתמשים שלה קטן הרבה יותר.

אני רוצה להתעכב רגע על מבאפה: הוא רק בן 19 וכבר נמצא שנייה לפני היותו סופרסטאר. הוא משחק בימים אלה במדי פריס סן ז'רמן ובדצמבר האחרון נבחר לתגלית העונה בכדורגל הצרפתי. מבאפה זינק כמעט משום מקום ישר למעלה, בדיוק כמו שמארק צוקרברג עשה, כשהפך בתוך זמן קצר מסטודנט בהרווארד למיליארדר והבעלים של הרשת החברתית המצליחה בעולם.

בחזרה למשחק: בחלק גדול ממנו, מיקרוסופט-ארגנטינה נלחמה עם כל הכלים שהיו ברשותה והפתיעה בכך שהצליחה לעשות מהפכה בתוצאה מול נבחרת עדיפה ממנה. אלא שבסופו של דבר, הצרפתים חזרו למשחק – והרבה יותר מזה, האכילו אותם בארבעה צפרדעים וקבעו בצורה נחרצת שמסי הוא לא הכדורגלן הטוב בעולם, לא כיום ולא בהיסטוריה. הוא, במקרה הטוב, הסגן של רונאלדו ושל מראדונה.

הקוד הפתוח מול הסייבר

גם המשחק השני במשחקי שמינית הגמר היה מרתק, כאשר רד-האט-פורטוגל, בראשות אותו רונאלדו, או ה-JBOS, כשלה להעפיל לרבע הגמר, למרות משחק טוב ששיחקה. היא לא הצליחה להבקיע יותר מפעם אחת את חומות ההגנה של צ'ק פוינט-אורוגוואי, שעד למשחק זה, כיאה למלכת הסייבר, לא ספגה שער.

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה ובמטריקס גלובל. צילום: סאם יעקובסון

רד-האט-פורטוגל הוכיחה במשחק שהיא הרבה יותר מרונאלדו, כאשר שער השוויון נכבש על ידי פפה, הבלם הכוכב השני של הנבחרת (שאחר כך עשה את הטעות שגרמה לגול ההפסד). אבל הסיפור של המשחק הוא ללא ספק קבאני-גיל שוויד, שהוכיח שיש לו כישרון שלא נופל מהכישרון של רונאלדו, מסי או ניימר. בשלב הבא נראה האם חומות האש של צ'ק פוינט-אורוגוואי יצליחו לעצור את פייסבוק-צרפת. לאורך השנים היו רבים שניסו לאתגר (או שמא להפיל) את שוויד ואת האסטרטגיה של החברה שלו, אבל כישרונו האדיר בנה חברה חזקה, יציבה וכישרונית בדיוק כמו שנראית כיום נבחרת אורוגוואי. השאלה המרכזית היא האם חברה שיש לה מוצר מוביל אחד יכולה ללכת עד הסוף. אני סבור שלא: בשלב הבא, הרשת החברתית של צוקרברג תעלה על חומות ההגנה והאש של צ'ק פוינט ותבקיע אותם כמו שנפולאיון הבקיע את חומות עכו אחרי בליץ של 54 יום.

בסיכומו של יום, גם המלך רונאלדו וגם הסגן שלו, מסי, כבר לא במונדיאל. מי שחשב שמסי ורונאלדו ייפגשו – צדק: הם נפגשו בשדה התעופה, בדרך הביתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים