גם גיטרה יכולה להיות אקולוגית

Cosmic ONE היא יטרה שעשויה מעץ במבוק ולא מעצים טרופיים, ולכן לא פוגעת ביערות הגשם ההולכים ונכרתים ● וגם: מיזם שמאפשר לפתוח דלתות גם אם הידיים רועדות וחיישן שדואג לסביבה

נגני, נגני, גיטרה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אם אתם מוזיקאים, ובפרט גיטריסטים, היוזמה הבאה יכולה לרגש אתכם: מעלי הפרויקט קוראים לתומכיהם "לעזור להם לבנות את הגיטרה של המחר".

Alquier Guitars שקדה במשך חמש שנים על מחקר ופיתחה גיטרה חשמלית אלטרנטיבית, המכונה Cosmic ONE. מדובר בגיטרה אקולוגית שעשויה מעץ במבוק ולא מעצים טרופיים, כנהוג. הגיטרות שהחברה מייצרת הן בנות קיימא ובנוסף, אינן מכילות מתכות רעילות אלא טיטניום יוקרתי ואיכותי, כך על פי אנשי החברה.

ה-ONE עומד בתקנות CITES, שמטרתן למנוע כריתת יערות. החברה מעידה על עצמה כי "האתגר שלנו הוא לבסס את כל הגיטרה שלנו על הפילוסופיה של אחריות לסביבה שלנו: לבנות גיטרות יוצאות דופן, תוך כיבוד הסביבה. בכדי להמשיך את המומנטום שלנו ואת הגישה הזו אנחנו צריכים להשקיע בצוות רציני שינהל מחקר ופיתוח נוספים". כאן נכנסים התומכים לתמונה.

למי שאוהב להיות מקורי מבטיחים המגייסים כי גיטרות ה-ONE שיימכרו דרך פרויקט הגיוס ב-Kickstarter לצורך התמיכה בו יהיו ממוספרות ויוגבלו ל-100 בלבד, שנבנו ועוצבו על ידי מאסטר הגיטרות ז'אן איב אלקיה. בהנחה שהכיוון של מוצרי מוזיקה אקולוגיים מוקפדים המתחשבים בסביבה יתפוס, ייתכן שהתומכים ימצאו את עצמם בעליו של מוצר לאספנים בעתיד היותר רחוק.

לדברי היזמים, הגיטרה בעלת תכונות קול מדהימות, שמהן ניתן להתרשם בסרטון היוטיוב (YouTube) הבא.

נותרו עוד 18 ימים לפרויקט, שגייס כבר 16,388 דולר – יותר מהמטרה שלו, שהוצבה על 14,550. אפשרויות התמיכה נעות בין מוצרי לוואי ושאר תוספים (כמו קייס לגיטרה), שמתאימים לתמיכה יותר סמלית, לדבר האמיתי והלא זול כלל וכלל – גיטרת ONE בשווי של כ-2,413 דולר.

המשלוח לישראל ייקר את ההשקעה הלא מועטה בלאו הכי בעוד כ-130 דולר. זמן ההגעה המשוער הוא החודש הבא, כך שאם תשקיעו אתם יכולים כבר להתחיל להתרגש.

קלדלת – לפתוח בקלות דלת, גם עם יד רועדת

כשמדברים על יזמות פורצת דרך, צעירה ומרגשת, מדברים כנראה על פרויקט כמו זה, שהועלה באחרונה לאתר ג'אמפסטארטר הישראלי. EZ2Be, שעומדים מאחורי היוזמה, הם תשעה אנשים צעירים ממש, בני נוער בגילאי 13 עד 15 מחטיבת יהלו"ם בשוהם.

במסגרת תכנית היזמים הצעירים שבה הם פועלים, הקימו חברי EZ2Be מיני מיזם שכלל רעיון, פיתוח וייצור. היזמים מספרים כי "במהלך בחינת הרעיונות עלינו על בעיה של אנשים הסובלים מרעד בידיים ומתקשים לפתוח דלת". הם כיוונו בעיקר לקהל היעד של מי שסובל מרעד בידיים – קשישים, חולי פרקינסון, ET (ר"ת Essential Tremors), מחלות נוירולוגיות וכדומה. לפי ההסברים, היזמים חקרו את הנושא, נפגשו עם אנשים הסובלים מהבעיה, התייעצו עם פרופסורים מומחים ולבסוף הגיעו לפתרון פשוט ואפקטיבי. הם אומצו על ידי שריונית-חסם, שייעצה וסייעה להם בפיתוח המוצר, המכונה קלדלת.

הקלדלת היא משטח המתקבע לדלת, מתחת לחור המנעול, ומאפשר להניח עליו את היד ובכך להכניס ביתר קלות את המפתח לחור המנעול, לסובב אותו ולהיכנס בקלות הביתה. לטענת המפתחים, המוצר מתאים לכל סוגי הדלתות עם כל סוגי המנעולים, קל להתקנה, נוח לשימוש וזול משמעותית מהפתרונות הקיימים בשוק (החלפת המנעול במנגנון חשמלי יקר).

עד כה תמך מספר מועט של אנשים בפרויקט החשוב והיפה הזה, בכמה מאות שקלים בלבד, כשתקציב היעד עומד על 10,000 שקלים. נותרו עוד 13 ימים לפרויקט. ניתן לתמוך בו מ-25 שקלים, כאקט של תמיכה בלבד, ועד ל-150 שקלים לקבלת המוצר עצמו. מועד האספקה המשוער: אוגוסט הקרוב.

Sense: חיישן חכם למצב איכות הסביבה והאוויר

מידת הזיהום בסביבה ואיכות האוויר שאנחנו נושמים מטרידים את תושבי כדור הארץ יותר ויותר, ובצדק. בארצות שבהן המודעות גדולה, כמו יפן, יש אפילו מי שמסתובבים עם מסיכות מיוחדות שמסננות מזהמים מהגעה לדרכי הנשימה שלהם.

המכשור האלקטרוני הזעיר שמציעים משיקי הגיוס באינדיגוגו (Indiegogo) הוא חיישן בשם Sense לזיהוי מצב הפחמן הדו-חמצני והתרכובות האורגניות הנדיפות בסביבה שלנו, כמו גם גורמים שליליים אחרים, והוא מספק התרעות חכמות (עם הסברים ותובנות), כשעלינו לשים לב לערכים בעייתיים.

תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) הן כימיקלים רעים שלהם השפעות בריאותיות שונות – החל בהשפעה מגרה ושלילית על העיניים, האף והעור, המשך בכאבי ראש ובחילות וכלה בפגיעה בכבד, בכליות ובמערכת העצבים המרכזית. הן גם עלולות לגרום לסרטן.

אבל מלבד ה-VOCs, ישנם גורמים אטמוספריים רבים המשפיעים על הבריאות שלנו 24/7, כולל רמת ה-CO2 ואחרים. היזמים שפיתחו את Sense אומרים שהוא מאפשר למשתמשים "לדעת, בכדי למנוע מעצמנו הימצאות בתנאים סביבתיים מזיקים כל הזמן".

ה-Sense יכול לפקח על משתנים שונים באטמוספירה, שלהם השפעה על מצבנו ובריאותנו. יש לו מספר רב של חיישנים מובנים והוא משתמש בלמידה ממוחשבת על מנת ללמוד אודות המשתמש וסביבתו. ההתרעות שהוא שולח מכילות מידע שימושי והמלצות. הוא מתאים במיוחד לסביבתם של חולים כרוניים (למשל לחולי אסטמה), תינוקות, ילדים או קשישים.

החיישן הזעיר יכול להיצמד בקלות לכל מכשיר, קיר או תרמיל, וניתן לקחת אותו לכל מקום או להתקין אותו במקום קבוע, בכדי לפקח על הסביבה. הוא ניתן לשימוש עם יישומים תומכים כמו אלקסה (Alexa) של אמזון (Amazon) ו-Google Home. ה-Sense מתחבר לסמארטפונים או לרכזת חכמה אופציונלית, באמצעות Bluetooth Low Energy.

הפרויקט הושק ב-26 באפריל וזכה בהצלחה ענקית, כשהוא כבר עומד על 391% מסכום הגיוס הייעודי. מחיר החיישן, והתמיכה, הוא 45 דולר, כשסוללה נוספת תעלה לכם 15 דולר. יש גם שדרוגים בתמורה להשקעה רבה יותר. המוצר נשלח לכל העולם, לרבות ישראל, והוא עתיד להגיע באוגוסט הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים