"ללא עירוב מגזרים רבים יותר, אומת החדשנות תאבד את ייחודה"

"במקרה שכזה, יובילו במקומנו מקומות אחרים, שיפתחו היצע גדול של אנשי טכנולוגיה", אמר אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח של מכללת אפקה, במענה לשאלון של אנשים ומחשבים לרגל חגיגות ה-70 למדינה

אלון ברנע, סגן נשיא מכללת אפקה להנדסה. צילום: הילה ספאק

במלאות 70 שנים למדינה, ביקשנו, במערכת אנשים ומחשבים, ממנמ"רים ובכירים נוספים בעולם ההיי-טק לענות על שאלון, שעוסק בהם באופן אישי ובהיי-טק הישראלי בכלל. ביקשנו מהם לספר על ההישגים והפרויקטים הבולטים שביצעו בתפקידיהם, ולחזות מה יהיה בעתיד הענף. המשיב הפעם הוא אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח של מכללת אפקה.

מהו הוותק שלך בתעשייה?
"אני בעל 30 שנות ניסיון, שבמהלכן שימשתי, בין היתר, כמנכ"ל סיליקון גרפיקס (SGI) ישראל, סגן נשיא סטארהום, מנהל חטיבת המובייל של רדוויז'ן ומנכ"ל גראפטק".

כמה זמן אתה משמש בתפקיד הנוכחי ומה אתה עושה במסגרתו?
"אני משמש בתפקיד שבע שנים ואחראי במסגרתו על פיתוח פעילויות חדשות, מרכזי ידע וקשרי תעשיה, ושמירת הרלוונטיות של הארגון בעולם המשתנה במהירות.

מכללת אפקה היא מוסד אקדמי ציבורי להכשרת מהנדסים למאה ה-21. במכללה לומדים כ-3,000 סטודנטים לתארים ראשון ושני בהנדסה, בחמישה בתי ספר: הנדסת תוכנה, חשמל, מכאנית, תעשיה וניהול והנדסה רפואית".

מהי ההשכלה הרלוונטית שלך לתפקיד?
"יש לי תארים תואר ראשון ושני בהנדסת תעשיה וניהול, עם התמחות ברובוטיקה ובמערכות ייצור ממוחשבות ".

איך הייתה ההתחלה?
"כמו כל התחלה טובה – במקרה. הגעתי למכללה עם הצעה להקים מרכז לשילוב טכנולוגיה ואומנויות הבמה באמצעות פרויקטי גמר של סטודנטים. התבקשתי על ידי מי שהיה אז נשיא המכללה לבצע רענון של התכנית האסטרטגית. לאחר הגשת התכנית החדשה הוא הציע לי להתמנות לסגן הנשיא ולפעול למימושה, והשאר היסטוריה".

מהו התפקיד הכי משמעותי שמילאת לפני התפקיד הנוכחי?
"בפרספקטיבה, התקופה כמנכ"ל סיליקון גרפיקס ישראל נראית לי משמעותית ביותר, בגלל המעורבות הישירה עם כל כך הרבה חברות מובילות בישראל והשילוב שלהן עם מובילה טכנולוגית עולמית, כפי שהייתה SGI בזמנו".

מהי התרומה של ענף ההיי-טק לכלכלה ולחברה בישראל, במלאות 70 שנים למדינה?
"יש לו תרומה מכרעת לישראל במגוון ממדים משלימים: תרומה כלכלית, כקטר הצמיחה וההכנסות המשמעותי; גורם מכריע להכרה בין לאומית מזווית ראייה חיובית וחיבור למרכזי עשייה מובילים בעולם; תשתית למוביליות חברתית ולשוויון הזדמנויות; ומקור גאווה וחיבור עם העם היהודי כולו".

אילו אתגרים עומדים בפני הענף וכיצד אתה ממליץ לטפל בהם?
"שני אתגרים מרכזיים עומדים לפנינו: יצירת מאגר גדול מספיק וגדל בקצב מספיק של הון אנושי איכותי ומתאים לאתגרי המאה ה-21, וזיהוי המגמות ותחומי הצמיחה המשמעותיים ובניית תשתית וריכוז מאמץ כך שישראל תוכל להיות מובילה עולמית בהם.

ללא עירוב מגזרים רבים יותר באוכלוסייה, תוך הכשרתם האיכותית והנכונה לתחומי העיסוק הנדרשים וריכוז מאמצים בתחומים חדשים, אנחנו עלולים לעבד את הייחוד ואת עמדת המובילות שלנו למקומות אחרים, שיפתחו היצע גדול של אנשי טכנולוגיה".

האם ישראל תמשיך להיות אומת החדשנות גם בחגיגות ה-100?
"היא חייבת להיות כזו וזה לא יקרה ללא השקעה, מאמץ וכוונה יתרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים