מתי הכי כדאי לסטארט-אפים לגייס כסף?

רובי סולימן, מבכירי PwC, מתארח במדור, מספר על יזמות, טכנולוגיה ומה שביניהם, ונותן עצת זהב לסטארט-אפיסטים

26/03/2018 18:29
רובי סולימן, שותף, מנכ"ל חברת הייעוץ, ראש תחום ההיי-טק וחבר במועצת המנהלים של PWC ישראל. צילום: גיא אוהד

אורח המדור הפעם הוא אחת הדמויות הבולטות בהיי-טק הישראלי מההיבט הפיננסי – רובי סולימן מ-PwC. זאת, במטרה לדבר על פיננסים, טכנולוגיה ובעיקר על מה שביניהם.

סולימן התחיל את דרכו ב-PwC, שהיא אחת מפירמות ראיית החשבון הגדולות בעולם, לפני 21 שנים, מיד כשסיים לימודי משפטים וראיית חשבון באוניברסיטת תל אביב. מאז, הוא העניק ליווי פיננסי למאות חברות היי-טק ואף היה מעורב בהנפקות בורסאיות ורכישות ומיזוגים של חלק מהחברות הבולטות בהיי-טק הישראלי. כיום, משמש סולימן כשותף, מנכ"ל חברת הייעוץ, ראש תחום ההיי-טק וחבר במועצת המנהלים של PWC ישראל.

בראיון לפודקאסט יזמות או למות מדבר סולימן על התפלגות ההשקעות בהיי-טק הישראלי, מהו הסכם השקעה טוב ליזמים, מהו הסכם שותפים טוב בין יזמים, על חשיבות מבנה נכון לחברת סטארט-אפ, על הנפקת מובילאיי (Mobileye) בה היה מעורב ועל המעורבות של PWC בעולם המטבעות הווירטואלים.

"יש קלישאה שאומרת שמגייסים כשאפשר. את הקלישאה הזאת כולם מכירים. חלקם מתייחסים אליה וחלקם לא. ליזמים צריך להיות ברור: זה הדבר הכי נכון שיש. אין יותר נכון מהאמירה הזאת. כשיש אפשרות לגייס כסף – צריך לגייס אותו. לא לחכות. אני לא נביא זעם ולא צופה איזשהו משבר, אבל במחזוריות של הטבע והכלכלה – משברים קורים, בדרך כלל בכל 10 שנים. המשבר האחרון היה ב-2008, אז זה קצת מפחיד", אמר סולימן.

לדבריו, "אני אחד האנשים הכי אופטימיים בתעשיה וחושב שיש לנו תעשיה מדהימה, שמושכת משקיעים מכל מקום, אבל כאשר ישנו משבר – כולם עוצרים. והדבר הראשון שעוצרים הוא את הדברים שהם מחוץ למדינה שלך, מחוץ לאיפה שהתאגיד שלך יושב. לכן, כאשר אפשר צריך לגייס, ויש כיום הרבה כסף".

לראיון המלא עם סולימן באתר הפודקאסט יזמות או למות לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים