קמפיין מימון המונים ישראלי – לעזרת ילדי סוריה

הפעם מוקדש המדור לשני פרויקטים חברתיים: מיזם של תלמידים בתיכון בליך לסיוע במימון מנות מזון לילדים משכנתנו מצפון, שסובלים ממלחמת האזרחים, ופרויקט פמיניסטי להעצמה נשית בתקשורת

ילדים סוריים נפגעי המלחמה במחנה פליטים בטורקיה. צילום: ראדק פרוקיק, BigStock

יוזמה ייחודית, שעלתה באתר מימונה הישראלי, מנסה לעשות מעשה בנוגע לאחד האסונות ההומניטריים הנוראיים ביותר שאנחנו יודעים בדור הנוכחי. אם תמיד תהיתם מה אפשר לעשות על מנת לעזור לילדי סוריה, הרי שלפניכם הצעה חשובה ופרקטית.

"שבע שנים שהלחימה בסוריה גוזלת מילדים את ביתם ואת ילדותם. שמונה מתוך 10 ילדים בסוריה זקוקים לעזרה מידית. לכן, החלטנו בבית הספר בליך לגייס 14 אלף מנות של מזון מציל חיים לילדים בתת תזונה חמור", מסבירים היזמים הצעירים מהתיכון הרמת גני, שמפורסם בזכות מעורבותו הפוליטית ומדגמי הבחירות שהוא מבצע, שמנבאים לא אחת את תוצאות הבחירות האמיתיות בישראל.

היזמים מסבירים על הנזק המחריד של תת התזונה בילדים וקוראים לתומכים לממן מנות אוכל ייחודיות, שעלות כל אחת מהן היא חמישה שקלים בלבד – פחות מפחית שתייה. במחיר הזה, הן מאפשרות לספק לילד הזדמנות לחיים.

"אנחנו, תלמידי כיתות ט' בבית הספר בליך, קוראים לכם לתרום מזון מציל חיים עבור ילד בסוריה", הם מספרים ומוסיפים ש-"לא רחוק מאתנו יש ילדים שזקוקים למזון בסיסי כדי לשרוד". הנערים והנערות הישראליים חברו לארגון Unicef ישראל, שביכולתו להעביר את המזון למעמקי אזורי הלחימה בסוריה.

בכדי להשתתף ניתן לתרום החל מ-35 שקלים, שמהווים תרומת שבע מנות מזון מציל חיים.

עד כה הניב המיזם סכום של 72,279 שקלים, כאשר היעד שלו עמד על 70 אלף. 20 ימים נותרו לפרויקט, שבמקרה שלו אין כל ספק שכל המרבה – הרי זה משובח.

פוליטיקלי קוראת – מסייעים לנשים להשמיע קול תקשורתי חד וברור

פוליטיקלי קוראת הוא כלי תקשורת פמיניסטי שנכתב על ידי נשים, בשביל נשים ומנקודת מבטן, והוא זקוק לדחיפה הכספית שלכם ושלכן, באמצעות תמיכה בפרויקט ההדסטארט (HeadStart) שהקים.

משיקות המיזם מציינות שבארבע שנות הפעילות שלו, פוליטיקלי קוראת הוא "אתר תוכן פמיניסטי מוביל", עם אלפי כניסות בחודש, שמפעיל דף פייסבוק (Facebook) בעל 40 אלף עוקבות ועוקבים. "האתר שלנו השתכלל ונוסף לו המון תוכן מרתק, והוא מביא קולות נשיים ופמיניסטים שחסרים כל כך בתקשורת ובמרחב הציבורי", ציינו.

המיזם מבקש מהציבור להצטרף להקמת גוף תקשורת פמיניסטי עצמאי כדי לגייס תקציב ראשוני לפוליטיקלי קוראת – העמותה, שרוצה לשנות את מפת התקשורת בישראל. בהקשר זה, מציגות נשות פוליטיקלי קוראת את הנתון העגום שלפיו רק 29% מהעיתונאים בכלי התקשורת המסחריים הם עיתונאיות, וככל שעולים במעלה ההיררכיה – שיעורן הולך וקטן. ואמנם, לא ניתן למצוא בכלי התקשורת הישראליים הרבה עורכות ראשיות, ראשות דסק ופרשניות.

לדברי היזמיות, "פוליטיקלי קוראת קמה במטרה לשנות את התמונה הזאת ולאפשר לנשים לכתוב על מה שמעניין אותן ומנקודת מבטן וכך לבנות אלטרנטיבה תקשורתית".

מה הן מתכוונות לעשות באמצעות הכסף? לערוך עוד תחקירים וחשיפות, לשדרג את האתר בסיוע נשות מקצוע, לנסות להגיע לחשיפה רחבה עוד יותר ולבסס את פוליטיקלי קוראת ככלי תקשורת מוביל בישראל, כי "הגיע הזמן שקולות ודעות של נשים יהיו במרכז".

המימון הוא החל מ-20 שקלים, שעליהם תזכו בתודה חמה. תומכות ותומכים בסכומים גדולים יותר יזכו גם בתשורות, למשל השתתפות בוובינר בנושא פמיניזם ישראלי (באנגלית), הצטרפות להרצאה אינטראקטיבית של צוות פוליטיקלי קוראת על פמיניזם בישראל (באנגלית ואונליין) או טיפול במגע (תמורת סכום מינימלי של 250 שקלים).

נשות פוליטיקלי קוראת אמנם רחוקות עדיין מהיעד שהציבו לעצמן, וגייסו עד כה 51,645 שקלים מתוך רבע מיליון, אבל יש עוד הרבה זמן כדי למלא את החסר בקופה: הפרויקט מסתיים בעוד 45 ימים. עד אז אתם יכולים, וכמובן יכולות, לתרום את חלקכם/ן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים