המשקיע בעל מגע הזהב של מידאס

מסעו המרשים של המשקיע מייקל אייזנברג, שדורג בשנת 2006 במקום ה-39 ברשימת "בעלי מגע הזהב של מידאס" של מגזין פורבס העולמי, ובמקום ראשון ברשימת "בעלי מגע הזהב של מידאס" של מגזין פורבס הישראלי

12/02/2018 13:45
מייקל אייזנברג. צילום: יורם רשף

מייקל אייזנברג נולד וגדל במנהטן שבניו-יורק. אחרי שנת הלימודים הראשונה שלו ב-Yeshiva university, שם למד מדעי המדינה, עלה לישראל לשנה והיה לתלמיד ישיבה בישיבת הר-עציון. השנה הפכה לשנתיים. באחד השיעורים עם רב הישיבה, הרב יהודה עמיטל (זצ"ל), שאל מייקל את הרב שאלה: האם מצוות יישוב ארץ ישראל בנגב או בגליל גדולה יותר מאשר בירושלים או בתל-אביב? הרב ענה לו שהכל שטויות, ושאם יעלה לישראל ויקים מפעל שיעסיק 10,000 אנשים שיתפרנסו בכבוד – זו תהיה המצווה הכי גדולה! מייקל זוכר שהרגע הזה שינה את חייו – הוא החליט בו לעלות לישראל ולהקים מפעל שיפרנס בכבוד אנשים רבים.

כשעלה לארץ, עם אשתו יפה, עסק בייעוץ פוליטי למפלגת השלטון בישראל מטעם ממשל קלינטון. אחרי שממשלת ישראל התחלפה, מצא עצמו מובטל במשך 5 חודשים. מכיוון שהיה לו קשה למצוא עבודה החליט להקים משהו משלו ופתח נציגות של בנק ההשקעות מונטגומרי (Montgomery & Co), אחד מבנקי ההשקעות העיקריים של חברות טכנולוגיות בשנות ה-90. בשלב מסוים חבר מייקל למייקל אייזנברג וכך הוקם בנק ההשקעות Jerusalem Global Ventures.

לאחר 3 שנים שם, עבר מייקל להיות שותף-מנהל בקרן Israel Seed Partners, שם השקיע בחברות כמו Shopping.com, שהונפקה ואחר כך נרכשה על ידי eBay, ובחברת answers.com שהונפקה ב-2004.

אחרי 8 שנים ב-Israel Seed Partners הצטרף כשותף-מנהל לקרן Benchmark Capital והשקיע בחברות כמו Finjan, שהונפקה ב-2014, Gigya שנרכשה על ידי סאפ (SAP), ב-WIX, שהונפקה ב-2014, ב-WeWork ובאחרות.

ב-2013, הקים מייקל יחד עם אדן שוחט את קרן Aleph, קרן המנהלת כ-330 מליון דולר ומתמקדת בהשקעות בסטאראפים בשלבים מוקדמים.

בשנת 2006 דורג מייקל אייזנברג במקום ה-39 ברשימת "בעלי מגע הזהב של מידאס" של מגזין פורבס (Forbes) העולמי, ובמקום ראשון ברשימת "בעלי מגע הזהב של מידאס" של מגזין פורבס הישראלי.

"בקרן הון-סיכון אם אתה רוצה להיחשב משקיע טוב אז אתה צריך להחזיר פי 3 מהקרן", מסביר מייקל אייזנברג על הכלכלה של קרנות הון-סיכון. "נעשה מתמטיקה פשוטה: אם אנחנו קרן של 150 מיליון דולר (הקרן הראשונה של Aleph), זאת אומרת שאנחנו חייבים להחזיר למשקיעים 450 מיליוני דולרים. יש כמה דרכים להגיע לסכום – אתה יכול להחזיק 45% ממיליארד דולר, מה שלרוב לא קורה. אתה יכול להחזיק 20% מ-2.5 מיליארד דולר. או להחזיק 10% מ-4.5 מיליארד דולר. או קומבינציה אחרת דומה. עכשיו, בסטטיסטיקה של עולם ההון סיכון, 50% מההשקעות שאתה עושה אתה מוחק, אפס. ולכן, מה שנשאר צריך להצדיק את עצמו ולפחות השקעה אחת צריכה להחזיר את כל הקרן, ואף יותר (במקרה של קרן Aleph מדובר בהשקעה אחת מתוך 15 שיש בקרן הראשונה). זה אומר שמתוך 7.5 השקעות (כי 50% נמחקים) אתה צריך להחזיר 450 מיליון דולר. אם לא לקחת סיכון על כל חברה שם שאולי היא תחזיר את כל הקרן אז יהיה לך נורא קשה לעשות את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים