"תשע"ז הייתה בהיי-טק הישראלי שנה של 'חיבור לקרקע'"

"אפשר לסכם את השנה דרך שתי חברות בולטות - מובילאיי ו-Wix; כל אחת מהן מצאה את הכיוון שהתאים לה ושני הכיוונים השיגו טביעת אצבע בלתי ניתנת למחיקה בשוק הגלובלי", אמר אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMES, בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים

אמיר אלוני, מייסד ומנכ"ל LeaderMES. צילום: גלעד בן שץ

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"בעיניי, אפשר לסכם את השנה האחרונה דרך הסתכלות על שתי חברות בולטות – מובילאיי (Mobileye) ו-Wix – שנתנו "קריאת כיוון' להיי-טק הישראלי. מובילאיי מסמנת הצלחה אדירה – קודם כל בשינוי המשמעותי שעושה החברה בחיי המשתמשים בה דרך טכנולוגיה מתקדמת, אותה היא רותמת לשימוש יומיומי בהצלחה יוצאת דופן. ההצלחה המסחרית שלה, שבאה לידי ביטוי באקזיט הגדול ביותר בהיי-טק הישראלי עד כה, מוכיחה שוב עד כמה הטכנולוגיה הישראלית מוערכת בעולם.

חברה כמו Wix מסמנת עבורי טווח אחר של הצלחה אפשרית: לא רק דרך האקזיט אלא גם דרך ההתעקשות וההתמדה להשאיר את הטכנולוגיה והמוחות שמאחוריה בארץ ולגדול לממדים גלובליים – הן מסחרית והן ארגונית.

כשמסתכלים על שתי החברות הללו, אפשר לסכם את תשע"ז כשנה של 'חיבור לקרקע'. כל אחת מהן מצאה את הכיוון שהתאים לה כדי להגיע להצלחה ושני הכיוונים השיגו טביעת אצבע בלתי ניתנת למחיקה בשוק הגלובלי".

את מי אתה בוחר כחברת השנה בהיי-טק בישראל?
"אני בוחר את Wix, מכיוון שהיא מציגה תפיסת עולם חדשה בשוק הישראלי, שהיא בוגרת יותר וסבלנית יותר ממה שידענו בשנים קודמות. זו חברה שהתמידה וגדלה בהתאם לשוק שלה והגיעה להצלחה תוך הסתכלות מתמדת לטווח הארוך. Wix מוכיחה בעיניי את העובדה שחברות ישראליות יכולות לחלום לא רק על האקזיט אלא גם על הצלחה כחברה בשלה, עצמאית ומשמעותית בשוק העולמי".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל לענף המשך של המגמה שראינו בשנה החולפת – מיצוי של הפוטנציאל הטמון במוחות ובמשאבים שיש לנו פה בארץ וגידול של חברות מקומיות לממדים גלובליים, כך שגם החברות פה יוכלו ליהנות מפירות ההצלחה ולא רק חברות חיצוניות. אני מאחל שנה של התמדה וסבלנות מתמשכים ושל בגרות ובשלות, שיוכיחו שוב שלהיי-טק הישראלי יש מקום משמעותי ותקף בשוק הבינלאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים