"איש השנה: המנמ"ר"

"המנמ"ר הוא שמביא את הטכנולוגיה לתוך הארגון ועליו מוטלת משימה כבדה של הבנת השוק המורכב הזה, הבנת השינוי הנדרש בארגון ותיווך ההבנה הזו לדרגים נוספים", אמר ליאור פוני, מנכ"ל משותף של Dell-EMC ישראל, בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים

ליאור פוני, מנכ''ל משותף של Dell-EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"תעשיית ההיי-טק הישראלית, ושוק ה-IT כמרכיב משמעותי בה, המשיכה בתשע"ז להיות דינמית ולספק עניין רב לכל הגורמים הפועלים באקו-סיסטם. שנה זו גם שיקפה בצורה מוחשית יותר את השינוי שמתרחש במחלקות IT בארגונים. אם בשנים קודמות עדיין דיברנו על מגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית ממעוף הציפור ונראה היה שהחיבור לשטח עדיין רחוק מלקרות, השנה כבר רואים יישום של פרויקטים העוסקים במעבר לפלטפורמות דיגיטליות כצד הכרחי בארגונים המושתתים על מתן שירות ללקוחות, דוגמת Pepper של בנק לאומי.

העברת תשתיות לענן, בעיקר פרטי והיברידי, תפסה תאוצה בקרב ארגונים גדולים וגופים ציבוריים שכפופים לרגולציות, ונראה שהחסמים בתחום מתפוגגים והולכים. בנוסף, ניכרת הבנה של ארגונים לגבי השימוש באנליטיקה למקסום תובנות עסקיות מ-Big Data הנאסף בתשתיות המידע והכלים הטכנולוגיים בתחום, שתומך ביעד זה ביחס עלות-תועלת גבוה.

אפשר גם להגדיר את שנה זו כשנת הסייבר – תחום שתפס תאוצה ופעיל מאוד בזירת הסטארט-אפים, אולם מבסס מעמדו גם בקרב ארגוני IT גדולים, שמציעים בסל הפתרונות הקיים שלהם את מרכיב הסייבר כמעטפת לכלל השירותים והמוצרים. ההבנה בקרב המנמ"רים וההנהלות הבכירות בארגונים שהשמירה על המידע הקריטי של הארגון צריכה לעלות לסדר העדיפות הגבוה ביותר יצרה הייפ בשוק זה בשנים קודמות. אולם, נראה שהשנה חלה התמתנות, מתוך הבנה כי הטמעה של כלי אבטחת סייבר מכל הבא ליד אינה הפתרון ושיש צורך בהטמעה של מספר שכבות הגנה, בהתבסס על מתודולוגיה סדורה והתייחסות לאיומי פנים וחוץ ארגוניים באותה מידת חשיבות.

בנוסף, ראינו יותר הנהלות ארגונים שמבינות את הערך העסקי הגלום בתשתית ה-IT שלהם ומשלבות בשיח הטכנולוגי בעלי תפקידים שלא נכחו בו בעבר, כמו מנכ"לים, מנהלי כספים ומנהלי שיווק, שמבקשים לראות את הקשר בין ההשקעה הטכנולוגית להתייעלות וצמיחה עסקית".

מה צפוי לנו בשנה הבאה?
"שוק ההיי-טק נתון לשינויים מתמידים ומהירים, וישראל בהיבט זה אינה שונה ממדינות אחרות. ניתן להעריך שנראה עוד קונסולידציות בעולם ההיי-טק הגלובלי, שישפיעו על השוק הישראלי, העתיר בנוכחות של מרכזים בינלאומיים. אומת הסטארט-אפ תמשיך להפתיע כל פעם מחדש עם אקזיטים והשקעות בסדר גודל עולמי ולהביא לכולנו גאווה בתרומה הרבה של ישראל לתעשייה העולמית.

מדברים השנה על המהפכה תעשייתית הרביעית, שכבר נמצאת פה – עדיין בווליום נמוך, אך יש לצפות שהווליום בשנה הבאה יגבר ונראה כיצד התעשייה המסורתית מאמצת לתוכה עוד טכנולוגיות שמייעלות את רצפות הייצור, ומביאות בקצה שרשרת האספקה ערך רב יותר ללקוח הקצה.

בעולם ה-IT, אין ספק שזו תהיה שנה של עשייה רבה באימוץ הדיגיטל, בעקבות תוכניות שנרקמו בשנתיים האחרונות ויצאו בשנה הנוכחית ובזו הבאה מהמגירה לעשייה בפועל. עולם התוכנה ימשיך לפרוח ולהביא עמו יישומים עם חוויית משתמש מקסימלית, כשעולם החומרה יתאים את עצמו לצורך הגובר בכוח מחשוב ואנליטיקה לצד התחשבות בקיימות סביבתית, כך שנראה את מגמת המעבר לדטה סנטרים מודרניים נמשכת, עם מחשוב ושרתים רזים אך עוצמתיים יותר".

את מי היית מכתיר כאיש השנה בתעשייה?
"המנמ"ר הוא איש השנה שלי, בהיותו סוכן השינוי הדיגיטלי בארגון. הוא שמביא את הטכנולוגיה לתוך הארגון ועליו מוטלת משימה כבדה של הבנת השוק המורכב הזה, הבנת השינוי הנדרש בארגון ותיווך ההבנה הזו לדרגים נוספים שנכנסו לתמונה בשנים האחרונות, ודורשים להבין את התחום ולהוות חלק ממקבלי ההחלטות בו. תרומתו לצמיחה העסקית הינה חד משמעית – זאת, כמובן, אם השכיל להבין זאת בזמן ולפעול בהתאם".

מה אתה מאחל לתעשייה לשנה הקרובה?
"אנחנו חיים את הטכנולוגיה ואת השינויים שהיא מביאה לחיים שלנו כבדרך שגרה, אבל מדובר במהפכה שזכינו להיות חלק ממנה. אני מאחל לכולנו שנצליח ליהנות מהדרך, מהיותנו חלק מדור שעושה מהפיכה, אבל גם לדעת לשים את הגבולות במקומות הנכונים, לשמור על בריאות הגוף ובריאות הנפש, להשקיע בהכרת האנשים בסביבת העבודה שלנו, בה אנחנו מבלים חלק ניכר מחיינו, ולהשקיע במשפחות שלנו ובעצמנו. הטכנולוגיה – כבודה במקומה מונח, היא מקלה על חיינו, אך לא צריכה לשלוט בנו. שתהיה שנה טובה, שנה של צמיחה מקצועית ואישית לתעשייה ולכל עם ישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים