"המחשוב האישי נמצא על הרדאר של המנמ"ר"

"המנמ"ר מבין את הצורך של העובדים להצטייד בטכנולוגיה מתקדמת ומאידך נדרש לעמוד במגבלות אבטחה חמורות יותר, מתוך ההבנה שפעמים רבות הדבר מהווה את דלת הכניסה לארגון של גורמים זדוניים", אמר שלומי קוארטלר, מנכ"ל משותף של Dell-EMC ישראל, בפרויקט המיוחד של אנשים ומחשבים

שלומי קוארטלר, מנכ''ל משותף של Dell-EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

כיצד אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"ההיי-טק הישראלי המשיך השנה להצדיק את שמו כקטר הצמיחה של המשק, עם טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך ואקזיטים מפוארים, שהביאו כבוד למדינה ולעוסקים בתעשייה. יחד עם זאת, עלו השנה לא מעט סוגיות חשובות הקשורות בפעילותן של חברות ההיי-טק בישראל ובתנאים הנדרשים להמשך השגשוג וצמיחה. כך, למשל, סוגיית המחסור החמור בכוח אדם, שעדיין לא נפתרה למרות כל הדיבורים על תוכניות לטווחים הקצר והארוך. בעיה זו מחריפה לאור עלייתם של שווקי תעסוקה חלופיים במזרח אירופה והודו, אל מול כוח האדם היקר במדינה. נושא זה ללא ספק העסיק השנה מנהלים רבים בתעשייה, שנדרשים לממש את החדשנות הטכנולוגית הצומחת בגופי הפיתוח שלהם לכדי מוצרים מסחריים, וזאת במגבלות זמן שמציב שוק דינמי ותחרותי מאוד.

בעולם המחשוב האישי ראינו השנה את המשך מגמת ההתמקדות בחוויית משתמש אולטימטיבית, הנשענת על הרצון לעבוד מכל מקום, בכל עת, בנוחיות ובזמינות מרביים, מהבית או מבית הקפה, בארץ או בכל מדינה בעולם. לאור זאת, ראינו השנה שפע עצום ומבורך בתחום המחשבים אישיים, המסכים ושולחנות העבודה, שמספקים חוויית עבודה מהנה, יעילה וחכמה, שמשפרת את התפוקה ואף חוסכת עלויות.

חוויית הגיימינג החלה השנה במגמת פלישה לעולם העבודה המקצועי, עם מגוון אביזרים שתומכים בתקשורת ובהעברת מסרים קלה ומהנה יותר בתוך הארגון ומחוצה לו.

המחשוב האישי נמצא השנה יותר על הרדאר של המנמ"ר, שמבין את הצורך של העובדים להצטייד בטכנולוגיה מתקדמת ומאידך נדרש לעמוד במגבלות אבטחה חמורות יותר, מתוך ההבנה שפעמים רבות העובד והציוד האישי שלו מהווים את דלת הכניסה לארגון של גורמים זדוניים".

מה צפוי לנו בשנה הבאה?
"אני מעריך שנמשיך להיות מופתעים מהחדשנות ומהיצירתיות של ההיי-טק הישראלי. נראה יותר טכנולוגיות שתומכות במגמת האינטרנט של הדברים, ומייעלות את חווית המשתמש בעולמות הפיננסים, הרפואה וחיי היומיום, כמו גם מסייעות לעולם העסקי להפיק תובנות מניתוח של Big Data שנצבר בתשתיות הארגון. עולמות המחשוב האישי, התצוגה והגיימינג ימשיכו להשתכלל ולספק לשוק העסקי מוצרים שהיו בעבר נחלתם של מעטים, משוגעים לדבר. ההבנה שסביבת העבודה יכולה להיתרם משימוש בטכנולוגיות קצה וגאדג'טים תעמיק, ונראה יותר ארגונים נעזרים בה כדי לתקשר עם עובדים ולקוחות ברחבי העולם, ובכך לקצר עוד יותר את המרחקים הפיזיים ואולי להקל, ולו במעט, על עומסי התעבורה".

את מי היית מכתיר כאיש השנה בתעשייה?
"איש השנה שלי הוא משתמש הקצה, מי שלעתים קרובות הדרישה מגיעה ממנו ומחלחלת כלפי מעלה. המשתמש הוא העובד בארגון שדורש את אותה רמת דיגיטציה שיש לו בבית גם בסביבת העבודה, מביא עמו לארגון את הציוד המתקדם ביותר ובכך מכריח את מנהליו להצטרף למהפכה הדיגיטלית, לעתים בעל כורחם. משתמש הקצה הוא אותו לקוח שלא יעבוד עם הספק או היצרן אם זה לא ידע לעשות את הצעד המתבקש ולהכיר אותו באמת, באמצעות כל הערוצים שעומדים לרשותו בעידן הדיגיטלי. אותו לקוח מצביע ברגליים אם רצונותיו לא נענים וגורם לספק לבצע את ההשקעה הנדרשת ולהגיע אליו.

איש השנה שלי הוא גם האינטגרטור, השותף העסקי של היצרן באשר הוא, שמהווה במקרים רבים החוליה המתווכת והמקשרת בין הטכנולוגיה ליישום שלה בשוק. האינטגרטור נדרש להכיר את השוק על בוריו, את כל היצרנים והפתרונות, ולדעת לייעץ ולתכנן עבור הלקוח הסופי את התשתית הנכונה ביותר לצרכיו. ערכו של אינטגרטור מומחה הוא ללא ספק גבוה – ליצרן וללקוח כאחד".

מה אתה מאחל לתעשייה לשנה הקרובה?
"אני מאחל לה שנדע להבחין בין העיקר לטפל. לא פשוט, בסביבת עבודה דינמית ותחרותית, לא להיסחף אחר טרנדים ויוזמות שנראים כמו הדבר החם הבא שחייבים לאמץ. השפע הטכנולוגי והתזזיתיות של השוק עלולים לעתים להסיט אותנו מהמסלול, ויש חשיבות רבה דווקא בעת כזו לשמור על יציבות בהגדרת המטרות ובהתוויית הדרך אליהן. אני מאחל לכל המנהלים בתעשיית ההיי-טק שיידעו לנווט היטב במים הסוערים, שיובילו את הארגון לכבוש יעדים חדשים וחדשניים ובו בזמן ישכילו לא לאבד את המצפן והמצפון. שתהיה שנה טובה ורגועה לכל בית ישראל ושנה פורייה להיי-טק הישראלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים