"תשע"ז הייתה שנה מצוינת להיי-טק הישראלי"

"היו אקזיטים משמעותיים, לצד פריצות דרך וכניסה של תחומים טכנולוגיים חדשים לתודעה של הציבור", אמר דן ליכטנפלד, מנכ"ל IdeoDigital

דן ליכטנפלד, מייסד ומנכ"ל IdeoDigital. צילום: יח"צ

איך אתה מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"תשע"ז הייתה שנה מעניינת ומוצלחת להיי-טק הישראלי. היו אקזיטים משמעותיים, לצד פריצות דרך וכניסה של תחומים טכנולוגיים חדשים לתודעה של הציבור. רכישת מובילאיי (Mobileye) חשפה מחדש את בשורת הנהיגה האוטונומית ותחום הבינה המלאכותית. תחומים נוספים שהמשיכו להשפיע וזכו לחיזוקים נוספים השנה בהיי-טק הישראלי הם הפינטק, לימוד המכונה והסייבר".

את מי אתה בוחר כאיש השנה בהיי-טק בישראל?
"פרופ' אמנון שעשוע הוא התשובה המתבקשת, אולם אני מבקש ללכת בכיוון שונה. שלישייה אחרת שאני רוצה לציין היא הבעלים של קרן ההשקעות אלףמייקל אייזנברג, אדן שוחט ואהרון רוזנסון. כאשר אני מסתכל על הפורטפוליו שלה, אני רואה קרן שמנסה לעשות מהפכה בתחומה, בצורה יחסית שקטה. סטארט-אפים כמו Colu בתחום הבלוקציי'ן, Lemonade בתחום הביטוח ו-WeWork, שכבר שינתה את עולם המשרדים העולמי – כל אלה ואחרים נמנים על הפורטפוליו של קרן אלף. הקרן מצטיינת בבחירות מצוינות ומבטיחות, ויכולת להכתיב את הכיוונים שהשוק הולך אליהם.

עבורי, איש שנה נוסף הוא מפקד 8200, שמכשיר ומשחרר לשוק את מיטב הבחורים והבחורות. אלה משתלבים בתעשיית ההיי-טק – אם בסטארט-אפים, בחברות בשלות או בחברות כמו שלנו, המהוות את כוח העבודה המשמעותי מאחורי כל הטכנולוגיות והפיתוחים המרגשים. אלה הופכים את תעשיית ההיי-טק הישראלית לתעשייה אנרגטית ובעלת שם עולמי".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל לכולנו המשך צמיחה והתחדשות, מאחל שנמשיך לעבוד ולהתפתח בתחומים החדשים שמניתי למעלה, ושנדע לזנק מהר וטוב, כפי שעשינו עד היום. חשוב בעיניי שנשמור כולנו על רמות גבוהות של אנרגיה וחדוות עשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים