IT דיפלומטי
דיפלומט, שהחלה בראשית שנות ה-60' כחברה לייצור סכיני גילוח, הייתה לאחת מחברות ההפצה והלוגיסטיקה הגדולות בישראל, ולחברה גלובלית ● המנמ"ר, שי מיקהל, מסביר איך ה-IT מאפשר להניע מוצרים וסחורות ל-50 אלף נקודות בחמש מדינות ולגלגל מחזור שנתי של שני מיליארד שקלים
דיפלומט הוקמה ב-1963 כמפעל לייצור סכיני גילוח בנצרת עילית. היוזמה הייתה של איש העסקים האמריקני רוברט מנדל, יחד עם משפחת וימן, שנועם וימן, הנשיא והמנכ"ל הנוכחי, הוא דור שני לה. ב-1968 נמכר המפעל והמשפחה החליטה להרחיב את פעילות החברה: היא הפכה אותה לאחת מחברות ההפצה המרכזיות בישראל למוצרי צריכה ומזון בעלי סבב מדף מהיר.
כיום, דיפלומט היא חברה גלובלית שפועלת בישראל, גיאורגיה, דרום אפריקה, קפריסין וניו-זילנד. החברה מייצגת ומפיצה באופן בלעדי מותגים בינלאומיים ומקומיים, ומציעה תהליכים מתקדמים בניהול שרשרת האספקה, תשתיות לוגיסטיקה וטכנולוגיות מידע. בין היתר, דיפלומט היא המפיצה הבלעדית בישראל של פרוקטר אנד גמבל (Procter and gamble) – חברת מוצרי הצריכה מהגדולות בעולם בתחומי הטיפוח האישי וטיפוח הבית.
מחזור המכירות של דיפלומט, כפי שמופיע באתר שלה, הוא כשני מיליארד שקלים. החברה מעסיקה 3,000 עובדים ופועלת ב-50 אלף נקודות הפצה, המשתרעים בסך הכול על פני 70 אלף מ"ר.
שי מיקהל, סמנכ"ל התהליכים והטכנולוגיות, עובד בחברה מזה תשע שנים, ארבע מהן בתפקידו הנוכחי. הוא בעל תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת תעשיה וניהול מהטכניון, ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון. מיקהל מנהל 80 עובדים, שפרוסים בכל אתרי הארגון. לפני כשנה הוא נמנה על המנמ"רים המצטיינים בתחרות המנמ"ר המצטיין של אנשים ומחשבים.
בין מערכות המחשוב בדיפלומט ניתן למצוא את מערכת SAP R3, כולל הטמעות ומודולים שונים, מערכות BI חכמות, אפליקציות מובייל לסוכני שטח ונהגים, וכן מערכות זיהוי וחיזוי להגדלת מכירות. ה-IT משרת 2,500 משתמשים בחברה, ש-65% מהם אלה עובדי שטח. שרתיה של דיפלומט הם מבית VMware, סיסקו (Cisco) ו-EMC. יש לה חוות שרתים מרכזית ומערך תשתיות ייצור מגובה ב-DR ,תוך מימוש אקטיב-אקטיב. אבטחת המידע מיושמת באמצעות שילוב של טכנולוגיות של חברות כמו צ'ק פוינט (Check Point) ו-וובסנס (Websense).
פרויקטים גלובליים מורכבים
בראיון למגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים מונה מיקהל כמה פרויקטים גלובליים שהוא הוביל וביצע יחד עם צוות עובדיו, תוך גיבוי מלא של ההנהלה. אחד המורכבים שבהם היה הטמעת מערכת ERP של סאפ (SAP) בגיאורגיה. "המערכת הוטמעה בתוך חצי שנה וביצענו את תהליך האפיון והניהול על ידי הצוות הארגוני, ללא חברה חיצונית", אמר.
מיקהל עמד על האתגרים בהטמעת מערכת כזו בגיאורגיה: שפה, תרבות ורגולציה מקומיות, ללא לוקליזציה מובנית של סאפ. "היה צורך במיפוי של 350 תהליכים, וזה נעשה על ידי סדנאות שנערכו לעובדים במקום, לצד אפיון ופיתוח 54 ממשקים בין מערכות החברה לבין הממשלה המקומית", אמר. "כמו כן, העלינו לאוויר מערכת מובייל חדשה, הטמענו שתי אפליקציות המותאמות לשוק הגיאורגי ויישמנו אותן אצל 100 סוכני מכירות בשטח. תקציב הפרויקט עמד על מיליון דולר, תוך עמידה ביעד, עם אפס פערים וללא איבוד של יום מכירה אחד לארגון".
פרויקט נוסף אותו הוביל הוא הטמעת שערי העמסה. "זוהי מערכת בקרה המבוססת על ניתוח תמונות על בסיס מודלים מתמטיים חכמים. המערכת מצלמת כל משטח שנכנס למשאית ובכך מאפשרת לעקוב אחריו", הסביר מיקהל. "זהו פתרון חדשני, שמספק יכולת זיהוי של 100% ומביא חיסכון שנתי של כמעט מיליון שקלים, כי הוא חוסך עבודת בקרים אנושיים, שלפני הטמעתו עמדו על הרמפות של המשאית ומיינו את המשטחים".
אילו עוד פרויקטים היו על סדר היום שלכם באחרונה?
"יישום מתודולוגיות BPM ככלי מרכזי לניהול שינוי, שאפשר לחבר ולרתום את הצד העסקי טוב יותר לפרויקטי IT – דבר ששיפר את הקשר עם הגוף העסקי.
פרויקט נוסף הוא יישום אפליקציית המכירות וההזמנות ללקוחות החברה ולקמעונאים, המבוססת אנדרואיד (Android) ו-iOS. האפליקציה ממוקדת בהגדלת המכירות ויש בה אלמנטים של המלצת הזמנה מבוססת קניות העבר, ניתוח הקמעונות בעבר וחיפוש מוצרים בשלל דרכים, כולל קול.
להערכתי, האפליקציה הזו צפויה להגדיל את נתח השוק ב-50% ותחסוך הגעת סוכן לצורך איסוף הזמנות. היא זכתה בקטגוריית חדשנות ודיגיטל ב-2016.
כמו כן, הטמענו מערכת של QlikView, שהפכה להיות המערכת המרכזית לקבלת החלטות בארגון. היא מסייעת לשיקוף נתונים, זמינה במחשבים ובמובייל לכל דרגי המנהלים בארגון ומאפשרת שליפת נתונים בצורה מהירה ובאונליין. המערכת מבצעת ניתוחים חכמים, המבוססים על מודלים סטטיסטיים מתקדמים, ואלה מסייעים למערך המכירות לעמוד ביעדים".
כיצד היית מסביר את ההצלחה הטכנולוגית שלכם?
"על מנת להצליח נדרשים מספר רכיבים: תהליכים מובנים, יכולות גבוהות, תרבות שמעודדת שיתופי פעולה, מנגנוני שליטה ובקרה, ניהול קפדני של פרויקטים, דיאלוג עסקי רציף והרכיב החשוב ביותר – אנשים. היכולות הגבוהות והמחויבות של כל אחד ואחד מעובדי הצוות שלי הן המפתח העיקרי להצלחה הטכנולוגית שלנו".
השורה התחתונה: מה שהחל בראשית שנות ה-60' כקו ייצור לסכיני גילוח תוצרת כחול לבן התגלגל לאחת מחברות ההפצה והלוגיסטיקה הגדולות בישראל, שהיא גם גלובלית, וכל זאת בסיוע חשוב ואף קריטי של ה-IT.
תגובות
(0)