"להיי-טק אתגר חברתי חשוב: לחבר ולגשר בין מגזרי החברה הישראלית"

"אני מאמין גדול בקטר ההיי-טק הישראלי וסבור כי ניצול נכון ויצירתי שלו יביא לצמצום פערים סוציו-אקונומיים ובניית חברה ישראלית שמחה ובריאה יותר", כך אמר ארז רחמיל, סמנכ"ל IT וטכנולוגיות בפלייטיקה

ארז רחמיל, סמנכ"ל IT וטכנולוגיות בפלייטיקה

מהו ההישג הבולט ביותר של התעשייה הטכנולוגית הישראלית לאורך שנות קיומה של המדינה?
"מבחינתי ההישג הבולט ביתר של תעשיית ההיי-טק בישראל קשור למיצוב ולמיתוג הבינלאומי שלה כאומת הסטארט-אפ. מיתוג שהשיגה המדינה ביושר בזכות אינספור מיזמים, סטארט-אפים וגם חברות טכנולוגיה בשלות שיצאו מכאן".

"ישראל ידועה בעולם כמדינה שמייצרת ומפיצה חדשנות טכנולוגית ללא הרף. מהדורות החדשות בעולם נפתחות בדיווחים על מכירות שיא של חברות כמו מוביילאיי, Waze ועוד, ואין עדות חזקה מזו בעיני, לעוצמה של ההיי-טק הישראלי".

מיהי האישיות הבולטת ביותר בהיי-טק הישראלי, שהשיגה הישגים בולטים לטובת המדינה?
"לטעמי, האישיות הבולטת ביותר בהיי-טק הישראלי הוא דב פרוהמן, המייסד של אינטל (Intel), ומצטרפים אליו אלכס קורנהאוזר ומקסין פסברג, שניהלו את החברה בתקופות שונות, כל אחד עם האישיות המיוחדת שלו".

"יחד הוביל הצוות הזה את אינטל להיות החברה הטכנולוגית הגדולה בישראל, אחד המעסיקים הגדולים במשק, תוך מתן תשומת לב לפריפריה כמו למרכז העניינים, שימת דגש על העובדים כמו גם על התחדשות טכנולוגית מתמדת. אין ספק שאינטל מהווה את אחד מעמודי התווך של מדינת ישראל, דוגמה ומודל לחיקוי".

מה כדאי לשפר בענף?
"כמדינה שמזוהה עם יזמות מתמדת, כולנו מבינים שצריך להמשיך ולהשתפר כל העת. אחד האפיקים המחייבים שיפור בעיני הוא טוויה חכמה של קשרים ושיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה והיי-טק גלובליות. לא רק על רקע מיזוגים ורכישות אלא גם, שיתופי פעולה עסקיים, רכישה הדדית של פתרונות ומוצרים, מתוך כוונה למנף את כל הידע האנושי לטובת התייעלות, רווחיות ובאופן כללי חיים טובים יותר, בעבודה ובחיים הפרטיים".

"חברות ישראליות יוצאות נשכרות משימוש בידע טכנולוגי שזורם לארץ וכך הן משיגות יעדים עסקיים ותפעוליים. לא פעם בזכות אותן חברות בינלאומיות, מוקמים בארץ מרכזי מחקר ופיתוח מקומיים המזרימים גם הם מקומות עבודה וכמובן יוקרה וביקוש בינלאומי לידע הישראלי".

"אני מוצא כי לענף ההיי-טק גם תפקיד חברתי חשוב ובעיני הוא הדבק שצריך לחבר ולגשר בין מגזרים שונים של החברה הישראלית. אני מאמין גדול בקטר ההיי-טק הישראלי וסבור כי ניצול נכון ויצירתי שלו יביא לצמצום פערים סוציואקונומיים ובניית חברה ישראלית שמחה ובריאה יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים