"נשים בהיי-טק צריכות לאזור אומץ ולהפסיק לפחד"

"הדרך לשוויון הזדמנויות עוד ארוכה, אבל חובת ההוכחה היא גם עלינו, הנשים - כשאנחנו מוותרות, אנחנו תורמות לשימור המצב, וחבל", אומרת שרי צוק, מנהלת אגף תשתיות באורקל ישראל ● היא מייחלת ליום שבו לא יהיה צורך בשאלונים כמו זה, כי יהיה כבר שוויון

שרי צוק, מנהלת אגף תשתיות באורקל ישראל. צילום: רענן כהן

שמי: שרי צוק.
תפקידי: מנהלת אגף תשתיות באורקל (Oracle) ישראל.
ותק בתפקיד: כמעט ארבע שנים.
תפקידים קודמים: מנהלת מגזר הביטחון באורקל ישראל.
שירות צבאי: לצערי, לא שירתתי בצבא. אני מגיעה ממשפחה מאוד דתית וזו לא הייתה החלטה שלי.
השכלה: תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן.
משפחה: נשואה ואימא לאיתמר, בן 11.5, ליאן, בת אוטוטו 9, יוני, בן 4.5, ואנה, בת שנה וחצי.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"מקסין פסברג, המנכ"לית הפורשת של אינטל (Intel), היא אישה שמהווה השראה של ממש לנשים בתפקידי ניהול ובסביבת ההיי-טק הגברית בפרט".

מה הביא אותך להיי-טק?
"אני פריקית של טכנולוגיה, וגם הכסף".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"הדרך לשוויון הזדמנויות לנשים בהיי-טק עוד ארוכה. אני רואה ביומיום שלי מדד אחד, לא מדויק אבל מייצג: ברוב הדיונים והפגישות בהם אני משתתפת, הסטטיסטיקה לא לטובתנו. לרוב אני האישה היחידה בחדר – וזה מדאיג וחייב להשתנות. ביום שאישה מנהלת בהיי-טק לא תהיה משהו יוצא דופן, שצריך לעשות בנושא שאלון לכבוד יום האישה הבינלאומי, נדע שהתקרבנו ליעד".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"נגדי באופן אישי – לא".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"קודם כל, כמו בהרבה היבטים שראויים לתיקון, התשובה טמונה בחינוך. לא רק בעידוד בנות ונשים ללמוד מקצועות טכנולוגיים וריאליים בבתי הספר ובאוניברסיטאות, אלא גם בדוגמה האישית שאנחנו מראים לילדים בבית, בשיחות היומיומיות. זה בעיניי לא רק תפקיד של נשים, אלא גם של גברים – להוכיח לילדים, במעשים ולא במילים, את משמעות וחשיבות השוויון.

מעבר לכך, אני חייבת להגיד שבעיניי, חובת ההוכחה היא גם עלינו, הנשים. נשים חייבות להתחיל לאזור אומץ ולהפסיק לפחד. לצעוד קדימה, לשאוף גבוה, להתמודד על תפקידים בכירים, להתבלט, להשמיע קול. כשאנחנו מוותרות ונסוגות, אנחנו תורמות באופן ישיר לשימור המצב הנוכחי – וחבל".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"ברור! מה השאלה??? קודם כל, בזכות המולטיטסקינג, וכמובן – היעילות, הזריזות והיכולת לברור את החשוב מהטפל, אבל בעיקר בזכות הטאץ' הנשי הייחודי והיכולת האמפטית לראות את האדם שמאחורי העובד, הקולגה, הלקוח, המנהל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים