"נשים נאמנות יותר למקום העבודה"

"הן יעילות יותר, משתפות פעולה, עובדות טוב בצוותים, חולקות ידע עם אחרים ופחות פועלות מתוך אגו", אומרת חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, בתשובה לשאלון של אנשים ומחשבים

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק. צילום: עמרי מירון

שמי: חנה שראל.
תפקידי: מנכ"לית מידעטק.
ותק בתפקיד: יותר משש שנים.
תפקידים קודמים: סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי ומנהלת פרויקטים – שניהם במידעטק.
שירות צבאי: תואר שני במנהל עסקים (MBA) – לימודי מוסמכים בטכניון, ו-BSC בהנדסת מערכות מידע בפקולטה למדעי המחשב בטכניון.
משפחה: נשואה + 4.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק?
"שריל סנדברג, שכיהנה כסגנית נשיא בגוגל (Google) וכיום היא מספר שתיים בפייסבוק (Facebook), במקביל לתפקידיה בדירקטריונים של חברות מובילות בעולם. היא מהווה עבורי מודל לאישה מוכשרת שמצליחה לנהל קריירה מוצלחת בעמדה בכירה, תוך לקיחת החלטות שמאפשרות לה לשלב את חיי המשפחה".

מה הביא אותך להיי-טק?
"הרצון לתרום משמעותית להצלחת פעילותם של ארגונים מסחריים ותעשייתיים, באמצעות יישום פתרונות שרותמים את קדמת הטכנולוגיה להשגת מטרה זו".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"נראה שעם חלוף השנים, ולאור הצלחת הנשים המעטות שהגיעו לתפקידי מפתח בהיי-טק, התעשייה יותר פתוחה לקבלת נשים מנהלות מאשר בעבר, אבל אין עדיין ייצוג הולם לנשים בראש הפירמידה של חברות ההיי-טק".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה?
"מעולם לא חשתי שאני מופלית לרעה בגלל היותי אישה, אבל תמיד הרגשתי שאני צריכה להתאמץ הרבה יותר כדי להתקדם כי אני אישה".

אחוז הנשים בהיי-טק ובסטארט-אפים נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"זה מתחיל מעידוד של נערות כבר בתיכון ללמוד מקצועות טכנולוגיים וממשיך בכוונה שלהן ללמוד במוסדות טכנולוגיים מהשורה הראשונה, שיכשירו אותן בצורה המקצועית ביותר, באופן שיאפשר להן למצוא תעסוקה בחברות היי-טק ובסטארט אפים.

כשהן כבר מגיעות לחברות היי-טק, נשים צריכות להתאמץ ולא לוותר, לא לעשות לעצמן הנחות מאחר שהן נשים, למצוא עזרה שתתמוך ביכולת שלהן לשלב את המשפחה והעבודה ולא לפחד להציע מועמדות לתפקידים חדשים. פשוט לרצות להתקדם ולא להיאחז בתירוצים".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"בוודאי. נשים יעילות יותר. הן חושבות בצורה יצירתית ומסוגלות לעשות מספר דברים במקביל. נשים מתרכזות בעבודה ומבצעות מטלות במהירות רבה יותר, מתוך ידיעה שאין להן זמן לבזבז ושהן צריכות להגיע הביתה, למשפחה. הן נאמנות יותר למקום העבודה, משתפות פעולה, עובדות טוב בצוותים, חולקות ידע עם אחרים ופחות פועלות מתוך אגו. נשים מתנהלות טוב יותר מול אנשים אחרים: הן יותר קשובות לעובדים וללקוחות, משתמשות באינטואיציות ובמיומנויות הרכות שלהן ויודעות לטפל במשברים ולתת שירות טוב יותר ללקוחות, מתוך הבנה והתחשבות. הן עושות את כל זה בהלימה ליעדים ולצרכים של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים