הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: משה לסמן, מייסד ומנכ"ל גלובל דטה סנטר

לסיכום שנת 2016 מציג לסמן תמונת מצב שמבהירה כי יותר ויותר גופי IT בחרו לפנות למתקן שמסוגל לספק מענה לתנודות בצריכת משאבי המחשוב והאנרגיה, משמע - לדטה סנטרים

משה לסמן, מנכ"ל Global Data Center. צילום: קובי קנטור

במה הצטיינה גלובל דטה סנטר ב-2016 וכיצד ה-IT סייע בכך?
"שנת 2016 אופיינה בצמיחה מהירה ובגידול משמעותי בהיקפי הפעילות העסקית בגלובל דטה סנטר. בניגוד לתפישתם של רבים, הגידול בשירותי מחשוב הענן לא רק שלא הקטין את הביקוש לשטחי דטה סנטר בעולם ובישראל, אלא אף הגדיל אותם. מחשוב הענן מאפשר יותר מרחב לפעילות IT – דבר שדוחף גופים לפתח יותר אפליקציות. אפליקציות אלה דורשות יותר משאבי IT, שנתח גדול מהם יוצר ביקוש מוגבר לשטחי דטה סנטר.

ב-2016 ראינו תופעה חדשה ומרתקת: יעילות אנרגטית הפכה לגורם מפתח במיקום תשתיות IT בישראל – תופעה שתמשך לתוך 2017. ב-2016 חל גם גידול דרמטי בהיקף של עשרות אחוזים בצריכת האנרגיה והחשמל מצד גופי IT בישראל, לכל מ"ר של תשתיות IT. אם בעבר ראינו צריכה טיפוסית של 3-4 קילו-וואט לשעה למסד, היום אותם לקוחות מבקשים לאפשר צריכת חשמל של 8 עד 12 קילו-וואט לשעה למסד. הצריכה מזנקת, אבל התשתיות של גופי ה-IT לא יכולות לספק את היעילות האנרגטית הנדרשת. מכיוון שהדינמיות של הצרכים לא יכולה להיפתר ברמת הלקוח הבודד, גופי ה-IT פונים למתקן שמסוגל לתת מענה לתנודות בצריכת משאבי ה-IT והאנרגיה, וזה הדטה סנטר".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"עלינו להמשיך להרחיב את הנוכחות שלנו בשוק ולהמשיך בשיפור המתמיד ברמת השירות ללקוחות. הצורך בהתרחבות ב-2017 נובע מרצונם של גופי ה-IT לבצע שינויים תכופים בהיקפי תשתיות ה-IT שלהם, בעיקר לכיוון של גידול. מניע זה יוסיף להעניק יתרון מובהק להחלטה להוציא את תשתיות המחשוב אל מחוץ לארגון, ולהשיג סקלביליות בממדי ה-IT, השטח והאנרגיה, ובממד הפיננסי, בשל המעבר מהוצאה הונית (Capex) להשקעה תפעולית (Opex) – יתרונות המסופקים על ידי מעבר לדטה סנטר דוגמת זה שאנו מציעים".

כמה עובדים יש בארגון וכמה תגייסו בשנה הקרובה?
"כעת ישנם כ-20 עובדים ובשנה הקרובה אנו צופים לגדול ב-2-3 עובדים".

עם אילו סטארט-אפים אתם משתפים פעולה?
"SolarEdge ,Varonis ו-Zerto".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה?
"בתפקידי הראשון בתעשיית ה-IT שימשתי כמתכנת בגוף ממשלתי. כבר אז נוכחתי להכיר עד כמה העבודה בתחום ה-IT מאופיינת בשינויים תכופים ובקבלת החלטות בתנאי אי-וודאות. מעבר לכך, קצת משעשע להיזכר כיום שאחד האתגרים הגדולים בעבודה אז היה להשתמש במינימום זיכרון בכדי לא להגיע למגבלות הזיכרון של המחשב. היינו צריכים לעשות עבודה וירטואוזית בכדי לבנות תוכנות עם כמה שפחות שורות קוד. במבט לאחור, נראה לי שהעובדה שעבדתי גם כמתכנת עזרה לי לקבל מבט רחב יותר על החוליות החשובות בשרשרת הערך של ענף ה-IT".

בנימה אישית

מי אני? "משה לסמן, יזם ומנכ"ל גלובל דטה סנטר, בעל ותק של יותר מ-30 שנה בתעשיה".
שירות צבאי? "שירתתי במערך הבקרה בחיל האוויר".
מסלול אקדמי? "בנוסף להיותי בוגר ממר"ם, הוכשרתי כמהנדס תעשיה וניהול וסיימתי לימודי תואר שני במינהל עסקים".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? " שנת 2013".
מה עשיתי קודם לכן? "בשנים 2006 עד 2012 שימשתי כמנהל חטיבת מיקור-החוץ ביבמ (IBM) ישראל ובשנים 2002 עד 2006 כמנהל HP Global Services בישראל".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם, לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.

"BCP/DRP, סייבר, דיגיטל, מוביליטי, אנליטיקה, האינטרנט של הדברים, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), תוכנה כשירות (SaaS), יחסי מנמ"ר-מנכ"ל ועיר חכמה".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים