הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל

נבון מסכמת עוד שנה של התפתחויות בחברה, מביטה אל המגמות של השנה הבאה ומסבירה שלימודי המחול והכוריאוגרפיה מסייעים לה בעבודה היום יומית בענף ההיי-טק

סתוית נבון, מנכ"לית סאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

במה הצטיין ארגונך בשנה האחרונה וכיצד ה-IT סייע לו?
"ארגונים גדולים עד קטנים עסקו בשנה האחרונה רבות בצורך לשנות מודלים עסקיים ובחשיבות הטרנספורמציה הדיגיטלית. כיוון שפתרונות סאפ (SAP) נמצאים בליבה של רוב הארגונים הגדולים בישראל ושל אלפי ארגוני SMB, עבדנו באופן צמוד עם לקוחותינו על מנת לעזור להם לבצע את השינוי. המשכנו להיות חברת התוכנה הגדולה בישראל, חברה בעלת חדשנות טכנולוגית רבה, שמשנה התנהגות צרכנים, הופכת את ה-Big Data ל-Smart Data, ועוזרת להפיק ממנו ערך עסקי לטובת בניית מודלים או תהליכים עסקיים חדשים ותובנות לעתיד. סאפ ביצעה במהלך 2016 פרויקטים גדולים ומוצלחים, שעלו לאוויר ותרמו לצמיחה העסקית במשק.

בשנה החולפת סיימתי את שנתי הרביעית כמנכ"לית סאפ ישראל. בכל השנים הללו התפתחה החברה בארץ בכמה מימדים: גדלנו בהיקף העסקים ובמספר הלקוחות באופן משמעותי, כמות העובדים שלנו עלתה והאקו-סיסטם שלנו התרחב. גם השנה חווינו גידול מכובד – דו ספרתי.

סאפ מגדירה לעצמה אסטרטגיה לכמה שנים קדימה, כאשר בכל שנה יש התקדמות של צעד נוסף בהוצאה לפועל שלה. האסטרטגיה של החברה נשענת על שלושה עמודי תווך – מעבר דיגיטלי, הלקוח הוא הראשון ואסטרטגיית נתונים. עם האסטרטגיה הזו, סאפ מסייעת למחלקת ה-IT לקדם את הביזנס בארגון.

אני שמחה להסתכל לאחור על 2016 ולראות התקדמות בהנגשת הערך ללקוחות שלנו. לא חסרות דוגמאות, אמנה רק מעט מהן: פרויקט לניהול אופרטיבי בזמן אמת במשרד הבריאות הוא עדות למעבר דיגיטלי אמיתי שהארגון עושה; ביג אימצה גישה חדשנית ורב ערוצית שמציבה את הלקוח שלה במקום הראשון; ולוג'ינו, שהופכת ציים ימיים של מכולות לציים "חכמים" בעזרת האינטרנט של הדברים, תוך ניצול המידע שמגיע ונצבר מאותן מכולות.

המערך הקריטי שעוטף את האסטרטגיה של סאפ הוא גוף התמיכה שלנו. אנחנו תומכים בלקוחותינו באופן שוטף, מתוך הבנה עמוקה של תחומי העיסוק השונים של הארגונים שלהם. אנחנו מקפידים להציע, בצורה פרו-אקטיבית, ללקוחות שלנו ייעול של התהליכים שלהם על ידי שימוש בכלי התמיכה הייעודיים של סאפ ולהעמיד לרשותם את ה-Support Academy שלנו. במהלך 2016 השתמשו לקוחות החברה ביותר מ-150 שירותים שונים של תמיכה ותחזוקה".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"להמשיך להיות בין החברות הבולטות שמבצעות מהפכה עסקית וטכנולוגית, בשותפות פעילה עם הלקוחות הארגוניים שלנו. כמו כן, להמשיך להוביל שינוי מהותי בשילוב של העסקים וה-IT בארגונים, שיביא להתקדמות ההכרחית לעבר הכלכלה העתידית".

מה הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"כשותפה ב-SAPPHIRE Ventures, החברה השקיעה בחמש השנים האחרונות ביותר מ-65 סטארט-אפים ובמעל ל-30 קרנות הון-סיכון, בעולם ובישראל".

בנימה אישית

מי אני? "סתוית נבון. נשואה באושר, אם לארבעה ילדים. גרה במקום קסום בעמק יזרעאל. החיבור המיידי שם לטבע עושה לי בכל יום מחדש טוב לנשמה. אני טוטאלית באהבה שלי למשפחה ולמשפחה השנייה שלי – סאפ ישראל. בת של אמא שלי – אישה חזקה, המנוע של המשפחה ושלי ודוגמה אישית עבורי".
שירות צבאי? "בצבא שירתתי בחיל הקשר, שם הכרתי את עולמות התוכנה וההצפנה".
מסלול לימודים? "הבסיס האקדמי שלי הוא כלכלה והנדסת תוכנה. אני גם בוגרת קורס דירקטורים ברקאנטי. מה שלא הרבה יודעים הוא שלמדתי שנים רבות מחול וכוריאוגרפיה – דבר שלמרבה הפלא מסייע לי ביום יום שלי בעבודה".
מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "אני זוכרת שכשרק התחלתי לעבוד בתעשייה, מאוד הופתעתי לגלות שאחוז הנשים בה, שלא לדבר על נשים מנהלות, הוא נמוך. הגעתי ממקום ששם לא הייתה משמעות למגדר שלך בדרך שבה בחרת ללכת. בפרספקטיבה של 20 שנים, אני שמחה לראות שהמגמה משתנה. אחוז הנשים בתעשייה עולה, כולל אחוז הנשים המנהלות בתעשייה".

מהם הנושאים החמים ביותר בתעשייה כיום לדעתך, לפי סדר החשיבות?
"הנושא החשוב ביותר הוא המעבר הדיגיטלי. ארגונים צריכים להפנים שמתחולל שינוי שעליהם לאמץ כדי להצליח בכלכלת המאה ה-21. אבל, ואבל גדול – בלי החיבור הנכון בין המנמ"ר למנכ"ל ובין הביזנס ל-IT, הדיגיטל יישאר בגבולות המוגבלים של הטכנולוגיה ולא יעשה את השינוי העסקי שיביא ערך משמעותי לארגון.

בתוך המעבר הדיגיטלי נמצאים אינטרנט של הדברים, אנליטיקה, מוביליטי, תוכנה כשירות (SaaS) והעיר החכמה. היתר הם קומודיטי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים