הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי

פתרון הסייבר שבזק בינלאומי השיקה השנה, הקשר עם סטארט-אפים והתחומים שבהם החברה מתכוונת להשקיע - במרכז הסיכום והתחזית של אלמליח

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי. צילום: ורדי כהנא

במה הצטיינת בשנה האחרונה?
"2016 הייתה שנה שבה בזק בינלאומי חוללה מהפכה בתחום הגנת הסייבר בישראל. ההחלטה של החברה להתמקד בהגנת סייבר ללקוחותיה הפרטיים, בנוסף להתמחותה בהגנת סייבר ללקוחותיה העסקיים, ולעצמה כחברת ISP, יצרה מטריית שירותים ופתרונות בתחום שהחברה מספקת ללקוחותיה, שמכונה CaaS (ר"ת Cyber as a Service). במהלך זה, הצלחנו להנגיש את עולם הגנת הסייבר ללקוחות הפרטיים בביתם, להעלות מודעות ולתת מענה לגלישה בטוחה יותר ברשת".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"להמשיך בתנופת החדשנות של החברה. האסטרטגיה שלנו בתחום הסייבר ללקוחות היא חלק ממגמה רחבה יותר של הטמעת חדשנות בארגון. החדשנות שבזק בינלאומי מיישמת, ובהצלחה, היא רב ממדית ומגיעה מתוך הארגון ומחוצה לו. חדשנות זו היא המביאה איתה כסף חדש לארגון. בעידן של תחרות חריפה בשוק שבו אנחנו פועלים, לבידול ולמיצוב טכנולוגי בולט לצד חיפוש מתמיד למקורות צמיחה לארגון יש משקל רב, ובכך נמשיך לעסוק, ובמרץ, בשנה הקרובה".

במה בעיקר תשקיעו ב-2017?
"אני מחלק זאת לשני מוקדים עיקריים: לקוחות החברה ועובדיה המצוינים. נמשיך ונשקיע בשירות עבור הלקוחות, לצד השקעה במחקר ופיתוח, בחיפוש אחר הטכנולוגיות, המוצרים והשירותים שיהיו בבחינת הדור הבא. מוקד נוסף, שמאפשר את הצלחתה של בזק בינלאומי, הוא עובדי החברה. ההון האנושי האיכותי והמקצועי שנמצא בבזק בינלאומי יוצר את ה-DNA המיוחד והייחודי לחברה, שמבדל אותה משאר החברות בשוק".

כמה עובדים יש בארגון וכמה תגייסו בשנה הבאה?
"בבזק בינלאומי יש כיום כ-1,900 עובדים. כחברה המתמחה במתן שירותים, אנחנו פועלים לגייס עובדים באופן מתמיד, בהם למקצועות הטכנולוגיים וההנדסיים, באזורי הצמיחה של החברה, שהולכים ותופסים חלק נרחב מפעילותה".

מהו הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"כחלק ממגמת החדשנות שאנחנו מקדמים, הקשר עם סטארט-אפים בשורה של תחומים רלוונטיים, ובעיקר בסייבר, ביצועי אינטרנט ו-Big Data, מקבל אצלנו מקום חשוב מאוד. רק בשנה האחרונה נפגשה בזק בינלאומי עם מאות סטארט-אפים, על מנת לבדוק את הפוטנציאליות להידוק הקשרים ולשיתופי פעולה.

בשנה האחרונה השיקה בזק בינלאומי מעבדה ייעודית בשם BI Labs, שמאפשרת לסטארט-אפים התנסות טכנולוגית על תשתיות החברה, שמחוברת לשדרת האינטרנט העולמית ומפעילה רשת דטה סנטרים גדולה. החברות מרוויחות בכך ניסיון ובדיקת יכולות בשטח חי ובזק בינלאומי תצליח, בשאיפה לייצר מקשר זה מוצר מתקדם וחדשני ללקוחותיה".

בנימה אישית

מי אני? "מוטי אלמליח, נשוי ליעל ואב לשלושה ילדים מקסימים".
שירות צבאי? "מג"ד (סא"ל במיל'), קשר פיקוד צפון, מ"פ תקשורת בשריון".
לימודים אקדמיים? "יש לי תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במדעי החברה – שניהם מאוניברסיטת תל אביב".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? "מאי 2014".
מה עשיתי קודם לכן? "אני בעל יותר מ-20 שנות ניסיון כמנכ"ל בעולמות הטכנולוגיה, הקמעונות, התקשורת והאינטגרציה. שימשתי כמנכ"ל בארבע חברות בולטות, ששתיים מהן הונפקו בבורסת ה-AIM בלונדון. במשך יותר משמונה שנים כיהנתי כמנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, שמייבאת, מפיצה ומשווקת פתרונות בעולמות הטכנולוגיה והמולטימדיה ובהם, באופן בלעדי, את מותג פנסוניק (Panasonic) בישראל ומותגים נוספים. קודם לכן כיהנתי כיו"ר דירקטוריון תפנית דיסקונט, כמנכ"ל טלית תקשורת וכמנכ"ל אלגדקום. עוד שימשתי כיו"ר דירקטוריון DM הנדסה וכחבר דירקטוריון בחברות יורוקום תעשיות, סאטקום מערכות ו-yes".
מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "כבוגר מכללת בזק בירושלים, התחלתי את הקריירה המקצועית בשורה של תפקידי ניהול, שיווק והנדסה בבזק ואף נמניתי על צוות ההקמה של בזק כל, שלימים מוזגה עם בזק בינלאומי. העובדה שאני כיום מנכ"ל בזק בינלאומי, 30 שנים אחרי שהתחלתי את דרכי בבזק, היא בבחינת סגירת מעגל מרגשת עבורי".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"יחסי מנמ"ר-מנכ"ל, סייבר, אנליטיקה, דיגיטל, תוכנה כשירות (SaaS), אינטרנט של הדברים, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), עיר חכמה, DRP/BCP ומוביליטי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארמונד

    ההתנהלות של בזק בינלאומי ממש לא כמו שכתוב הודעתי באתר נתק בתאריך 07-06-18 ולמרות זאת נודע לי על חיוב של 59 שקל הייתי לקוח יותר מ5 שנים המוקדנים ממש מנסים להתחנף ולשמר לקוחות וממש מתישים את הלקחות שרוצים להיתנתק ומחייבים חיובים הזויים ומיותרים את ציבור הלקוחות הממונים במשרד התקשורת לא עושים דבר לשינוי המצב מתאים להם רק כותרות בעיתונים ויחסי ציבור ולקבל שכר גבוה והטבות על חשבון הציבור במקום לטפל בצורה קשה נגד חברות התקשורת השונות כולל לקוחות יס והוט צריך להגיש הרבה תביעות משפטיות עד שבתי המשפט יענישו בצורה קשה קנסות ממש גבוהים את ספקי התקשורת השונים

אירועים קרובים