הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: שחר אפעל, מנכ"ל נס

לרגל סיום 2016 ותחילת 2017, אפעל מספר על השנה של נס וחוזה מה עומד לקרות בשנה הקרובה - בחברה ובתעשייה

שחר אפעל, מנכ"ל נס. צילום: קובי קנטור

כיצד אתה מסכם את 2016 מבחינת נס?
"ההצלחות שלנו, ב-נס, כספקית ערך מוסף, הן בזיהוי ההזדמנויות שעמדו בפנינו השנה מחד וזיהוי האיומים ששנה זו 'סיפקה' לנו מאידך.

עמדנו בשני אלה בהצלחה – ידענו 'להרוויח' מההזדמנויות, אך גם השכלנו לתת מענה מבעוד מועד ולהיערך לאותם איומים. השנה זכינו בלא מעט פרויקטים ומכרזים משמעותיים בכל תחומי הליבה שלנו אך לא פחות חשוב, עמדנו באתגרי Delivery מורכבים והעלינו לאוויר בזמן ולשביעות רצון לקוחותינו מערכות ופרויקטים מוצלחים. בנוסף, דאגנו להיערך ל-2017 ולהזדמנויות ולאתגרים שהיא צופנת לנו. אני סמוך ובטוח בהיערכות ובמוכנות הטכנולוגית והעסקית שלנו לשנה חדשה זו".

במה הצלחת במיוחד בשנה האחרונה?
"אחת ההצלחות שאישית אני מאוד גאה בה היא ייצור ההלימה בין נס, שהיא גוף ענק שלא פשוט לייצר בו שינויים מהירים, לשוק המשתנה, שעובר לעבוד בקצבים מהירים מאוד בכל הרכיבים שבו. בגאווה גדולה, אני יכול לומר שהצלחנו לייצר תהליכי עבודה מהירים – הן ברמה הפנימית והן כלפי הלקוחות. בזכות כך הצלחנו לעמוד במרבית האתגרים והאיומים שפגשנו השנה. זו הצלחה שהיא לא דבר של מה בכך".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"יש לפנינו לא מעט אתגרים, כמו אתגרים בגיוס עובדים, מציאת עוד ועוד פתרונות חדשים לעולמות החדשניים, קרי Big Data, אנליטיקה, מובייל וענן, מציאת פתרונות לערוצי דיגיטל ודרישות הלקוחות לקיצור טווחי ההגעה לשוק (TTM) ואתגרים נוספים.

לצד כל אלה יש את האתגרים שהפכו להיות "נר לרגלינו ושגרת היום שלנו" – לעשות יותר בפחות, מענה לרגולציות במגזרים מסוימים וחיפוש אחר פתרונות ליבה חדשניים".

במה נס תשקיע בעיקר בשנה הקרובה?
"ההשקעות שלנו יהיו במספר אספקטים: הראשון הוא ההשקעה בהון האנושי בחברה, בעובדיה. נמשיך השנה להעניק הכשרות מקצועיות וניהוליות, לטפח את שכבת העתודה הניהולית ולתת הטבות לכלל העובדים, כולל ממשק ותקשורת ישירה עם העובדים הפזורים במאות אתרים בארץ.

האספקט השני הוא גיוס עובדים. אנחנו פועלים כל העת על מנת לתת מענה איכותי דרך גיוס ההון האנושי שלנו עבור לקוחותינו. המטרה שלנו היא להמשיך לייצר תהליכי גיוס מיטביים ואיכותיים, ובטווחי זמן קצרים.

אספקט נוסף הוא השקעה במגזרים הצומחים בעולמות הסטארט-אפים וההיי-טק. הקמנו יחידה בשם Start IT Up, שתציע לסטארט-אפים ולחברות היי-טק מעטפת שלמה של פתרונות עסקיים וטכנולוגיים במודלים גמישים: שירותי פיתוח ובדיקות, תמיכת לקוחות ומוצרים, מעבר לענן, שירותי מומחה, UI/X, אינטרנט של הדברים ועוד מארזי שירות שונים, שמותאמים לצרכים המשתנים של חברות אלה.

האספקט האחרון הוא זיהוי נכון של מגמות השוק ומתן מענה מהיר עבורן, קרי – זיהוי מגזרים צומחים, איתור פתרונות ליבה יחודיים, יצירת מארזי שירות יחודיים בעולמות הענן, האינטרנט של הדברים, השירות ומתן מענה לרגולציות במגזרי הפיננסים והבריאות.

בנקודה זו חשוב לציין שזיהינו כבר בשנה החולפת את הדרישה ההולכת וגוברת לשירותים ולפתרונות פיננסיים, ולטובת כך רכשנו את השליטה בדנאל, שתהווה פלטפורמה מצוינת למנעד רחב מאוד של פתרונות ומערכות לצרכים של השוק הפיננסי".

כמה עובדים יש בארגון?
"כיום יש בנס יותר מ-2,600 עובדים וב-2016 חלה עלייה במספרם. נתונים אלה מעידים על צמיחה ועל כניסה לפרויקטים חדשים וחדשניים".

כמה עובדים תגייסו בשנה הקרובה?
"כיוון שאנחנו חברה שכמות הגיוסים שלה מושפעת בעיקר מכניסתם של פרויקטים חדשים, מעבר לשאר המגמות בשוק התעסוקה ולאחוזי העזיבה הטבעיים שיש בכל חברה, אני מאמין שנגייס מאות עובדים חדשים בכל קשת ההתמחויות ועבור לא מעט לקוחות ופרויקטים חדשים".

מהו הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"השנה הרחבנו לא מעט את קשרינו העסקיים עם סטארט-אפים. אנחנו עושים זאת בעיקר בשתי תצורות עבודה – הראשונה והטבעית מאוד לכך היא NessPRO, שמייצגת יותר מ-40 חברות תוכנה ומוצר ומהווה עבורם את גוף ההפצה, השיווק והמכירות, ולא פעם גם את גוף ההטמעה בקרב הלקוחות. 10 מאותן חברות הן סטארט-אפים ישראליים שחברנו אליהם מתוך אמונה שהם אלה שיחוללו את השינוי בארץ ובעולם, כל אחת בתחומה.

הדרך השנייה היא לשלב סטארט-אפים בפרויקטים שאנחנו מבצעים אצל לקוחותינו – הן בתחומים חדשניים כמו האינטרנט של הדברים, הענן והאנליטיקה, והן בתחומים מסורתיים ו-ותיקים יותר. בזכות החיבור לסטארט-אפים הללו אנחנו מכניסים את עולם החדשנות, קיצור טווחי זמן, מענה מהיר לרגולציה ועוד. יש חיבור בינינו לבין לא מעט סטארט-אפים ישראליים מומחים ומובילים בתחומם".

בנימה אישית

מי אני? "שחר אפעל, נשוי ואב לשלוש בנות, גר ברמת אפעל".
שירות צבאי? "חיל האוויר, שבע שנים".
מסלול לימודים? "מהנדס תעשיה וניהול, עם התמחות במערכות מידע ובתקשורת מחשבים".
אני מכהן בתפקיד החל מ…? "2014 בקדנציה הנוכחית, אך הייתי כבר מנכ"ל נס בשנים 2005-2008. זאת, לאחר חמש שנות ניהול של מספר יחידות עסקיות בנס".
מה עשיתי קודם לכן? "בשנת 2000, החברה שהקמתי נמכרה לנס יחד עם עוד מספר חברות".

דרג את הנושאים החמים ביותר בתעשייה לשנה הקרובה?
"הנושאים החמים ביותר הם מערכת היחסים בין המנכ"ל למנמ"ר – עליה ייפלו ויקומו פרויקטי ענק בעולם של חדשנית עסקית וטכנולוגית; עולמות הדיגיטל והמוביליטי ימשיכו לככב, כי כלל הארגונים חייבים להיות בטרנספורמציה הדיגיטלית, כל אחד בעולם התוכן שלו, ומי שיוכל לעזור לארגונים בתחומים אלו יקבל רוח גבית; האינטרנט של הדברים – תחום שיהווה האב מרכזי ללא מעט תחומים השנה, הראשון כנראה יהיה סביב נושא העיר החכמה והבטוחה. זוהי מגמה חזקה שכרגע לומדים אותה, מנסים ליישם אותה ואנחנו עתידים לראותה מתרחשת לנגד ענינו בשנים הקרובות. אחריהם נמצאים נושאים שבארגונים שונים חיים ונושמים אותם, כמו אנליטיקה, תוכנה כשירות (SaaS) וסייבר. נמשיך ונעסוק השנה גם בהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים