איך תמצאו עבודה בתוכנה ללא השכלה אקדמית?

ההמלצות הבאות מיועדות בעיקר לגיקים קלאסיים, שהעבירו את כל הילדות מול המחשב, ובכל פעם כשנתקלו באתר מעורר השראה - התעקשו וחפרו בקרביים של האינטרנט כדי ללמוד כיצד מפתחים או מעצבים אתר כזה

27/12/2016 11:29
מתן חפוטה, מנהל תחום קוד פתוח ב-CodeOasis

שנת הלימודים האקדמית נפתחה החודש, אבל לא כל מי שרוצה להצליח בעולם ההיי-טק חייב ללכת  לאוניברסיטה – אפילו לא ללימודי תעודה. זה אולי אחד הדברים שמייחדים את ענף ההיי-טק בהשוואה לענפים אחרים – בחלקם הדרך להצלחה חייבת לעבור קודם כל, בתהליך פורמלי של רכישת השכלה.

ההמלצות הבאות מיועדות בעיקר לגיקים קלאסיים אשר העבירו את כל הילדות מול המחשב, וכל פעם כשנתקלו באתר מעורר השראה – התעקשו וחפרו בקרביים של האינטרנט כדי ללמוד כיצד מפתחים או מעצבים אתר כזה.

זהו את תחומי הפיתוח הלוהטים ביותר והתמחו בהם

רלוונטיות זו מילת המפתח. אם תזהו את התחומים המבוקשים ביותר שאינם מחייבים השכלה פורמלית כמו פיתוח ל-Web ופיתוח אפליקציות ל-iOS/Androi – התמחו בהם.

כיצד תזהו את התחומים האלה? דרך שוטטות באתרים של חברות כוח האדם, כתבות במדורי קריירה בעיתונות וכד'.

אך זכרו, ידע תאורטי אף פעם לא מזיק, ולכן כדאי להרחיב באמצעות אתרים כמו Coursera או Code-School את הידע בנושאים כמו יעילות קוד, הכרת מבנה המחשב ואופן עבודתה של מערכת ההפעלה.

הקפידו להיות חברים פעילים בקהילות קוד פתוח

Github היא קהילת הקוד הפתוח הגדולה בעולם והיא פתוחה בפני כל מי שמעוניין ליצור בה פרויקט משלו או לתרום לפרויקט קיים. בקהילה זו תמצאו מגוון רחב של פרויקטים, המזמינים מפתחים בכל הרמות להשתלב בחדוות היצירה, מבדיקות, דרך UX וכתיבה טכנית ועד פיתוח ברמות הגבוהות ביותר. בהיעדר ניסיון עבודה פורמלי, ניסיון ב-Github יתקבל כשורה מוערכת ברזומה.

אל תתעצלו – לכו ל-Meetups

לא רק ב-Github כדאי להתמנגל. גם חברות פעילה בקבוצות רלוונטיות ברשתות החברתיות, והליכה פיזית  ל-Meetups מקצועיים תחשוף אתכם, לא רק לנושאים החמים בשוק, אלא לאנשים בקהילה. חיבור לכמה שיותר אנשים יוביל בהכרח למציאת המשרה הראשונה והשניה וגם העשירית.

אל תפסלו על הסף עבודת פרילאנס

עבודת פרילאנס לפרק זמן קצר תאפשר לכם לצבור ניסיון שיכול להעניק לכם בהמשך בסיס להשתלבות בחברת היי-טק טובה. אם אתם לא אנשים של עבודה מהבית, תמיד תוכלו לשכור קיוביק קטן במתחמי העבודה המשותפים שמציפים את מרכזי ההיי-טק בשנים האחרונות. במתחמים כאלה תכירו אנשים רלוונטיים ומן הסתם תתקלו בהזדמנויות עבודה.

תראו למראיין שאתם ממש מתלהבים

כל הניסיון שבעולם, האתרים שבניתם בגיל 13 והשליטה בשפות קוד פתוח הלוהטות ביותר לא שווה כלום אם אין לכם ברק בעיניים בשעת הראיון. לכן, בלילה שלפני הראיון תלכו לישון מוקדם, תקומו רעננים וחדים, ותתנו הופעה אנרגטית, נלהבת ומלאת תשוקה. ככה תסחפו את המראיין בהתלהבות שלכם והוא כבר יבין לבד שאם חסרה לכם השכלה פורמלית, הרי שתוכלו להשלים אותה תיק תק, תוך כדי עבודה.

 הכותב הוא מנהל תחום קוד פתוח ב-CodeOasis, המתמחה במתן שירותי תוכנה בתחומי הדיגיטל ומערכות מידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים