סקירה: השבוע בסלולר

פרטנר מפטרת, מודו משתדלת וכולם רבים על מירס ● וגם: מתכוננים לבואו של ה-iPhone

השבוע ההסלולרי שלנו הסתיים הפעם בצלילים צורמים נוכח פיטורי 117 עובדים בפרטנר. מקורות בחברה מסרו, כי העובדים המפוטרים הם בעיקר אנשי אדמיניסטרציה, ועל כן לא צפויה פגיעה בשירות הלקוחות או בעובדי מכירות. מפרטנר נמסר בתגובה, כי "כחלק משגרת הניהול, החברה מתאימה את המבנה שלה לצרכים המשתנים בשוק".

פרטנר מעסיקה 6,500 עובדים, כ-2,000 יותר ממצבת כוח האדם של סלקום ופלאפון. זאת, מכיוון שהיא ממעטת להשתמש במיקור-חוץ ומאיישת את כל תחומי פעילותה בעובדים שלה ולא בעובדי קבלן. בנוסף, יש לקחת בחשבון את שירותי הטלפון הקווי והאינטרנט שהחברה החלה לספק השנה, מה שמצריך ממנה העסקת עובדים נוספים לתחומים האלה.

בעבר הבטיח דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, שלא לפטר אף עובד ב-2009, והחברה אף שכרה את שירותיה של חברת מקינזי (McKinsey), כדי לשפר את יעילותה ואת תוצאותיה התפעוליות – מהלך שבוודאי יוליד גם הוא המלצה לפיטורים במצבת העובדים. החברה הבהירה שאין קשר בין הקיצוץ הנוכחי לעבודת הייעוץ של מקינזי, ועובדה זו דווקא מבליטה את הכיוון שאליו שואפים הבעלים החדשים של החברה, אילן בן דב: לאור התוצאות הכספיות הבינוניות שהפגינה החברה ברבעון האחרון, אפילו יחסית למפעילות המתחרות בארץ, עלה מבחינתו צורך דחוף לצמצם הוצאות במהירות וליהנות מדיווידנדים גדולים ככל האפשר כדי להחזיר את הלוואות הענק שלקח על עצמו לצורך הרכישה. על אהבה ונתינה אפשר לדבר, אבל מסתבר שבעסקים, כמו בעסקים – מה שקובע זו השורה התחתונה…

עוד התבשרנו השבוע, כי משרד התקשורת הוציא הנחיה, שלפיה שיחות למספרי 1-800 יינתנו בחינם גם מהטלפון הנייד, החל מ-28 במרץ 2010, כשעלות השיחה תשולם על ידי מקבל השיחה בלבד.

הקרב על רכישת מירס הולך ומתחמם. על הפרק פטריק דרהי ואיש העסקים חזי בצלאל – שמציעים פחות או יותר 160 מיליון דולרים עבור החברה – מול פלאפון, שמוכנה לשלם כ-240 מיליון דולרים, אך נתקלת בהתנגדות משרד התקשורת. פלאפון לא מוותרת, ובגיבוי והפעלת השפעתה של מוטורולה (Motorola) העולמית, מנסה לשכנע את בכירי משרד התקשורת שרכישת מירס על ידה לא תפגע בתחרות בשוק הסלולרי, בייחוד לאור העובדה שבתחילת 2010 יינתנו אישורים להפעלת מפעילי סלולר וירטואליים – מה שדווקא צפוי להגביר את התחרות בשוק הסלולר הישראלי.

ואם כבר מדברים על מפעיל סלולר וירטואלי, גם איתורן מצטרפת לשורת החברות המעוניינות – בהן 012-סמייל, 018-אקספון, הוט, הום סנטר, המשביר לצרכן, מועדון חבר של אנשי הקבע ועוד.

השבוע גם חשפה אמבלייז בלונדון את מערכת ההפעלה Else Intuition ומכשיר הסלולר הראשון שפיתחה יחד עם אקסס היפנית. המכשיר החדש נקרא Else והוא יהיה זמין ברבעון השני של 2010. ה-Else הוא טלפון חכם שמצטרף לשורה ארוכה של "חכמים" המושקים בעולם, ומערכת ההפעלה שלו מבוססת לינוקס (Linux). הוא כולל מסך מגע בגודל 3.5 אינץ', מצלמת 5 מגה-פיקסל עם יכולת צילום באיכות DVD, אחסון בנפח 32 ג'יגה-בייט ותמיכה ברשתות HSDPA. לדברי החברה, המכשיר כבר הוצג למפעילות שונות בעולם, שהגיבו בחיוב. החברה גם הודיעה כי היא תפתח חנות מולטימדיה ואפליקציות למכשיר.

ואם מדברים על הקשר הישראלי, אז השבוע הודיעה מודו כי היא עומדת להשיק את מכשיר המודו-1 שפיתחה (ושהיא בעצם מפסיקה לפתח אותו) בכמה מדינות, כמו ברזיל, פרו, הונדורס, גואטמלה ואל סלוואדור. בימים אלה, לאחר שפיטרה 110 עובדים, משקיעה מודו מאמצים כדי למכור את מכשיר המודו-1 לכמה שיותר מפעילות, כדי לייצר הכנסות שיאפשרו לה להמשיך ולפתח את מכשיר המודו-2 ולצאת איתו לשווקים בשנה הבאה.

בגיזרת ה-iPhone דווח השבוע על נוזקה שנייה התוקפת מכשירי iPhone פרוצים בלבד. לעומת התולעת האוסטרלית שדווחה לפני כחודש, שלא הייתה אלימה, אך חדרה גם היא רק למכשירים פרוצים, הפעם מדובר בווירוס מתוחכם ואלים, שאותר בהולנד, המיועד לגנוב את פרטי המשתמש הגולש לבנק. לפי הדיווחים, הווירוס מסוגל לקבל פקודות מרחוק על ידי מפעיליו וגם להתפשט למכשירים נוספים הנמצאים באותה רשת אלחוטית.

ואצלנו, סביר להניח כי בשבוע הבא תחל "הפגזה" של פרסומות ל-iPhone, שתשתלטנה על מסכי הטלוויזיה והעיתונות לקראת ההשקה ב-10 בדצמבר. נו כבר…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים