אולימפיIT: והפעם – עם מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

לרגל האולימפיאדה, ביקשנו מבכירים בתעשייה שישתפו אותנו בענפי הספורט האהובים עליהם ובשיאים שראויים לציון לדעתם - במשחקים האולימפיים ובענף הטכנולוגיה ● והפעם: על דיק פוסברי וחדשנות

מוטי חדד, מנהל מכללת ג'ון ברייס הדרכה

איזה ספורט אולימפי אתה אוהב?

הספורט האולימפי האהוב עליי הוא תחום האתלטיקה בדגש על ריצות קצרות, שגם נחשבת לענף הספורט הפופולרי ביותר במשחקים האולימפיים ולכן מכונה" מלכת הספורט".

מה היה לדעתך רגע השיא באולימפיאדות לאורך השנים?

האולימפיאדות סיפקו לנו הרבה רגעי שיא ואני בוחר לציין דווקא את הזכייה של דיק פוסברי במדליית זהב בקפיצה לגובה בשיא אולימפי חדש של 2.24 מטר, באולימפיאדת מקסיקו סיטי (1968). הזכייה שלו היתה מעוררת השראה כיוון שבעוד כל מתחריו קפצו בסגנון המקובל אז – גלילת בטן, פוסברי קפץ בסגנון חדש שלא נראה לפני כן – עם הגב לכוון הרף, כאשר הזרוע והראש עוברים את הרף לפני שאר חלקי הגוף. לכן נקרא הסגנון על שמו, "סגנון פוסברי", שהפך עם השנים לסגנון השולט בענף. ללא פוסברי, קופצים לגובה עדיין היו משתמשים בטכניקות מיושנות והמדהים הוא, שהחשיבה היצירתית והחדשנית שלו הובילה אותו להמציא מחדש את ענף הקפיצה לגובה ולהטביע את חותמו על עולם האתלטיקה.

איזו חברה היא בעיניך "חברת השיא" בהיי-טק העולמי, שראויה למדליית הזהב?

בעייני הכבוד הזה שמור לאפל (Apple), ששינתה את העולם מקצה לקצה בזכות האייפון. הן ברמה האישית על כל אחד ואחד מאיתנו והן ברמה העסקית למיליוני חברות וארגונים בעולם. היא היתה פורצת הדרך בתחום מהפכני שאחריו עוד ועוד חברות מובילות בעולם הלכו.

איזו המצאה או התפתחות בתחום המחשוב היא המצאת או התפתחות השיא?

בעיני אחת ההמצאות המובילות היא המצאת הסמאטרפון. מכשירי מובייל שהם למעשה מחשב נייד לכל דבר. שינו את חיינו מקצה לקצה ופתחו שלל הזדמנויות לכל אחד מאיתנו. קשה היום לדמיין איך היינו מסתדרים בלי סמארטפון.

אילו שיאים אתה מאחל לתעשיית ההיי-טק לשבור?

שנמשיך להיות על המפה בתחום ההייטק העולמי ושגם נמשיך להוביל אותו. אבל לא רק בכמות האקזיטים אלא בעיקר במספר החברות הפעילות בישראל ובהיקף מספר המועסקים שעובדים בתחום זה, שנחשב למתקדם, חדשני וגם מתגמל. גאה ושמח לעבוד בג'ון ברייס הדרכה שנחשבת לאורך השנים מאז הקמתה, לאחד מגופי ההכשרה המובילים והמשמעותיים בארץ בתחום ההייטק ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר, שמכשירה מדי שנה אלפי בוגרים בתחום שמשתלבים בהצלחה בשוק העבודה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים