אולימפיIT: והפעם – עם גיל ששון, מנהל פיתוח עסקי ב-InfoBay

לרגל האולימפיאדה, ביקשנו מבכירים בתעשייה שישתפו אותנו בענפי הספורט האהובים עליהם ובשיאים שראויים לציון לדעתם - במשחקים האולימפיים ובענף הטכנולוגיה ● והפעם: מקרל לואיס ועד סטיב ג'ובס

גיל ששון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בינלאומי, InfoBay מקבוצת מלם-תים. צילום: יח"צ

איזה ספורט אולימפי אתה אוהב?
"אני מאוד אוהב את תחרויות האתלטיקה הקלה, ובפרט את ענף הריצה. היכולת לבחון בצורה אמפירית בכל פעם מחדש את יכולות המין האנושי מרתקת בעיניי".

מה היה לדעתך רגע השיא באולימפיאדות לאורך השנים?
"אני יכול לנקוב בשני אירועים שהשאירו בי חותם: האחד היה שיאו של קרל לואיס, שהדהים את העולם פעם אחר פעם בריצת ה-100 מטרים, וכמובן יוסיין בולט, ששובר את השיאים של עצמו בכל פעם מחדש. יש משהו בעוצמה ובכריזמה של שני אנשים אלה שנתן ונותן השראה לרבים בעולם".

איזו חברה היא בעיניך "חברת השיא" בהיי-טק העולמי, שראויה למדליית הזהב?
"אין ספק שאפל (Apple) וסטיב ג'ובס. הם יצרו עולם חדש, הם הגדירו חזון שעד לאותו זמן נחשב לחלום. זו בעיניי המהות של עולם ההיי-טק – הרצון להשאיר חותם בעולם".

איזו המצאה או התפתחות בתחום המחשוב היא המצאת או התפתחות השיא?
"Big Data היא אחת ההתפתחויות הגדולות שקורות כיום בעולם הטכנולוגי. לדעתי, אנחנו רק מגרדים את קצה היכולות בתחום זה. בעתיד הלא רחוק נפגוש יכולות פרסונליזציה שעד לפני מספר שנים היו בגדר חלום. גם הרגולציה העולמית תצטרך לתת את דעתה בנושא".

אילו שיאים אתה מאחל לתעשיית ההיי-טק לשבור?
"טכנולוגיה יכולה להפוך את העולם למקום טוב יותר. כיום אנחנו רואים שרוב הטכנולוגיה מופנית לפנאי, צמצום סיכונים והגדלת רווחיות. הייתי שמח לראות יותר חברות טכנולוגיות שמתחילות להפנות משאבים לשינוי באיכות החיים של כולנו: טכנולוגיות נקיות יותר, מזון נגיש יותר, בריאות נגישה וזולה. צריך שממשלות יסייעו ליזמים להוביל פתרונות שיאפשרו לנו להוריש לילדינו עולם טוב יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים