מחפשים טאלנטים? כך תמשכו עובדים מוכשרים

הדרישה לעובדים בהיי-טק עולה, ואיתה עולה גם הצורך לנקוט בצעדים על מנת למשוך עובדים פוטנציאליים ● כיצד עושים זאת?

מימין: עידית רוזנברג ומיכל זילבר, מנהלות מחלקת ההיי-טק במשרד יחסי הציבור רימון כהן שינקמן. צילום: פלי הנמר

השבוע פורסם על ידי Jobinfo כי הדרישה לעובדים בענף ההיי-טק ברבעון השני של השנה עלתה ב-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהקשר זה, המטרה העיקרית שעומדת לנגד עיניהן של החברות היא לאתר ולמשוך את העובדים האיכותיים ביותר.

יחד עם זאת, בשוק ההיי-טק המקומי של היום, בו מתחרות אלפי חברות על תשומת לבם של עובדים איכותיים, כבר לא מספיק להעלות פוסט או מודעה לעמוד האינטרנט של החברה או לאתר חיפוש משרות ולצפות שהאנשים המוכשרים ביותר בתעשייה יציפו את תיבת הדואר שלכם בקורות חיים. אפילו אם אתם מאמינים שהחברה שלכם שונה מכולן והיא מקום עבודה נהדר, נשאלת השאלה – מדוע שהציבור הרחב יחשוב כך?

בין הגורמים השונים, גם ליחסי ציבור תפקיד משמעותי בגיוס עובדים טובים ושימורם. בפניכם מספר עצות כיצד לעשות זאת נכון, על מנת להצליח לגייס את העובדים הטובים ביותר ובעיקר לשמור עליהם בשוק ההיי-טק התחרותי.

חשוב לתת את הדעת כיצד החברה נתפסת בעיני אלה שמבחוץ וכיצד העובדים הפוטנציאליים רואים אתכם. האם הם בכלל מכירים אתכם? עזרו לעובדים הפוטנציאליים להכיר אתכם בכך שתחזקו את תדמית החברה.

אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות חשיפה תקשורתית ואסטרטגיית יחסי ציבור למאמצי גיוס העובדים. יחסי ציבור הם למעשה ניסיון לתקשר עם הקהלים העיקריים של החברה. כאשר שוקלים שילוב יחסי ציבור באסטרטגיית גיוס העובדים, כדאי לחשוב על המסרים של החברה, על הקהלים שלה ועל אמצעי התקשורת. מה אתם רוצים להגיד, איך אתם אומרים זאת ולמי. אז מה כדאי לעשות על מנת למשוך עובדים טובים ולשמור עליהם?

יחסי ציבור חיוביים לא רק משפיעים על התדמית, אלא בראש ובראשונה על הנראות שלכם. כאשר עובד פוטנציאלי ייתקל בהצעת עבודה שלכם, הדבר הראשון שהוא יעשה הוא לחפש אתכם בגוגל (Google). אם התוצאות יורכבו מכתבות חיוביות על החברה, זה ישפיע על תדמיתה בעיניו.

גיבוש וליטוש המסר המרכזי

מה הייתם רוצים שאנשים ידעו על החברה שלכם? מה מייחד את ארגונכם מארגונים אחרים? מדוע אתם לא כמו כולם? מה הערכים שלכם?

על מנת לחדד את המסרים, אפשר להתחיל עם העובדים הקיימים. פנו אליהם ושאלו אותם מה חשוב להם? למה הם חושבים שנהדר לעבור בחברה? מה משך אותם לחברה כאשר חיפשו עבודה? המשוב מהקהל החשוב הזה יעזור לכם לגבש את המסר שתעבירו לעובדים הפוטנציאליים. אם תבינו מה חשוב לעובדים הקיימים, תוכלו להשתמש במסרים דומים כדי לתאר את החברה שלכם לעולם החיצוני.

לאחר שקבעתם מהו הגורם שמבדל את החברה, נסחו אותו כך שיהיה אפשר לדבר עליו בקלות. האם החברה שלכם מובילה את השוק שבו היא פועלת? האם אתם שואפים לאפשר לעובדים לאזן בין עבודה לחיים פרטיים ומשפחה? האם החברה שלכם ידועה בשמירה שלה על איכות הסביבה או בכך שהיא מקפידה על גיוס עובדים המייצגים את כל חלקי האוכלוסייה? האם אתם משקיעים בהכשרה והשכלה לעובדיכם? חשוב שמנהלי החברה, האנשים האחראים לגיוס עובדים והעובדים הנוכחיים – כל מי שעשוי לבוא במגע עם מועמד פוטנציאלי – יוכל לזהות את הגורם המייחד אותה ויחלוק אותו עם אחרים.

חשוב גם לתת גיבוי לטענות שלכם. חברה שלא ממחזרת פסולת לא יכולה להעיד על עצמה שהיא חברה ירוקה. לכן, חשוב להקפיד שאותו מאפיין שמייחד את החברה שלכם הוא לגיטימי ולא גימיק שנועד להשיג לכם יחסי ציבור מהירים או להפוך לשיחת היום לפרק זמן קצר.

זיהוי המטרה

ערכו מחקר לגבי הקבוצות שחשוב לכם לפנות אליהן. איך מגיעים לקבוצות האלה? אילו פרסומים האנשים הללו קוראים? איפה הם עובדים, חיים ומסתובבים? לאילו תעשיות או קבוצות בוגרים הם שייכים? באילו אתרים הם גולשים? באילו פעילויות הם משתתפים? אלה הם הנתיבים שבאמצעותם תוכלו להגיע לקהלי היעד.

צרו לעצמכם הזדמנויות להשמיע את קולכם במקומות האלה, לשאת הרצאה, להעניק חסות לאירוע או לפרסם כתבות על החברה שלכם בעיתונים מקצועיים ועסקיים שקהלי היעד שלכם קוראים.

בחינת ערוצי התקשורת

ברור שהפרסומים העסקיים והמסחריים שתזהו הם אלה שבאמצעותם תנסו להעביר את המסרים של החברה, אבל כדאי גם לשקול מקורות תקשורת אחרים. אתם יכולים לשלב את המסרים של החברה בתקשורת הפנימית והחיצונית שלה: באתר האינטרנט של החברה ובחתימה שמופיעה על כל מייל שיוצא ממנה. המסר צריך להשתקף בכל צורות התקשורת המקוונות והמילוליות, לרבות עלונים, חומרים שיווקיים, כתבות רוחב וכמובן – כנסים ואירועים מקצועיים.

תמיד כדאי גם לשתף פעולה עם יועצי יחסי ציבור שמתמחים בנושא. הם יודעים כיצד ליצור מאמרים או כתבות המשלבים את המסרים החשובים לכם ולפרסם אותם במדיות שקהל היעד שלכם קורא.

אחרי הכול, יחסי ציבור הם תקשורת עם הקהל, והקהל שלכם עשוי להיות מורכב מהרבה תתי קהלים – מועמדים פוטנציאליים, עובדים קיימים, לקוחות, ספקים וקהילת ההיי-טק ככלל. לכן, חשוב להעביר את המסרים העיקריים לתתי הקהלים האלה כאשר מתקשרים איתם.

הכותבות הן שותפות ומנהלות מחלקת ההיי-טק במשרד רימון כהן שינקמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים