מחבקים כל השנה: לזכור ולא לשכוח

הכירו אפליקציה שפותחה בידי אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, המספקת מידע אודות כל סוג של אירועי הנצחה המתוכננים בידי אנשים פרטיים לזכר יקיריהם

מחבקים כל השנה

אחד הדברים המפתיעים ביותר שאני מגלה בכל שנה מחדש הוא שדווקא יום הזיכרון ויום העצמאות לא ממש זוכים להתייחסות לה אפשר לצפות מהמפתחים הישראלים.

הפעם, אפילו מצאתי כי כמה האפליקציות שהיו זמינות, נעלמו להן במהלך השנה האחרונה. אבל, השנה יש בכל זאת אפליקציה חדשה אחת שמתייחסת אמנם באופן מובהק לטקסי זיכרון שנערכים לזכר חללי המדינה והנופלים בפעולות איבה מאז קום המדינה, אך לאו דווקא ליום הזיכרון עצמו.

מדובר באפליקציה בשם "מחבקים כל השנה" ששמה לה למטרה לספק לציבור הרחב מידע על טקסי זיכרון שנערכים לאורך השנה כולה, טקסים ציבוריים ופרטיים כאחד. כידוע יש לא מעט אירועי הנצחה שנערכים בצמידות ליום בו התרחשו האירועים הקשים בפועל, וזאת מעבר לאירועים המתרחשים ביום הזיכרון עצמו.

האפליקציה, שפותחה בידי אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, מספקת ותספק מידע אודות צעדות, מירוצים, משטים, משחים, מרוצי-אופניים, אליפויות, טורנירים, ערבי-שירה, ערבי-זיכרון, אזכרות אישיות וכל סוג אפשרי אחר כמעט של אירועי הנצחה שמתוכננים בידי אנשים פרטיים לזכר יקיריהם.

כל מה שצריך לדעת

כברירת מחדל מציגה האפליקציה את האירועים השונים בסדר כרונולוגי, כשכל אירוע גם מתויג לפי המקום בו הוא מתרחש, ולמי הוא מיועד (הקהל הרחב או מוקירי זכרם), כשלחיצה על התגיות הללו מאפשרת בעצם לבצע חיפוש אחר אירועים דומים.

בחלק מהאירועים אף יש פירוט רחב יותר שמאפשר בלחיצת כפתור לקבל הוראות ניווט למקום ההתרחשות, ובלחיצת כפתור אחרת אפשר להכניס תזכורת ליומן המוגדר כברירת מחדל במכשיר החכם, כולל מידע על האירוע עצמו, כך שניתן יהיה לבחון אותו שוב מבלי להצטרך להיכנס שוב לאפליקציית מחבקים כל השנה.

אירועי ההנצחה השונים מוצגים, כאמור, כרשימה ארוכה לפי תאריכים, כשהמידע הראשוני עבור כל אירוע מוצג בצמצום מה כדי לאפשר זאת. עם זאת, לחיצה על האירוע עצמו פותחת חלון חדש שמכיל את כל הנתונים האפשריים וכאמור, במקרים מסוימים, התיאור הזה גם כולל כפתורים נוספים לפי בחירת בעלי האירוע, כולל גם כפתור שיתוף במקרים של אירוע שמיועד לקהל הרחב.

להדליק נר לזכר חללי מערכות ישראל

דרך אחרת למיון האירועים המוצגים היא ללחוץ על כפתור התפריט בצד הימני העליון של האפליקציה. אז נפתחת רשימה של אפשרויות לגשת באופן מיידי לרשימה שמכילה, לדוגמה, אזכרות חייליות בלבד, או אירועי הנצחה, וכדומה. כמו כן אפשר להשתמש בכמה מסננים מתקדמים יותר לבחירת סוג הפעילות, מיקום האירוע וקהל היעד.

אם רוצים אפשר גם לגשת מהאפליקציה ישירות לאתר "יזכור" בו אפשר להדליק נר כללי או נר אישי לזכר חללי מערכות ישראל.

האפליקציה פותחה בעקבות פניה של עופר מנדלוביץ', אב ששכל את בנו במבצע צוק איתן, ולאחר השלמת הפיתוח הוזמנו המשפחות השכולות להעלות אליה אירועי הנצחה.

"כולנו תקווה כי בפיתוח האפליקציה נסייע לבני המשפחות השכולות להביא לידיעת הציבור הרחב את אירועי הזיכרון וההנצחה לזכר יקיריהן", אמר ראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון.

להורדת האפליקציה עבור מכשירי אנדרואיד, לחצו כאן.

להורדה עבור מכשירי iOS, לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים