+Boost תעשה עבורכם את ניקיון הפסח שלא טרחתם לעשות

הכירו אפליקציה שמטרתה לגרום לטלפון לפעול קצת יותר מהר ולתפקד טוב יותר, וזאת על ידי שחרור הזכרון מכל מיני יישומים לא בהכרח שימושיים, שסותמים לכם את מקום העבודה ומאטים לכם את המכשיר

+Boost

מדהים לפעמים לגלות כמה קווי דמיון יש בין הטלפונים של ימינו לבין המחשבים של פעם, גם אם זה סיפור שעדיין לא קיבל את התקן שמאפשר להתחיל אותו במילים "היו היה".

אחת המחלות הכי גדולות של ה-PC, לפחות זה המבוסס על מערכת ההפעלה Windows עמה יש לי יותר ניסיון מאשר המתחרות, היא שלאחר זמן מה מתחילים להרגיש ירידה בביצועים, ולאו דווקא אחרי שנים.

למרות הדחף להאשים מיד את החומרה – המאוורר של המעבד בטח התמלא אבק, הזיכרון קצת נשרף, ספק הכוח כבר התעייף, וכדומה – לא אחת מתברר שהבעיה היא בכלל תוכנה, או יותר נכון, בעיות שנוצרות כי לא שומרים על המערכת.

אחרי כמה חודשים של אחסון, הכונן הקשיח היה כמרקחה: מרוב תוכנות ומשחקים שהותקנו לא ניתן היה לראות היכן מתחילה תוכנה אחת והיכן מתחילה האחרת. גם אם מדי פעם הואיל בטובו בעל המחשב למחוק אחת או שתיים, מיד הגיעו התקנות חדשות שמילאו את החניות שנפתחו בכונן, לפני שגם המשיכו בדרכן למקום פנוי אחר.

ביצוע איחוי מדי שבוע יכול היה להוביל למצב טוב יותר – לפחות התוכנות נשמרו ברציפות, ולא היה צריך לקפוץ ממקום למקום כדי להגיע להמשך.

כל זה עוד לפני שהיינו בודקים כמה תוכנות בזיכרון מורצות במחשב, ולא, ממש לא רק אנטי-וירוסים כאלה או אחרים – בהרבה מקרים רצו שתי תוכנות מתחרות באותו מחשב. התוצאה הייתה מחשב שעובד לאט פתאום ועושה בעיות.

לגרום לטלפון לפעול קצת מהר יותר

מזכיר את המצב במכשיר הטלפון מבוסס האנדרואיד שלכם? אני בטוח שאצל רבים מבין הקוראים את זה עכשיו התשובה היא חיובית – אני, באופן אישי מכיר כמה וכמה משתמשים שכל עוד הסוללה לא מתרוקנת להם לחלוטין, לא סוגרים אף פעם אף אפליקציה שהם פותחים: פייסבוק (Facebook), ווטסאפ (WhatsApp), Messenger ואפילו סנאפצ'ט (Snapchat) ולינקדאין (LinkedIn). הכל ביחד, כל הזמן, וזה עוד לפני שמריצים משחק או שניים שגם דואג להישאר בזיכרון כדי להודיע שהפסילות בדיוק התחדשו.

אז מה עושים? יש אפליקציה לזה, וכן, אני יודע שאני ממש לא מקורי. קוראים לה +Boost והמטרה שלה היא לגרום לטלפון לפעול קצת יותר מהר, ולתפקד טוב יותר, וזאת על ידי טיפול בבעיות שהוזכרו לעיל, ובמיוחד אלו של האפליקציות שנשארות בזיכרון.

כשנכנסים לאפליקציה רואים שני עיגולים שמייצגים את כמות זיכרון האחסון וכמות זיכרון העבודה שפנויים. כדי לשפר באופן מיידי את מצב זיכרון העבודה הפנוי – שחוסר ממנו יכול לגרום לאפליקציות לעבוד לאט, לגמגם ואפילו להיסגר עם הודעת שגיאה – לוחצים על כפתור "שיפור". העיגול הראשי מוחלף בעיגול חדש שמציג התקדמות של סריקת המערכת ובסופו של דבר מראה כמה זיכרון עבודה אפשר לשחרר.

מתחת מוצאים רשימה של אפליקציות שוכנות זיכרון, כך שניתן לבחור לבד אלו אפליקציות יישארו בזיכרון ואלו לא, או פשוט להעיף את הכל – אלה שתמשיכו להשתמש בהן יחזרו אחר כך לזיכרון גם כך.

פתרון לילדים בעייתיים?

במסך ניקוי הזבל אפשר לבדוק מה קורה עם הזיכרון שנתפס על ידי שאריות שמשאירות מאחור אפליקציות כאלו או אחרות, החל מרגע ההתקנה שלהן ועד למה שהן תופסות בזמן ההרצה שלהן. לאחר הסריקה מוצג כמה זכרון תפוס בכלל ומה החלוקה שלו לפי ארבע קטגוריות ראשיות, ומתחת מופיעות הקטגוריות שבכל אחת מהן ניתן לראות אלו אפליקציות "תורמות" לבעיה הזו. אחרי שבודקים ומוכנים לפעולה, לחיצה קלה על המגב והזבל נעלם.

תחת "נהל יישומים" מוצג מסך שרק מחליף את מסך היישומים המקומי של המכשיר, אבל בצורה מסודרת יותר, כולל מספר אפשרויות מיון. לחיצה על אייקון של אפליקציה מציגה את דף הפרטים שלה, וסימונה ולחיצה על פח האשפה מוחקים אותה לעד, לפחות עד שמתקינים אותה מחדש. לא ממש מוסיף הרבה למה שקיים גם כך בכל מכשיר אנדרואיד בקטע של ניהול היישומים, רק שאולי נגיש יותר.

כמו כל אפליקציה בתחום השירות, גם ל-+Boost יש מעין בונוס, ובמקרה הזה מדובר ב-"נעל אפליקציות". אם מספקים לה את ההרשאה ניתן להשתמש במסך הזה כדי לבחור סיסמת פתיחה שבלעדיה לא ניתן להריץ אפליקציות שבוחרים לנעול. נחמד, בעיקר לטלפון שמשמש יותר מבעלים אחד – כן ילדים, התכוונתי אליכם בעיקר.

תחת "הגדרות" מוצאים עוד מספר דברים חשובים, כשהכי חשוב הוא לתת אפשרות לאפליקציה לפעול ברקע ולבצע את העבודה שלה לבד. עוד שתי אפשרויות נחמדות בדף זה הוא לבחור לקבל הודעה על כמות גדולה מדי של זבל, תוך בחירת הכמות שתגרום לשליחת ההודעה, וכן אפשרות לקבל הודעה על אפליקציות שהותקנו ולא נמצאות בשימוש וסתם תופסות מקום אחסון – חיוני מאוד במקרה שלי, ואולי גם במקרה שלכם אם אתם עוקבים באופן קבוע אחרי המדור.

האפליקציה מגיעה מבית היוצר של יצרנית המכשירים HTC, עם זאת, רוב הסיכויים שהיא תעבוד במכשיר שלכם. אני בדקתי אותה בארבעה מכשירים, והיא רצה ללא בעיה, אבל בטאבלט שלי החליטה לא לפעול – בעצם בכלל אי אפשר היה להוריד אותה.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים