לדרך לדרבי חוקים משלה
Fanzone הישראלית תסדר לכם את הדרך למשחק הכדורגל או הופעת המוזיקה הלא כל כך קרובים לביתכם ● אורי שילה, מנכ"ל החברה, בראיון לאנשים ומחשבים לרגל הבחירה של UEFA בה לאפליקציה הרשמית של יורו 2016
Fanzone נבחרה השבוע להיות האפליקציה הרשמית של יורו 2016. מה היא עושה?
"הפלטפורמה של Fanzone מאפשרת למשתתפים במופעי מוזיקה ואירועי ספורט המוניים לתכנן את הדרך להגיע אליהם, על ידי מתן שירותים ופתרונות תחבורה שונים. ביום האירוע, Fanzone מתפעלת באופן שוטף את ההסעות המאורגנות שהקהילה ביקשה ויצרה, ומנהלת בפועל את מגוון פתרונות התחבורה הנוספים, כגון שיתוף נסיעות, מוניות או ניווט לחניונים הסמוכים לאירוע".
מה הרקע של מייסדי החברה?
"לפני שהקמנו את Fanzone, כיהנתי כמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל במשך שש שנים ומילאתי מספר תפקידים במוסדות ומפעלי ספורט בינלאומיים. בין השאר שימשתי כנציג של UEFA ו-FIFA במשחקים וכחבר ועדה ב-UEFA.
השותף שלי, תומר קזז, שמשמש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, הוא בוגר 8200, שם שירת כ-10 שנים במגוון תפקידים. גם אצלו תמיד הייתה אהבה גדולה לספורט והוא אף שיחק בעברו בקבוצת הנוער של מכבי נתניה".
איך הגעתם להיבחר על ידי UEFA להיות אפליקציה רשמית של יורו 2016?
"ל-UEFA היה חשוב לתת למיליוני האוהדים שמגיעים ליורו 2016 ממדינות רבות ושונות את החוויה הטובה ביותר, שמתחילה כבר בדרך לאיצטדיון. באמצעות השירות שלנו יוכלו האוהדים לתכנן את נסיעתם, ממקום המוצא במדינתם ליורו בצרפת, ובתוך צרפת בין הערים ובתוכן, ויקבלו את כל המידע והכלים הדרושים כדי להגיע למשחק הרצוי. כמו כן, Fanzone תאפשר לאוהדים לחסוך בהוצאות הנסיעה ובו זמנית לתרום לשמירה על איכות הסביבה, באמצעות הורדת כמות הנסיעות הפרטיות וצמצום פליטת מזהמים לאוויר.
הפלטפורמה של Fanzone מאפשרת לאוהדים להתחבר לפני המשחקים בהתאם לנבחרת או העיר בה הם שוהים, ומציגה בפניהם את כלל שירותי התחבורה העומדים לרשותם: רכבות, אוטובוסים ונסיעות משותפות באמצעות מוניות או מכוניות של אוהדים של אותה נבחרת. בנוסף תציע הפלטפורמה למשתמשים מידע רלוונטי כגון רשימת מקומות חניה פנויים וניווט לחניונים בקרבת אזור המשחק, כמו גם הפניה לשאטלים ישירים למשחק עצמו".
האם יש יתרון לעובדה שהחברה היא ישראלית?
"השוק הישראלי מאוד חשוב עבורנו. הוא מאפשר לנו לנסות שירותים חדשים, להרגיש את הקהל והשטח ולתכנן את המוצר שלנו בהתאם. למשל, בתחילת דרכנו עבדנו בעיקר במשחקי ספורט כפתרון לקהילת האוהדים, אך בעקבות הצלחות במופעי מוזיקה בישראל (לדוגמה, במופע של בון ג'ובי בקיץ האחרון, 65% מרוכשי הכרטיסים השתמשו בשירות שלנו), החלטנו להתאים את המוצר שלנו גם לתחום זה".
מי הלקוחות של החברה בארץ?
"אנחנו עובדים באירועים הגדולים בארץ. לדוגמה, בקיץ האחרון פעלנו בהופעות של בון ג'ובי, רובי ויליאמס, ה-Backstreet Boys, סיינפלד ועוד מגוון אומנים. באחרונה השקנו שיתוף פעולה עם הזאפה ואנחנו מספקים שירותי תחבורה, אונליין ואופליין, עבור הקהל שמגיע להופעות הגדולות שלהם. אנחנו גם עובדים באירועי ספורט, כמו מרתון תל אביב, סובב ירושלים ומרוץ הנשים בתל אביב. גם הקיץ נהיה מאוד פעילים בישראל".
מי המתחרות של החברה ומה ההבדלים בין המוצר שלכם למוצרים שלהן?
"יש חברות שנותנות שירותי תחבורה גנריים, כאלה שמנותקים מהקשר של אירוע זה או אחר, אבל הפתרונות האלה לא נותנים מענה טוב מספיק באירועים גדולים. כשיש קהל אנשים גדול שמתאסף באותו זמן סביב מקום ספציפי, השירותים שהם צריכים הם ייחודיים ולא מסופקים באופן הולם על ידי הפלטפורמות הגנריות. מכיוון שאנחנו משתפים פעולה עם מפיקי האירוע, אנחנו תופרים את הפתרונות שלנו בהתאם למיקומו, לפריסת החניונים ולחסימות המשטרה סביבו, ויודעים לעדכן את המשתמשים בזמן אמת על שינויים".
מה המטרות של החברה מבחינת התרחבות והתפתחות?
"היה לנו כבוד גדול להבחר על ידי EUFA כאפליקציה רשמית של יורו 2016. הבחירה בנו מצטרפת לשותפויות רבות נוספות באירועי ספורט ומוזיקה בינלאומיים, ומאפשרת לנו לכבוש יעדים נוספים בתרבות הנסיעות המשותפות".
תגובות
(0)