"בלי בתי ספר מקצועיים תעשיית ההיי-טק תקרוס"

"המחשבה שבית ספר מקצועי מקלקל את המהנדסים של העתיד היא שטות", אמר דן וילנסקי, בעבר מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל וכיום שותף להקמה מחדש של בית הספר המקצועי-טכנולוגי בסמת

דן וילנסקי, שותף להקמת בית הספר המקצועי-טכנולוגי בסמת. צילום: קובי קנטור

בית הספר המקצועי-טכנולוגי בסמת, שגידל דורות רבים של אנשי טכנולוגיה, עומד להיפתח מחדש. היכן הוא יוקם ומה יילמד בו?
"הוא יוקם במתחם שהקצתה עיריית חיפה בקריית המדע והטכנולוגיה בנווה דוד. מדובר יהיה במרכז טכנולוגי שיכלול מעבדות עם ציוד מודרני וצוותות מיומנים שיעמדו לכלל בתי הספר בחיפה. תינתן בו הדרכה שתאפשר קידום יוזמות טכנולוגיות של תלמידות ותלמידים ובשעות הערב תתקיימנה בו השתלמויות של אוכלוסייה בוגרת.

המקום ילמד את כל מרכיבי ה-STEM – מדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה – אך יושם בו דגש גם על אמנות".

ספר בקצרה על פעילות בית הספר בעבר?
"בסמת היה בית ספר מעולה. הוא לימד קאדר שלם של בעלי מקצוע עם חשיבה נכונה, שחלקם התקדמו והיו הנדסאים, טכנאים, ומאוחר יותר מהנדסים מעולים ומדענים. יש מקום למהנדסים שגמרו בית ספר עיוני ויש כבוד גדול גם למהנדסים שלמדו בבתי ספר מקצועיים. המחשבה שבית ספר מקצועי מקלקל את המהנדסים של העתיד היא שטות".

תאר את תהליך ההקמה של בית הספר?
"גיורא שלגי, לשעבר מנכ"ל רפאל, ואני דוחפים כרגע להקמת בסמת מחדש. הקמנו גרעין של צוות מורים, בראשותו של אבי זיגלר, שמילא תפקידי ניהול אצל סטף ורטהיימר. הפרויקט מתבצע בשיתוף עיריית חיפה, משרד החינוך והטכניון, ויש תכנון של מבנה בשטח הגדול שהעירייה הקצתה לנו בכניסה לחיפה. אולם, מכיוון שתהליכי האישורים והבנייה לוקחים הרבה זמן, נפעל בינתיים מהמבנה בשכונת הדר. החזון שלנו הוא משהו הרבה יותר גדול ומודרני.

הטכניון נתן את חסותו לבסמת, שתתבטא בסיוע בגיבוש תוכניות לימודים, סיוע בהוראה, ביזמות ובהנחיית פרויקטים טכנולוגיים, וכן במתן העדפה לבוגרים מצטיינים שישאפו להמשיך את לימודיהם במוסד. נשיא הטכניון, פרץ לביא, הסכים להחזיר לנו את הסמל של בסמת.

הקונספט שלנו הוא פירמידה שבבסיסה כולם ילמדו אותו דבר, ולאחר מכן יתפתחו למקצועות השונים".

איך אתם מתכוונים להעלות את המודעות לבית הספר בתעשיית ההיי-טק ובציבור?
"בכדי לעשות זאת הכנו רשימה של 50 אנשי מפתח במדינת ישראל שלמדו בבסמת ובזכות זה, כמו גם בזכות הכישרון שלהם, הגיעו לאן שהגיעו".

מה התחזית שלך לעתיד?
"אנחנו מקווים שבסמת יהיה סיפור הצלחה שיקרין על דרום הארץ ומרכזה. אם לא נעשה את זה, תעשיית ההיי-טק לא תצלח, לא יהיו לנו בעלי מקצוע שיוכלו לייצר את מה שיתוכנן. ללא בתי ספר מקצועיים לא יהיו לנו בעלי מקצוע טובים – לא לצה"ל ולא לתעשייה האזרחית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים